Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 15.08.2023 14:49. Дата останього редагування моніторингу 11.09.2023 10:32

Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

ID моніторингу UA-M-2023-08-15-000039  
ID 1efcf0dcc6f04450b5aec5c417f9c754  

Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення.. Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
15.08.23
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог абзацу 8 пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.  
Тип виявленого порушення встановлено порушення законодавства в частині подання та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) документації, встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій)  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, шляхом складання ТД у відповідності до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей, розгляду тендерних пропозицій у відповідності до вимог Особливостей та притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.  
Дата публікації 01.09.2023 13:04  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 31 серпня 2023 року. Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи від 12.06.2023, тендерну пропозицію учасника приватного підприємства «Чорнобаївський асфальтний завод» (далі – ПП «Чорнобаївський асфальтний завод»), протокольне рішення уповноваженої особи від 26.06.2023, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене 26.06.2023 в електронній системі закупівель, договір від 05.07.2023 № 09-23 (далі – Договір), пояснення отримані 30.08.2023 через електронну систему закупівель. За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено. Відповідно до абзацу 1 пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Так абзацом 5 пункту 28 Особливостей передбачено, що у тендерній документації відомості, наведені у пункті 2 частини другої статті 22 Закону, визначаються відповідно до вимог, зазначених в абзацах шостому – восьмому цього пункту. Водночас відповідно до абзацу 8 пункту 28 Особливостей у тендерній документації обов’язково зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Також абзацом 15 пункту 47 Особливостей передбачено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. Проте на порушення абзацу 8 пункту 28 Особливостей Замовником у підпункті 5.4.1 пункту 5 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД не вірно визначено спосіб підтвердження відсутності таких підстав для відхилення, передбаченої підпунктом 3 пункту 47 Особливостей для переможця, в частині такої вимоги, як надання підтвердження стосовно службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі, що суперечить нормам підпункту 3 пункту 47 Особливостей, якими передбачено таке підтвердження стосовно керівника учасника процедури закупівлі. Також у підпункті 4.1 пункту 4 розділу 5 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД Замовником зазначено підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника, які не відповідають нормам пункту 44 Особливостей. Слід зазначити, що на момент проведення процедури відкритих торгів з особливостями були внесені чергові зміни до Особливостей, в яких підстави для відмови учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах передбачені пунктом 47 Особливостей та підстави для відхилення тендерної пропозиції передбачені пунктом 44 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено. Відповідно до вимог підпункту 1.1 пункту 1 додатка 3 до ТД на підтвердження такого кваліфікаційного критерію, як «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати довідку у повній відповідності із формою таблиці щодо наявності, необхідної для виконання технічної специфікації (технічного завдання), техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо). Якщо техніка не є власністю учасника, а залучена, то учасником на всю, вказану у довідці техніку (транспортні засоби, будівельні (дорожні) машини, механізми, обладнання та устаткування), додатково подаються: - посвідчений власником документ, який підтверджує право власності на вказану техніку (якщо власником є фізична особа – копія має бути посвідчена нотаріально); - договори дійсні та чинні, протягом всього строку виконання договору про закупівлю: оренди (лізингу), суборенди та інше (договори, що посвідчують право користування: оренди, суборенди та інше, крім лізингу, на всю техніку, надану учасником у складі тендерної пропозиції, мають бути укладені на строк, що дорівнює або перевищує строк виконання договору про закупівлю, або містити умови про можливість його пролонгації, у разі якщо його строк менше строку договору про закупівлю, на строк надання послуг/виконання робіт). Так учасник ПП «Чорнобаївський асфальтний завод» надав у складі тендерної пропозиції інформацію про наявність техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування) від 20.06.2023 № 20/06-04. В зазначеній інформації учасник підтверджує залучення техніки, транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування наступними договорами: договір надання послуг від 19.04.2023 № 19/04/2023-1, договір надання послуг від 26.04.2023 № 26/04-23, договір надання послуг від 20/09/2022 № 20/09/2022-2, договір позички транспортного засобу від 01.04.2023 № 29, договір позички транспортного засобу від 01.04.2021 № 8, договір позички транспортного засобу від 26.09.2020 № 1, договір позички транспортного засобу від 26.09.2020 № 2, договір позички транспортного засобу від 01.04.2021 № 4, договір позички транспортного засобу