| Опис |
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 02 липня 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем процедури закупівлі документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі; правомірності внесення змін до договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Солонківської сільської ради (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-06-08-006075-c), оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 23.06.2023 (щодо продовження строку розгляду тендерної пропозиції) та від 03.07.2023 (щодо кваліфікації тендерної пропозиції); тендерну пропозицію ПрАТ «Львівське спеціалізоване будівельно-монтажне управління №1» (далі – ПрАТ «ЛСБМУ №1»); опубліковане Замовником повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції учасника ПрАТ «ЛСБМУ №1» та опубліковані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ПрАТ «ЛСБМУ №1» як переможцем тендеру документи та інформацію; договір про закупівлю від 03.08.2023 №550, додаткові угоди від 03.08.2023 №1, від 25.10.2023 №2, від 27.10.2023 №3, від 17.11.2023 №4, від 17.11.2023 №5 та від 04.04.2024 №6 до вказаного договору, а також повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, опубліковані разом з такими додатковими угодами; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Пунктом 28 Особливостей №1178 визначено. що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Зокрема, згідно з частиною третьою статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до «Локального кошторису 02-01-02 на КНС-1», який міститься у Технічній специфікації (Додаток №2 до тендерної документації) при виконанні робіт за предметом досліджуваної процедури закупівлі передбачено, зокрема, виконання робіт з монтажу насосів у кількості 2 штуки.
Умовами тендерної документації Замовника (частина 5.2.1 «Інша інформація відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне включити» розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції») визначено, що відповідно до 6-1 розділу 10 «Прикінцеві та перехідні положення» Закону замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує: у 2023 році - 15 відсотків.
При цьому, у випадку якщо товар, що входить до закупівлі даних робіт та який пропонується учасником згідно кошторисних розрахунків включений у відповідний перелік та вартість одиниці такого становить чи перевищує 200 тис. грн., до учасника застосовується відповідне положення про ступінь локалізації.
Одночасно, у примітках до частини 5.2.1 розділу 5 тендерної документації зазначено, що у випадку, якщо дія положень про локалізацію не поширюється на учасника у зв’язку із тим, що він пропонує товар вартість за одиницю якого є меншою ніж 200 тис грн, учасник повідомляє про це окремою довідкою.
За нормами пункту 3 Особливостей №1178 під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Згідно з вимогами пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень: замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує у 2023 році - 15 відсотків.
Підпунктом 2 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено, що особливості здійснення закупівель, визначені цим пунктом, застосовуються до таких товарів, зокрема, як насоси та компресори; насоси; насоси для рідин; відцентрові насоси та підіймачі рідин; підіймачі рідин; відцентрові насоси.
Одночасно, за вимогами підпункту 4 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених цим пунктом, процедури закупівлі таких робіт чи послуг здійснюються з урахуванням особливостей, встановлених цим пунктом.
Відповідно до норм пункту 6-1 Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону вимога про ступінь локалізації застосовується замовником до закупівель у разі, якщо вартість предмета закупівлі (а не конкретної одиниці товару), вказаного у переліку (у тому числі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених цим пунктом), становить або перевищує 200 тис. гривень.
Таким чином, при складанні тендерної документації Замовником порушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей №1178, а також частини третьої статті 22 та пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Слід зазначити, що відповідно до наданого у складі тендерної пропозиції ПрАТ «ЛСБМУ №1» листа від 12.06.2023 №09/06 (файл «Лист щодо ступеня локалізації товару.pdf» у складі архівованого документу «Інші документи.zip») обов’язок підтверджувати ступінь локалізації товару в учасника відсутній, оскільки вартість насоса SEG50.31.2.50В, масою 0,35 т, складає 110 408,64 грн без ПДВ.
Разом з тим, наданий на виконання вимог тендерної документації Замовника Локальний кошторис на придбання устаткування, меблів та інвентарю №02-020-03 містить насос SEG50.31.2.50В у кількості 2 шт, загальною вартістю 220 817,00 гривень.
Проведеним під час моніторингу аналізом Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації (15 і більше відсотків) на офіційному веб-сайті Мінекономіки (https://cutt.ly/SX8MmIQ) та на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель (https://prozorro.gov.ua/page/localisation) інформації щодо товару насос SEG50.31.2.50В із підтвердженим ступенем локалізації більше 15 відсотків у Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації не виявлено.
Під час моніторингу Західним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель надано Замовнику запит, зокрема, про надання інформації у власності якого суб’єкта господарської діяльності перебуватиме вищевказаний товар (насос SEG50.31.2.50В, масою 0,35 т), після його встановлення.
