Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 11.07.2023 15:22. Дата останього редагування моніторингу 26.07.2023 11:24

Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

ID моніторингу UA-M-2023-07-11-000095  
ID 7f42bed64a8540e297192e68c9b24354  

Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення.. Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
11.07.23
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення абзацу 4 пункту 51 Постанови № 1178; пункту 3 частини 1 статті 10 Закону. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Постанові № 1178; дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю; дотримання вимог Постанови № 710 – порушень не встановлено.  
Тип виявленого порушення встановлено порушення законодавства в частині неоприлюднення, несвоєчасного оприлюднення інформації на веб-порталі Уповноваженого органу  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.  
Дата публікації 21.07.2023 14:35  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 20 липня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі − Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1178, Особливості); дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Виконавчого комітету Оболонської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області (далі – замовник) на 2023 рік; тендерну документацію з додатками, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 11.04.2023 № 14, оприлюднену на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 12.04.2023 об 09:34; тендерну документацію з додатками, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 11.04.2023 № 15, оприлюднену на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 13.04.2023 об 12:02; тендерну пропозицію учасника Товариство з обмеженою відповідальністю «Інтекс Інвест»; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.04.2023 № 17; повідомлення про намір укласти договір від 21.04.2023; договір про закупівлю товару від 27.04.2023 № 61-СК, укладений між замовником та Товариством з обмеженою відповідальністю «Інтекс Інвест» на загальну суму 199950,00 грн (з ПДВ); відповідь замовника від 18.07.2023 на запит органу державного фінансового контролю, оприлюднена на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель; офіційний веб-сайт Виконавчого комітету Оболонської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області. Моніторингом питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення замовником чинного законодавства: - в частині не оприлюднення переліку змін до тендерної документації, а саме абзацу четвертого пункту 51 Постанови № 1178. Згідно вказаної норми Постанови № 1178 замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться; - в частині несвоєчасного оприлюднення переліку змін до тендерної документації, а саме пункту 3 частини 1 статті 10 Закону. Даною нормою передбачено, що зміни до тендерної документації та роз’яснення до неї (у разі наявності) у машинозчитувальному форматі – протягом одного дня з дня прийняття рішення про їх внесення або надання роз’яснень. Слід зазначити, відповідно до пункту 3 Постанови № 1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей. З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 17.07.2023 через електронну систему закупівель надано запит замовнику щодо причин не оприлюднення переліку змін до тендерної документації. Замовником 18.07.2023 в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує задокументованого порушення, оскільки на підтвердження власної правоти щодо не оприлюднення переліку змін до тендерної документації замовник вказує, що Уповноваженою особою опубліковано зміни до тендерної документації, які стосувалися виключно Додатку № 2 до тендерної документації, що є окремим документом, який доданий до початкової тендерної документації. При публікації змін до тендерної документації, опубліковано новий Додаток № 2 до тендерної документації та помилково завантажено не той файловий документ, який мав ідентичну назву. Дане твердження замовника є хибним з огляду на наступне. Відомості веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель свідчать, що перелік змін до тендерної документації окремим файлом не був оприлюднений. Замовником в електронну систему закупівель було завантажено лише тендерну документацію з додатками в новій редакції. Слід зазначити, що тендерна документація – це документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель, на що вказують норми пункту 31 частини 1 статті 1 Закону. З даної норми Закону вбачається, що тендерна документація та додатки до неї є єдиним документом, який розроблений і затверджений замовником та регламентує умови проведення закупівлі. В ході моніторингу було проаналізовано тендерну документацію з додатками, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 11.04.2023 № 14 та тендерну документацію з додатками, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 11.04.2023 № 15, та встановлено факти внесення змін, зокрема: - в тендерній документації (сторінка 5) було замінено «інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів (файлів), що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме» на «шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником»; - в тендерній документації (сторінка 5) змінено «інформації щодо наявності/відсутності підстав, установлених у статті 