| Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу: 12 жовтня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 21.06.2023 (далі – Особливості (в редакції від 21.06.2023)), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління комунального господарства Коломийської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 04.07.2023 (протокол № 143), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 14.07.2023, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ПМК-22» (далі – ТОВ «ПМК-22»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 14.07.2023 № 157, повідомлення про намір укласти договір від 14.07.2023, договір від 21.07.2023 № 188, додаткову угоду від 14.09.2023 №1, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 27.09.2023 та від 03.10.2023 року.
Відповідно до пункту 28 Особливостей (в редакції від 21.06.2023) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 3 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Відповідно до частини четвертої статті 23 Закону технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент».
При цьому, за результатами моніторингу установлено, що на порушення частини четвертої статті 23 Закону Замовник у додатку 5 до тендерної документації «Технічне завдання» зазначив конкретну марку матеріалів, зокрема «Геотекстиль нетканий TyparSF40», «Геоґратка ГЕОДОР ГРП 44/20» без виразу «або еквівалент».
Відповідно до пункту 83 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2005 р. № 668 (далі – Загальні умови, Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві) фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду.
При цьому, Замовник, на порушення пункту 83 Загальних умов не передбачив у проекті договору (додаток 6 до тендерної документації) план фінансування робіт, і як наслідок, не включив його до договору підряду від 21.07.2023 № 188.
Також, за результатами моніторингу установлено, що у підпункті 14 пункту 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Замовник установив вимогу щодо надання учасниками у складі тендерних пропозицій розрахунку ціни пропозиції (підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни), зокрема, договірної ціни.
Відповідно до пункту 21 Загальних умов договірна ціна у договорі підряду визначається на основі кошторису як приблизна або тверда. Договірна ціна вважається твердою, якщо інше не встановлено договором. У разі укладення договору підряду за результатами торгів (тендеру) вид договірної ціни та вимоги до кошторису визначаються у тендерній документації замовника.
Згідно з пунктом 2.3 проекту договору (додаток 6 до тендерної документації Замовника) ціна договору є динамічною.
При цьому, учасником процедури закупівлі ТОВ «ПМК-22», якого визначено переможцем торгів, надана договірна ціна, вид - «тверда» (файл «6.1.Договірна ціна.pdf»), що не відповідає вимогам пункту 2.3 проекту договору (додаток 6 до тендерної документації Замовника).
Відповідно до пояснень Замовника від 03.10.2023 учасником ТОВ «ПМК-22» при поданні документу «Договірна ціна» помилково зазначено вид договірної ціни – тверда, оскільки учасник торгів ТОВ «ПМК-22» у своїй тендерній пропозиції надав підтвердження про згоду з усіма істотними умовами проєкту договору (довідка від 08.07.2023 р., вих. № 10-08,07/23), пунктом 2.3 якого передбачено, що ціна договору є динамічною.
Разом з цим, згідно з пунктом 2.2. проекту договору (додаток 6 до тендерної документації Замовника) ціна договору визначається відповідно до вимог нормативних документів України у сфері ціноутворення у будівництві із залученням бюджетних коштів.
Відповідно до пункту 3 Порядку застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення при визначенні вартості будівництва, затвердженого Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 25 червня 2021 року № 162, застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві є обов’язковим для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.
Згідно з пунктом 1.1 Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» (далі – Настанова) ця Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування. Ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.
Відповідно до пункту 5.1 Настанови ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Відповідно до пункту 5.33 Настанови до складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва. Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи зі строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні), та на підставі прогнозних індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди, що встановлюються Кабінетом Міністрів України.
При цьому, учасником ТОВ «ПМК-22» надано договірну ціну (файл «6.1.Договірна ціна.pdf»), в якій не враховані кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, що не відповідає пункту 5.33 Настанови, а отже вимогам пункту 2.2 проекту договору (додаток 6 до тендерної документації Замовника).
Однак, Замовник на порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей (в редакції від 21.06.2023) не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ПМК-22», як таку що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та уклав з ним договір від 21.07.2023 № 188. |
|