Замовником у наданому (опублікованій) на вищевказаний запит поясненні, повідомлено, що Солонківська сільська рада Львівського району Львівської області набуває у власність товари, встановлені/змонтовані в результаті здійснення робіт.
З урахуванням вищевикладеного у випадку встановлення на об’єкті будівництва насос SEG50.31.2.50В з подальшим набуттям його у власність Замовником досліджувану закупівлю робіт з будівництва каналізаційних мереж в с. Солонка Пустомитівського району Львівської області буде здійснено з порушенням вимог пункту 3 Особливостей №1178, а також пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Слід також вказати, що у наданому Замовнику поясненні від 24.06.2024 також зазначено, що відповідно до листа Міністерства економіки України від 30.08.2022 №3323-04/62315-06 для підтвердження відповідного ступеню локалізації згідно Закону замовник може встановити в тендерній документації вимогу про зазначення у тендерній пропозиції учасника інформації про наявність запропонованого товару в переліку із відповідним ступенем локалізації, який формує та веде Уповноважений орган, або встановити вимогу вказати безпосередньо посилання на відповідний товар тощо.
У поясненні Замовником також повідомлено, що вказане підтверджується і листом Мінекономіки від 15.04.2024 № 3323-04_27710-06.
Крім того, у поясненні вказано, що у пункті 5.2.1 розділу 5 тендерної документації зазначено наступне: «*У випадку, якщо дія положень про локалізацію не поширюється на учасника у зв’язку із тим, що він пропонує товар вартість за одиницю якого є меншою ніж 200 тис грн, учасник повідомляє про це окремою довідкою», а також що учасником ПрАТ «ЛСБМУ №1» у складі тендерної пропозиції надано документ «Лист щодо ступеня локалізації товару», згідно змісту якого вказаний учасник у своїй тендерній пропозиції (Локальний кошторис на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 02-020-03; Обладнання КНС-1; Напірна каналізація КІН) зазначає вартість насоса SEG50.31.2.50В масою 0,35 т у розмірі 110 408,64 грн. без ПДВ, то відповідно у нього не виникає обов’язку підтверджувати ступінь локалізації виробництва цього товару.
Також, у наданому поясненні Замовником зазначено, що в жодному з вище вказаних документів не зазначено про те, що вимога про ступінь локалізації застосовується замовником до закупівель всіх товарів у разі якщо їх сукупна вартість становить або перевищує 200 тис. грн. та вказано, що оскільки вартість кожного з насосів (кожен з яких є товаром, який Замовник набуває у власність при закупівлі робіт) визначених учасником в складі тендерної пропозиції є меншою ніж 200 тис. грн, вимоги пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону не застосовуються.
Проте, як зазначено вище, за вимогами підпункту 4 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених цим пунктом, процедури закупівлі таких робіт чи послуг здійснюються з урахуванням особливостей, встановлених цим пунктом.
Відповідно до норм пункту 6-1 Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч грн, а відповідно до положень пункту 22 частини першої статті 1 Закону предмет закупівлі – товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Отже, вимога про ступінь локалізації застосовується замовником до закупівель у разі якщо вартість предмета закупівлі (а не конкретної одиниці товару), вказаного у переліку (у тому числі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених цим пунктом), становить або перевищує 200 тис. грн (про що також зазначено у роз’ясненні Міністерства економіки України від 30.08.2022 №3323-04/62315-06, який долучено Замовником до наданого пояснення).
Крім того, згадане Замовником роз’яснення Міністерства економіки України №3323-04_27710-06 від 15.04.2024, тоді як закупівля UA-2023-06-08-015366-а проведена у червні-серпні 2023 року
За умовами тендерної документації Замовника (частина 3.7. розділу 3) для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі пропозиції до закупівлі повинен надати, зокрема: розрахунок договірної ціни та кошторис, пояснювальну записку, локальний кошторис (мають бути складені відповідно до технічної специфікації з урахуванням технологічного процесу), підсумкову відомість ресурсів, розрахунок загальновиробничих витрат.
Одночасно, договірна ціна повинна бути складена відповідно до чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науковопроектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281, чинним законодавством України.
Основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі – будівництво) визначено у Настанові з визначення вартості будівництва, яка затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 (далі – Настанова №281).
Настанова №281 є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.
Так, загальні положення зі складання ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначено у розділі V Настанови №281.