від 01.04.2021 № 5 та договір позички транспортного засобу від 01.01.2022 № 18. Проте учасник ПП «Чорнобаївський асфальтний завод» не надав у складі тендерної пропозиції вищезазначені договори. Таким чином учасник ПП «Чорнобаївський асфальтний завод» не підтвердив відповідність такому кваліфікаційному критерію, як «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», оскільки не надав договір надання послуг від 19.04.2023 № 19/04/2023-1, договір надання послуг від 26.04.2023 № 26/04-23, договір надання послуг від 20/09/2022 № 20/09/2022-2, договір позички транспортного засобу від 01.04.2023 № 29, договір позички транспортного засобу від 01.04.2021 № 8, договір позички транспортного засобу від 26.09.2020 № 1, договір позички транспортного засобу від 26.09.2020 № 2, договір позички транспортного засобу від 01.04.2021 № 4, договір позички транспортного засобу від 01.04.2021 № 5 та договір позички транспортного засобу від 01.01.2022 № 18, які зазначені в інформації про наявність техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування) від 20.06.2023 № 20/06-04, чим не дотримав вимоги підпункту 1.1 пункту 1 додатка 3 до ТД. Відповідно до вимог підпункту 1.3 пункту 1 додатка 3 до ТД асфальтобетонний(ні) завод(и) (виробництво) повинен бути атестований на виготовлення асфальтобетонних сумішей та щебенево-мастикових асфальтобетонних сумішей відповідно ДСТУ Б В.2.7-119 та ДСТУ Б В.2.7-127:2015, про що учасником додатково надаються підтверджуючі документи -атестат виробництва та договір на проведення атестації з усіма додатками, які є невід’ємною частиною договору. Проте учасник ПП «Чорнобаївський асфальтний завод» не надав договір на проведення атестації з усіма додатками, які є невід’ємною частиною договору, чим не дотримав вимоги підпункту 1.3 пункту 1 додатка 3 до ТД. Відповідно до вимог підпункту 1.3 пункту 1 додатка 3 до ТД у складі тендерних пропозицій учасники надають документ, який підтверджує повірку вимірювальної техніки (автомобільних вагів) на момент проведення тендеру. Проте учасник ПП «Чорнобаївський асфальтний завод» не надав документ, який підтверджує повірку вимірювальної техніки (автомобільних вагів) на момент проведення тендеру, чим не дотримав вимоги підпункту 1.3 пункту 1 додатка 3 до ТД. Відповідно до вимог підпункту 1 пункту 3 додатка 3 до ТД на підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), учасник надає довідку про наявність досвіду виконання аналогічного договору (договорів), з інформацією про виконання аналогічного договору (договорів). Проте учасник ПП «Чорнобаївський асфальтний завод» не надав зазначену довідку, чим не дотримав вимоги підпункту 1 пункту 3 додатка 3 до ТД. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 25.08.2023 щодо не надання у складі тендерної пропозиції вищезазначених документів, Замовник в електронній системі закупівель 30.08.2023 надав пояснення, що учасником такі документи було надано. Також Замовник завантажив вказані документи до пояснення. Надане пояснення не спростовує факту виявленого порушення. Таким чином учасник ПП «Чорнобаївський асфальтний завод» не надав у складі тендерної пропозиції вищезазначені документи, які вимагались у ТД. Отже, Замовник на порушення вимог абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію ПП «Чорнобаївський асфальтний завод», як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Слід зазначити, що відповідно до інформації, розміщеної на офіційному державному вебпорталі з відкритими даними про використання розпорядниками та одержувачами публічних коштів державного та місцевих бюджетів https://spending.gov.ua/new/, що є офіційним державним інформаційним ресурсом у мережі Інтернет, на якому оприлюднюється інформація згідно із Законом «Про відкритість використання публічних коштів», Договір оплачений на суму 3 718 512,62 гривень.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 01.09.2023 13:04  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис Вимогу згідно Висновку виконано в повному обсязі.  
Дата редагування  
Дата створення 08.09.2023 10:04  
Документи    

Підтвердження факту усунення порушення

Опис .  
Результат усунення порушень Усунуто  
Результат по кожному типу встановлено порушення законодавства в частині подання та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) документації: Підтверджено; встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій): Підтверджено  
Дата створення 11.09.2023 10:32  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 15.08.2023 Одеса № 199 Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ірини ШЕВЕЛЬОВОЇ від 15.08.2023. Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК Додаток до наказу Південного офісу Держаудитслужби від 15.08.2023 № 199 Витяг з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/ або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель унікальний номер дата оприлюднення 17 UA-2023-06-13-000052-a 13.06.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Ірина ШЕВЕЛЬОВА  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 15.08.2023 00:00  
Дата публікації 15.08.2023 17:33  
Дата створення 15.08.2023 17:33  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40477150  
Адреса організації Ukraine, Одеса  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.) 
+38 (0 48) 705-31-96
liana_gichka@ukr.net 

Дати та терміни

Період моніторингу 15.08.2023 17:33 - 06.09.2023 00:00  
Дата публікації висновку про результати 01.09.2023 13:04 - 16.09.2023 00:00