Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 21.09.2023 12:44. Дата останього редагування моніторингу 18.10.2023 15:29

Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

ID моніторингу UA-M-2023-09-21-000024  
ID 83128175033c4426b534c0bc5cf0f232  

Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення.. Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
21.09.23
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям (в редакції від 21.06.2023) установлено порушення вимог порушення частини четвертої статті 23 Закону та пункту 83 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей (в редакції від 21.06.2023). За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.  
Тип виявленого порушення встановлено порушення законодавства в частині подання та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) документації, встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій)  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку шляхом розірвання укладеного за результатами торгів договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень).  
Дата публікації 12.10.2023 15:38  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 12 жовтня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 21.06.2023 (далі – Особливості (в редакції від 21.06.2023)), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління комунального господарства Коломийської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 04.07.2023 (протокол № 143), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 14.07.2023, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ПМК-22» (далі – ТОВ «ПМК-22»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 14.07.2023 № 157, повідомлення про намір укласти договір від 14.07.2023, договір від 21.07.2023 № 188, додаткову угоду від 14.09.2023 №1, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 27.09.2023 та від 03.10.2023 року. Відповідно до пункту 28 Особливостей (в редакції від 21.06.2023) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до пункту 3 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Відповідно до частини четвертої статті 23 Закону технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент». При цьому, за результатами моніторингу установлено, що на порушення частини четвертої статті 23 Закону Замовник у додатку 5 до тендерної документації «Технічне завдання» зазначив конкретну марку матеріалів, зокрема «Геотекстиль нетканий TyparSF40», «Геоґратка ГЕОДОР ГРП 44/20» без виразу «або еквівалент». Відповідно до пункту 83 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2005 р. № 668 (далі – Загальні умови, Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві) фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. При цьому, Замовник, на порушення пункту 83 Загальних умов не передбачив у проекті договору (додаток 6 до тендерної документації) план фінансування робіт, і як наслідок, не включив його до договору підряду від 21.07.2023 № 188. Також, за результатами моніторингу установлено, що у підпункті 14 пункту 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Замовник установив вимогу щодо надання учасниками у складі тендерних пропозицій розрахунку ціни пропозиції (підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни), зокрема, договірної ціни. Відповідно до пункту 21 Загальних умов договірна ціна у договорі підряду визначається на основі кошторису як приблизна або тверда. Договірна ціна вважається твердою, якщо інше не встановлено договором. У разі укладення договору підряду за результатами торгів (тендеру) вид договірної ціни та вимоги до кошторису визначаються у тендерній документації замовника. Згідно з пунктом 2.3 проекту договору (додаток 6 до тендерної документації Замовника) ціна договору є динамічною. При цьому, учасником процедури закупівлі ТОВ «ПМК-22», якого визначено переможцем торгів, надана договірна ціна, вид - «тверда» (файл «6.1.Договірна ціна.pdf»), що не відповідає вимогам пункту 2.3 проекту договору (додаток 6 до тендерної документації Замовника). Відповідно до пояснень Замовника від 03.10.2023 учасником ТОВ «ПМК-22» при поданні документу «Договірна ціна» помилково зазначено вид договірної ціни – тверда, оскільки учасник торгів ТОВ «ПМК-22» у своїй тендерній пропозиції надав підтвердження про згоду з усіма істотними умовами проєкту договору (довідка від 08.07.2023 р., вих. № 10-08,07/23), пунктом 2.3 якого передбачено, що ціна договору є динамічною. Разом з цим, згідно з пунктом 2.2. проекту договору (додаток 6 до тендерної документації Замовника) ціна договору визначається відповідно до вимог нормативних документів України у сфері ціноутворення у будівництві із залученням бюджетних коштів. Відповідно до пункту 3 Порядку застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення при визначенні вартості будівництва, затвердженого Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 25 червня 2021 року № 162, застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві є обов’язковим для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії. Згідно з пунктом 1.1 Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» (далі – Настанова) ця Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування. Ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії. Відповідно до пункту 5.1 Настанови ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. Відповідно до пункту 5.33 Настанови до складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва. Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи зі строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні), та на підставі прогнозних індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди, що встановлюються Кабінетом Міністрів України. При цьому, учасником ТОВ «ПМК-22» надано договірну ціну (файл «6.1.Договірна ціна.pdf»), в якій не враховані кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, що не відповідає пункту 5.33 Настанови, а отже вимогам пункту 2.2 проекту договору (додаток 6 до тендерної документації Замовника). Однак, Замовник на порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей (в редакції від 21.06.2023) не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ПМК-22», як таку що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та уклав з ним договір від 21.07.2023 № 188.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 12.10.2023 15:38  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис Управлінням комунального господарства Коломийської міської ради розглянуто висновок Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області про результати моніторингу процедури закупівлі: «ДК 021:2015 код 45233000-9 – Будівництво, влаштовування фундаменту та покриття шосе, доріг (Капітальний ремонт проїзду до озера в парку ім. Т. Шевченка в м. Коломиї)» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-07-04-004618-a) та повідомляє наступне. Щодо виконання зобов'язання по усуненню порушень законодавства у сфері публічних закупівель, зазначених у висновку повідомляємо, що на даний час умови Договору підряду від 21 липня 2023 року № 188 виконуються сторонами в повному обсязі, будь-які претензії щодо якості виконання робіт у замовника відсутні, а тому відсутні будь-які законні підстави для розірвання договору в односторонньому порядку. З метою усунення порушення, замовником надіслано листа від 17.10.2023р. № 613/2.18.6-46/07 ТОВ «ПМК-22» з пропозицією щодо розірвання договору. Додатково повідомляємо, що проведено роз’яснювальну роботу з уповноваженою особою, Лесних Галиною Іванівною, щодо недопущення в подальшому порушення вимог законодавства при складанні тендерної документації.  
Дата редагування  
Дата створення 18.10.2023 15:27  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 21.09.2023 № 41-З Суми Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами), доручення Держаудитслужби від 03.08.2023 №003100-18/8714-2023, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Наталія ШЕВЧЕНКО Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області від 21.09.2023 №41-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 15 UA-2023-07-04-004618-a 04.07.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 21.09.2023 00:00  
Дата публікації 22.09.2023 10:43  
Дата створення 22.09.2023 10:43  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації Північно-Східний офіс Держаудитслужби ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 41127036  
Адреса організації Ukraine, Суми  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа Північно-Східний офіс Держаудитслужби ( обл.) 
+38 (0 54) 268-70-23
viktorpopovich112@ukr.net 

Учасники моніторингу

Назва організації Північно-Східний офіс Держаудитслужби ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 41127036  
Адреса організації Ukraine, Суми  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа Північно-Східний офіс Держаудитслужби ( обл.) 
+38 (0 54) 268-70-23
evitalia77@gmail.com 

Дати та терміни

Період моніторингу 22.09.2023 10:43 - 14.10.2023 00:00  
Дата публікації висновку про результати 12.10.2023 15:38 - 27.10.2023 00:00