Разом з тим, за вимогою пункту 5.1 розділу V Настанова № 281 ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Також, за вимогою пункту 5.31 розділу V Настанова № 281 у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) можуть враховуватися кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: стадії проектування; виду будівництва; технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт; тривалості будівництва; способів фінансування будівництва; виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів.
При цьому у пункті 5.31 розділу V Настанови №281 вказано, що визначення коштів на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт, у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) зазначені кошти за твердої договірної ціни враховуються у розмірі до 1,5%.
Під час моніторингу встановлено, що учасником ПрАТ «ЛСБМУ №1» у складі тендерної пропозиції надано розрахунок договірної ціни, локальні кошториси на будівельні роботи та інші необхідні розрахунки, які є підставою для формування договірної ціни. Вид договірної ціни: тверда.
Проте, у наданій у складі тендерної пропозиції договірній ціні та пояснювальній записці (файл - «Розрахунок договірної ціни.pdf» у складі архівованого документа «Розрахунок ДЦ ч.1.zip») учасником ПрАТ «ЛСБМУ №1» враховано кошти на покриття ризику в розмірі 1,93 відсотка (1 569 262,00 грн) від підсумку глав 1 – 12 (81 362 889,00 грн) що не відповідає вимогам пункту 5.31 розділу V Настанови №281.
Крім того, у пункті 3.8.4. частини 3.7. розділу 3 тендерної документації Замовника зазначено наступне «Копії дозвільних документів на використання /застосування техніки підвищеної небезпеки, та/або декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, відповідно до переліку, затвердженого Постановою КМУ від 26.10.2011 року № 1107 «Про затвердження порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин механізмів, устаткування підвищеної небезпеки» зі змінами».
При цьому відповідно до приміток, зазначених до вищевказаного пункту частини 3.7. розділу 3 тендерної документації у разі, якщо даний вид робіт не підлягає ліцензуванню такий учасник надає лист-пояснення в довільній формі, за власноручним підписом уповноваженої особи учасника, в якому зазначає законодавчі підстави ненадання вищезазначеного документу, а також у разі, якщо законодавством не передбачено надання дозвільних документів на виконання даного виду робіт учасник надає лист-пояснення в довільній формі, за власноручним підписом уповноваженої особи учасника, в якому зазначає підстави ненадання вищезазначених документів.
Таким чином, Замовником у тендерній документації встановлено вимогу, а також визначено спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі вимогам пункту 3.8.4. частини 3.7. розділу 3 тендерної документації, зокрема, щодо надання дозвільних документів на виконання даного виду робіт.
Моніторингом встановлено, що відповідно до Технічної специфікації (Додаток №2 до тендерної документації) за досліджуваною процедурою закупівлі передбачено, зокрема, здійснення гiдроiзоляцiї стiн, фундаментiв бокової обмазувальної бiтумної в 2 шари по вирiвнянiй поверхнi бутового мурування, цеглi, бетону(Бітумна ізоляція кілець в один шар) та нанесення дуже посиленої антикорозійної бітумно-гумової ізоляції на сталеві трубопроводи діаметром 100 мм.
Аналогічні роботи вказані і у наданих учасником ПрАТ «ЛСБМУ №1» у складі тендерної пропозиції Локальних кошторисах на будівельні роботи.
Учасником ПрАТ «ЛСБМУ №1» у складі тендерної пропозиції надано скан-копію декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам з питань охорони праці (зареєстрована у журналі обліку суб’єктів господарювання у територіальному органі Держпраці 01.10.2019 №589/19) на підтвердження відповідності матеріально-технічної бази та умов праці вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки під час виконання таких робіт підвищеної небезпеки: роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра; роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, камерах, колекторах, замкнутому просторі (ємностях, боксах, топках, трубопроводах); земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій чи під водою; зберігання балонів, контейнерів, цистерн та інших ємностей із стисненим, зрідженим, отруйним, вибухонебезпечним та інертним газом; зварювальні роботи; технологічні транспортні засоби.
Крім того, у складі тендерної пропозиції учасника ПрАТ «ЛСБМУ №1» міститься, виданий Територіальним управлінням Держгірпромнагляду у Львівській області, дозвіл №459.12.46 – 45.21.1 від 11.07.2012 на виконання наступних видів робіт: зберігання балонів із стисненим, зрідженим вибухонебезпечним газом (кисень, пропан-бутан); роботи в колодязях, траншеях, котлованах; земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри, або в зоні розташування підземних комунікацій; зведення, монтаж і демонтаж будинків, споруд, зміцнення їх аварійних частин; зварювальні, газополум’яні роботи.