17 Закону (згідно з Додатком 2 до цієї тендерної документації) (у випадку якщо учасником процедури закупівлі є об’єднання учасників, то на кожного з учасників такого об’єднання надається окрема довідка для підтвердження відповідності кожного з учасників такого об’єднання вимогам, визначеним у статті 17 Закону - інформація подається згідно Додатку 2 до цієї тендерної документації)» на «інформацією щодо відсутності підстав, установлених в пункті 44 Особливостей – згідно з Додатком 2 до цієї тендерної документації»; - в тендерній документації (сторінка 5) повністю видалено підпункт про «інформацію про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі встановлення даної вимоги в тендерній документації)»; - також в тендерній документації (сторінка 11) замовником було видалено пункт 7 Розділу ІІІ тендерної документації; - в додатку 2 до тендерної документації замовник здійснив заміну «Вимоги, встановлені статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону) та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників (переможця) вимогам згідно із законодавством» на «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності ПЕРЕМОЖЦЯ вимогам, визначеним у пункті 44 Особливостей»; - в додатку 2 до тендерної документації замовником було видалено «Примітки до пп.1: У випадку якщо учасником процедури закупівлі є об’єднання учасників, то на кожного з учасників такого об’єднання, надається окрема довідка в довільній формі для підтвердження відповідності вимогам, визначеним статтею 17 Закону. (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону) Замовник не перевіряє переможця процедури закупівлі на відповідність підстави, визначеної пунктом 13 частини першої статті 17 Закону, та не вимагає від учасника процедури закупівлі/переможця процедури закупівлі підтвердження її відсутності»; - в додатку 3 до тендерної документації (Технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі) замовником здійснено видалення пункту 3, а саме «Ціна за одиницю товару не може змінюватися протягом 30 календарних днів з дати підписання договору за результатами проведеної процедури закупівлі, про що учасник в складі тендерної пропозиції надає письмову згоду». Таким чином, Замовник на порушення абзацу 4 пункту 51 Постанови № 1178 не оприлюднив перелік змін до тендерної документації. Також, моніторингом даного питання встановлено, що разом із відповіддю на запит замовник в електронну систему закупівель завантажив перелік змін до тендерної документації, а саме, що стосується лише додатку 2 до тендерної документації. В свою чергу це є порушенням пункту 3 частини 1 статті 10 Закону, в частині несвоєчасного оприлюднення переліку змін до тендерної документації.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 21.07.2023 14:35  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис Відповідно до ст.11 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі є уповноважена особа, яка визначається або призначається замовником одним з таких способів: шляхом покладення на працівника (працівників) із штатної чисельності функцій уповноваженої особи як додаткової роботи з відповідною доплатою згідно із законодавством. Відповідно до розпорядження сільського голови функції уповноваженої особи відповідальної за організацію та проведення процедури закупівлі покладено на мене, начальника юридичного відділу виконавчого комітету сільської ради Третяка В.В. Згідно ст.10 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», прийняття на службу в органи місцевого самоврядування здійснюється: на посади керівника секретаріату (керуючого справами) районної, обласної ради, керуючого справами виконавчого апарату обласних і районних рад, керівників відділів, управлінь та інших працівників органів місцевого самоврядування шляхом призначення відповідно сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України. Статтею 147-¹ Кодексу законів про працю України передбачено, що дисциплінарні стягнення застосовуються органом, якому надано право прийняття на роботу (обрання, затвердження і призначення на посаду) даного працівника. На підставі вищезазначеного, з метою усунення порушення щодо проведення закупівлі UA-2023-04-12-000968-a, сільським головою, у зв’язку з неналежним виконанням покладених посадових обов’язків з питань проведення публічних закупівель, прийнято розпорядження «Про оголошення догани Третяку В.В.» від 26.07.2023 р. №58.  
Дата редагування  
Дата створення 26.07.2023 11:21  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 11.07.2023 № 66-З Полтава Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області 11.07.2023 № 66-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 10. UA-2023-04-12-000968-a, 12.04.2023, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 11.07.2023 00:00  
Дата публікації 11.07.2023 16:08  
Дата створення 11.07.2023 16:08  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації Північно-східний офіс Держаудитслужби ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 41127020  
Адреса організації Ukraine, Полтава  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа Північно-східний офіс Держаудитслужби ( обл.) 
+38 (0 50) 618-52-87
ulyaska007@gmail.com 

Дати та терміни

Період моніторингу 11.07.2023 16:08 - 02.08.2023 00:00  
Дата публікації висновку про результати 21.07.2023 14:35 - 05.08.2023 00:00