Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 07.09.2023 16:08. Дата останього редагування моніторингу 25.09.2023 15:50

Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

ID моніторингу UA-M-2023-09-07-000032  
ID 5f34377769b347f8848cfa6fe292748d  

Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення.. Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
07.09.23
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами розгляду питання правильності оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 7 частини 2 статті 21 Закону в частині невідповідності інформації, зазначеної в оголошенні про проведення відкритих торгів, положенням ТД Замовника. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації та укладеного договору вимогам чинного законодавства встановлено порушення вимог пунктів 3 та 5 частини 1 статті 5, частини 8 статті 12, частини 3 статті 22 Закону, пункту 17, підпункту 7 пункту 19 та пункту 28 Особливостей, частини 1 статті 638 ЦКУ, пункту 5 Загальних умов № 668. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, дотримання порядку розгляду тендерної пропозиції, виявлення невідповідності та розміщення повідомлення про усунення невідповідності, правомірності укладання договору про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відміни торгів у передбаченому законодавством випадку - порушень не установлено.  
Тип виявленого порушення встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником підписання контракту з учасником  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема внести зміни до укладеного договору з метою приведення його до вимог чинного законодавства та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.  
Дата публікації 20.09.2023 15:51  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: «20» вересня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації щодо закупівлі, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), дотримання порядку розгляду тендерної пропозиції, виявлення невідповідності та розміщення повідомлення про усунення невідповідності, правомірності укладання договору про закупівлю, дотримання принципів закупівель, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відміни торгів у передбаченому законодавством випадку. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту освіти і науки Запорізької міської ради (далі - Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення процедури закупівлі; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника (протокол від 01.08.2023 № 53); тендерну пропозицію учасника – Фізичної особи-підприємця Дяченка Павла Михайловича; протокол розгляду тендерної пропозиції; повідомлення про намір укласти договір; договір про закупівлю від 11.09.2023 № 452/100. За результатами моніторингу встановлено невідповідність тендерної документації Замовника вимогам чинного законодавства України. По-перше, оприлюднене Замовником 01.08.2023 оголошення про проведення відкритих торгів за даною процедурою містить інформацію про умови оплати, відповідно до якої типом оплати визначено – післяоплату протягом 180 календарних днів у розмірі 100%. Разом з тим, відповідно до вимог Додатку 1 до ТД Замовником передбачено можливість здійснення попередньої оплати на строк не більше трьох місяців в межах до 30% від вартості річного обсягу робіт яка також передбачена і положеннями пункту 14.7 проєкту договору. Згідно з пунктом 26 Особливостей оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною 2 статті 21 Закону з урахуванням цих особливостей. Отже, інформація, зазначена в оголошенні про проведення відкритих торгів, не відповідає положенням ТД Замовника, чим не дотримано вимоги пункту 7 частини 2 статті 21 Закону. По-друге, відповідно до пункту 6 Таблиці 3 Додатку 2 до ТД Замовником встановлено вимогу щодо обов’язкового огляду Учасником об’єкту Замовника з наданням на підтвердження у складі тендерної пропозиції Акту обстеження об’єкту (у довільній формі), підписаного уповноваженими особами Учасника та Замовника. Відмітимо, що вільний доступ усім учасникам до інформації про закупівлю забезпечується замовником відповідно до вимог частини 3 статті 5 Закону, у тому числі інформації про обсяг робіт, технічної специфікації та інших вимог, передбачених статтею 22 Закону, виключно шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель. Відповідно до положень частини 8 статті 12 Закону передбачено подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі в електронному вигляді через електронну систему закупівель з метою дотримання вимог пунктів 3 та 5 частини 1 статті 5, частини 3 статті 22 Закону, зокрема принципу відкритості та прозористі на всіх стадіях закупівель, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, що підтверджується рішенням Третього апеляційного адміністративного суду від 29.03.2022 по справі 280/4200/21, яке набрало чинності. Зазначеними діями Замовником порушено вимоги частини 8 статті 12 Закону, зокрема порушено порядок взаємодії замовника та учасника, адже зазначені вище положення ТД передбачають взаємодію між Замовником та учасниками поза межами електронної системи закупівель та без її використання. Отже, ТД Замовником складено з недотриманням вимог пунктів 3 та 5 частини 1 статті 5, частини 8 статті 12 та частини 3 статті 22 Закону. По-третє, пунктом 3.6 Проєкту договору (Додаток 7 до ТД) визначено підставу зміни ціни договору, а саме: за умови збільшення курсу іноземної валюти щодо гривні, встановленого Національним банком України на дату закупівлі будівельних матеріалів та/або обладнання іноземного виробництва, відносно курсу іноземної валюти щодо гривні, встановленого Національним банком України на дату укладення Договору, Сторони за взаємною згодою можуть укласти додаткову угоду щодо зміни ціни Договору в частині зростання цін на матеріальні ресурси, зокрема на зазначені будівельні матеріали, відповідно до підпункту 7 пунктом 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178. Водночас, пунктами 3.2 та 3.3 Проєкту договору договірну ціну, яка складається Підрядником на підставі затвердженої проектної документації відповідно до вимог Настанови визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі - Настанова), визначено як тверду. Ціна Договору враховує усі витрати Підрядника на виконання предмету Договору. Ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються, із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій. Динамічна договірна ціна – кошторис, що підлягає уточненню у разі змінення поточних цін на ресурси, що враховані у договірній ціні, а також з інших підстав, визначених умовами договору (розділ І Настанови). Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів (пункт п.5.1 Настанови). Пунктом 4.41 Настанови визначено, що кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися з моменту складання інвесторської кошторисної документації. Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи зі строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у локальних кошторисах (кошторисних розрахунках), та прогнозного зростання їх вартості, яке визначається на підставі прогнозних індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди, що встановлюються Кабінетом Міністрів України. Тендерна пропозиція учасника містить договірну ціну (файл Договірна ціна.pdf 100шк_ДЦ_скан. rar у розділі Технічна.rar) на загальну суму 3 959 470,44 грн. із зазначенням твердої договірної ціни та розділу «Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами» вартістю розділу 0,00 гривень. Таким чином, учасником враховано усі витрати на виконання предмету договору, в тому числі кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами. Отже, Замовником у проєкті договору зазначено підставу щодо збільшення ціни договору, яка суперечить пунктам 3.2 та 3.3 проєкту договору (в частині врахування усіх витрат Підрядника на виконання предмету Договору в ціні договору) та не передбачена вимогами Настанови визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (при твердій договірній ціні) та вимогами підпункту 7 пункту 19 Особливостей. По-четверте, відповідно до пункту 4 Розділу VI «Результати відкритих торгів та укладання договору про закупівлю» ТД Замовником визначено істотні умови договору про закупівлю, а саме: предмет (найменування, кількість), ціна (в тому числі ціна за одиницю товару) та строк дії договору. Інші умови договору про закупівлі не є істотними та можуть змінюватися відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України. Згідно з наведеними вимогами ТД Замовником визначено вичерпний перелік істотних умов договору про закупівлю, чим передбачено можливість внесення змін до усіх інших умов, у випадках не передбачених пунктом 19 Особливостей. Відповідно до частини 1 статті 638 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) істотними умовами договору є: умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. Відповідно до пункту 5 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі – Загальні умови № 668), визначено перелік істотних умов договору підряду, а саме: - найменування та реквізити сторін; - місце і дата укладення договору підряду; - предмет договору підряду; - договірна ціна; - строки початку та закінчення робіт (будівництва об'єкта); - права та обов'язки сторін; - порядок забезпечення виконання зобов'язань за договором підряду; - умови страхування ризиків випадкового знищення або пошкодження об'єкта будівництва; - порядок забезпечення робіт проектною документацією, ресурсами та послугами; - порядок залучення субпідрядників; - вимоги до організації робіт; - порядок здійснення замовником контролю за якістю ресурсів; - умови здійснення авторського та технічного нагляду за виконанням робіт; - джерела та порядок фінансування робіт (будівництва об'єкта); - порядок розрахунків за виконані роботи; - порядок здачі-приймання закінчених робіт (об'єкта будівництва); - гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва), порядок усунення недоліків; - відповідальність сторін за порушення умов договору підряду; - порядок врегулювання спорів; - порядок внесення змін до договору підряду та його розірвання. Відповідно до пункту 2 Загальних умов № 668 вищезазначені умови є обов'язковими для врахування під час укладення та виконання договорів підряду в будівництві незалежно від джерел фінансування робіт, а також форми власності замовника та підрядника (субпідрядників). Відповідно до пункту 3 Загальних умов № 668 істотні умови – це умови договору, визнані істотними за законом і необхідні для договорів підряду в будівництві, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін досягнуто згоди. Таким чином, визначення Замовником не істотними тих умов договору, які є істотними у розумінні наведених правових норм, є передумовою для внесення змін до істотних умов договору після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі у випадках, не передбачених вимогами пункту 19 Особливостей. Отже, ТД Замовника складена з недотриманням положень частини 1 статті 638 ЦКУ, пункту 5 Загальних умов № 668, пунктів 17 та 28 Особливостей, статті 22 Закону.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 20.09.2023 15:51  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис Замовник на виконання висновку проведеного моніторингу у закупівлі надає додаткову угоду № 1 до Договору підряду №452/100 від 11.09.2023 з метою приведення його до вимог чинного законодавства та усунення порушень за результатами проведення моніторингу  
Дата редагування  
Дата створення 25.09.2023 15:47  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 07.09.2023 № 75-З Запоріжжя Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (зі змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, НАКАЗУЮ: 1. Почати на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник управління Геннадій ВАЩЕНКО Додаток до наказу управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області від 07.09.2023 № 75-З Перелік процедур закупівель, по яким проводиться моніторинг UA-2023-08-01-011866-a, яку проводить Департамент освіти і науки Запорізької міської ради;  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 07.09.2023 00:00  
Дата публікації 07.09.2023 16:49  
Дата створення 07.09.2023 16:49  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 41127371  
Адреса організації Ukraine, Запоріжжя  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.) 
+38 (0 50) 881-80-44
garikkiselev@ukr.net 

Учасники моніторингу

Назва організації СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 41127371  
Адреса організації Ukraine, Запоріжжя  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.) 
+38 (0 95) 331-53-64
nadyas78@ukr.net 

Дати та терміни

Період моніторингу 07.09.2023 16:49 - 29.09.2023 00:00  
Дата публікації висновку про результати 20.09.2023 15:51 - 05.10.2023 00:00