Однак, декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на виконання таких робіт підвищеної небезпеки, як застосування скловати, шлаковати, азбесту, мастик на бітумній основі, перхлорвінілових і бакелітових матеріалів (які включені до Переліку видів робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази відповідно до Постанови КМУ №1107) або листа-пояснення в довільній формі, за власноручним підписом уповноваженої особи учасника, в якому зазначено підстави ненадання вищезазначених документів, у складі тендерної пропозиції учасником ПрАТ «ЛСБМУ №1» не надано, чим недотримано вимог пункту 3.8.4. частини 3.7. розділу 3 тендерної документації Замовника.
Під час моніторингу Західним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель надано Замовнику запит, зокрема, про надання інформації на підставі яких документів підтверджено відповідність тендерної пропозиції учасника торгів ПрАТ «ЛСБМУ №1» вимогам пункту 3.8.4. частини 3.7. розділу 3 тендерної документації в частині надання останнім декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, відповідно до переліку, затвердженого Постановою КМУ від 26.10.2011 року № 1107 «Про затвердження порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин механізмів, устаткування підвищеної небезпеки» (далі – Порядок №1107) зі змінами, зокрема щодо виготовлення та застосування скловати, шлаковати, азбесту, мастик на бітумній основі, перхлорвінілових і бакелітових матеріалів.
Замовником, у наданому (опублікованій) на вищевказаний запит поясненні зокрема повідомлено, що враховуючи вимогу тендерної документації учасники не мали обов’язку надавати обидва варіанти документів: і копії дозвільних документів на використання /застосування техніки підвищеної небезпеки і декларацію відповідності матеріально-технічної бази законодавства з питань охорони праці, відповідно до Порядку №1107, а також зазначено що в даній вимозі тендерної документації не вказано, що такі документи мають бути надані в складі тендерної пропозиції учасником.
Крім того у поясненні вказано, що учасником ПрАТ «ЛСБМУ №1» в складі тендерної пропозиції надано, в тому числі, дозвіл на крани та дозвіл на роботи, а відтак учасник не мав обов’язку надавати ще і декларацію відповідності матеріально-технічної бази.
Проте, як зазначено вище, враховуючи зміст приміток до пункту 3.8.4. частини 3.7. розділу 3 тендерної документації, Замовником у тендерній документації встановлено вимогу, а також визначено спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі вимогам пункту 3.8.4. частини 3.7. розділу 3 тендерної документації, зокрема, щодо надання дозвільних документів на виконання даного виду робіт.
Крім того, згідно з вимогами пункту 6 Порядку №1107, дозвіл за формою згідно з додатком 1 видається: роботодавцеві – на виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку видів робіт підвищеної небезпеки (додаток 2), або на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. №77; виробникові або постачальникові машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - виробник або постачальник) - на застосування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. №77, якщо інша форма оцінки його відповідності, яка є обов’язковою вимогою до нього, не встановлена технічними регламентами.
Також, відповідно до пункту 21 Порядку №1107, виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі Б переліку видів робіт підвищеної небезпеки (додаток 2), експлуатація (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, зазначених у групі Б переліку, машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. №77, здійснюються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці за формою згідно з додатком 8.
Враховуючи вищенаведене, дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки та декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці є різними документами дозвільного характеру.
Так, до Переліку видів робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (Група Б, Додаток 2 Порядку №1107) включено, зокрема, виготовлення та застосування скловати, шлаковати, азбесту, мастик на бітумній основі, перхлорвінілових і бакелітових матеріалів (пункт 22).
Таким чином, надані Замовником пояснення не спростовують невідповідності тендерної пропозиції учасника ПрАТ «ЛСБМУ №1» щодо підтвердження наявності у нього документів дозвільного характеру, а саме наявності декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на виготовлення та застосування скловати, шлаковати, азбесту, мастик на бітумній основі, перхлорвінілових і бакелітових матеріалів, згідно вимоги пункту 3.8.4. частини 3.7. розділу 3 тендерної документації.
Слід вказати, що відповідно до наданої у складі тендерної пропозиції учасником ПрАТ «ЛСБМУ №1» довідки від 12.06.2023 Вих.№08/06 (файл «Лист щодо незалучення субпідрядних організацій.pdf» у складі архівованого документа «Інші документи.zip) субпідрядники для виконання робіт передбачених предметом закупівлі залучатись не будуть.
За нормою підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а також вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Таким чином, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178 Замовником не відхилено тендерну пропозицію ПрАТ «ЛСБМУ №1», а визначено його переможцем тендеру та укладено з ним договір про закупівлю від 03.08.2023 №550. |
|