Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 28.03.2023 14:42. Дата останього редагування моніторингу 20.04.2023 16:19

Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

ID моніторингу UA-M-2023-03-28-000078  
ID 14f2da8182c844ad88bfabc2638584e7  

Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення.. Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
28.03.23
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що тендерна документація не відповідає нормам абзацу першого частини 3 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 та пункту 41 Особливостей, а також не враховує пункту 18 та абзацу 1 пункту 46 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо дотримання Замовником виконання рішення Антимонопольного комітету встановлено порушення норм частини 22 статті 18 Закону та пункту 52 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, дотримання вимог постанови № 710, розгляд тендерної пропозиції учасника ТОВ «Інстамед», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.  
Тип виявленого порушення встановлено порушення законодавства в частині подання та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) документації, ?:monitoring conclusion violationType notComplyDecisionACU  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 23.03.2023 № 64, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.  
Дата публікації 14.04.2023 14:22  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 14 квітня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі - Антимонопольний комітет), розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Житомирська обласна дитяча клінічна лікарня» Житомирської обласної ради (далі - Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація Замовника від 18.02.2023 № 91, вимоги про усунення порушення від 21.02.2023 року, від 24.02.2023 року та від 28.02.2023 року, скарга щодо усунення дискримінаційних умов від 23.02.2023 року, рішення Антимонопольного комітету від 07.03.2023 № 2737-р/пк-пз, тендерна пропозиція переможця ТОВ «Інстамед», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 17.03.2023 № 116, повідомлення про намір укласти договір від 17.03.2023 року, договір про закупівлю від 23.03.2023 № 64, пояснення Замовника з копіями документів надані через електронну систему закупівель 03.04.2023. За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що в порушення вимог пункту 41 Особливостей та абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, Замовником в абзацах 1, 4 та 5 підпункту 1 пункту 3 розділу V тендерної документації, зазначено підстави відхилення тендерних пропозицій в редакції пункту 41 Особливостей, яка з 03.01.2023 року втратила чинність. Крім того, моніторингом встановлено, що в Додатку № 3 проєкту договору тендерної документації Замовником встановлено умову, що «Зазначений проект договору не є остаточним і вичерпним, і може бути доповнений і скоригований під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору. Замовник залишає за собою право змінювати основні вимоги до договору у випадку зміни діючого цивільного, господарського законодавства, законодавства, що регламентує взаємовідносини по предмету закупівлі і законодавства щодо закупівель за державні кошти». Водночас, за нормою абзацу 4 пункту 46 Особливостей визначено, що замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Згідно з пунктом 18 Особливостей визначено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів за результатами електронного аукціону в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки. Таким чином, встановлення у тендерній документації умови щодо можливості уточнення умов договору під час його укладання з переможцем торгів суперечить вимогам пункту 18 та абзацу 4 пункту 46 Особливостей в частині відповідності умов договору змісту тендерної пропозиції учасника - переможця та умовам тендерної документації (проєкту договору про закупівлю), чим не дотримано вимоги абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей. Проведеним моніторингом встановлено, що 23.02.2023 року ТОВ «ХАЙ СПЕЙС» подано скаргу до Антимонопольного комітету, щодо порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі в частині встановлення у тендерній документації дискримінаційних вимог. Антимонопольним комітетом прийнято скаргу до розгляду та здійснено її розгляд. Відповідно до прийнятого Антимонопольним комітетом рішення від 07.03.2023 № 2737-р/пк-пз, зобов’язано Замовника внести наступні зміни до тендерної документації: - внутрішній діаметр вентрикулярного катетера для дітей - не менше 1.3 мм та не більше ніж 1,4 мм, зовнішній - не більше 2,5 мм, замінити на внутрішній діаметр вентрикулярно гокатетера для дітей - не менше 1 мм та не більше ніж 1,4 мм, зовнішній - не більше 2,5 мм; - внутрішній діаметр вентрикулярно - перитонеального катетера для дітей - не менше 1.1 мм та не більше ніж 1,4 мм, зовнішній - не більше 2,5 мм замінити на внутрішній діаметр вентрикулярно - перитонеального катетера для дітей - не менше 1 мм та не більше ніж 1,2 мм, зовнішній - не більше 2,6 мм; - клапан на фрезовий отвір типу Burr-Holeдовжиною не більше 12 мм, замінити на Клапан на фрезовий отвір типу Burr-Holeдовжиною не менше 12 мм та не більше 18 мм; - параметри тиску клапанів, які повинні вимірюватись в мм водного стовпа та мають покривати діапазони робочого тиску: дуже низький від 10 мм – до 30 мм, низький від 30 мм – до 45 мм, середній від 85 мм – до 105 мм, високий від 145 мм - до 170 мм, замінити на параметри тиску клапанів, які повинні вимірюватись в мм, водного стовпа та мають покривати діапазони робочого тиску: супер низький від 1-3 см (10 мм – до 30 мм водного стовпа), низький 3-7 см (або від 30 мм – до 70 мм водного стовпа), середній 7-11 см. (або від 70 мм – до 110 мм водного стовпа), високий 11 - 14.5 см (або від 110 мм - до 145 мм водного стовпа). Слід зазначити, що відповідно до частини 22 статті 18 Закону «Рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження». Разом з тим, проведеним моніторингом, щодо виконання Замовником вищевказаного рішення Антимонопольного комітету встановлено, що Замовником 10.03.2023 року на виконання вказаного рішення в електронній системі закупівель оприлюднено зміни до тендерної документації, що затверджені протоколом уповноваженої особи від 10.03.2023 № 111. Проте, проведеним аналізом внесених зміни встановлено, що Замовником не внесено зміни до тендерної документації саме в тій частині в якій зобов’язано Антимонопольним комітетом внести такі зміни, а саме: - не змінено внутрішній діаметр вентрикулярного катетера для дітей з «не менше 1.3 мм та не більше ніж 1,4 мм» на «не менше 1 мм та не більше ніж 1,4 мм», а також не змінено зовнішній діаметр вентрикулярного катетера для дітей з «не більше 2,5 мм» на «не більше 2,6 мм»; - не змінено внутрішній діаметр вентрикулярно - перитонеального катетера для дітей з «не менше 1.1 мм та не більше ніж 1,4 мм» на «не менше 1 мм та не більше ніж 1,2 мм», а також не змінено зовнішній діаметр вентрикулярно - перитонеального катетера для дітей з «не більше 2,5 мм» на «не більше 2,6 мм»; - не змінено клапан на фрезовий отвір типу Burr-Hole довжиною «не більше 12 мм» на клапан на фрезовий отвір типу Burr-Hole довжиною «не менше 12 мм та не більше 18 мм»; - не змінено параметри тиску клапанів, які повинні вимірюватись в мм водного стовпа та мають покривати діапазони робочого тиску з «дуже низький від 10 мм - до 30 мм, низький від 30 мм – до 45 мм, середній від 85мм – до 105 мм, високий від 145 мм - до 170 мм» на параметри тиску клапанів, які повинні вимірюватись в мм водного стовпа та мають покривати діапазони робочого тиску «супер низький від 1-3 см (10 мм - до 30 мм водного стовпа), низький 3-7 см (або від 30 мм - до 70 мм водного стовпа), середній 7-11 см (або від 70 мм - до 110 мм водного стовпа), високий 11 - 14.5 см (або від 110 мм - до 145 мм водного стовпа)». Отже, Замовником не забезпечено виконання рішення Антимонопольного комітету від 07.03.2023 № 2737-р/пк-пз протягом 30 днів з дня його прийняття, чим порушено вимоги частини 22 статті 18 Закону та пункту 52 Особливостей. Слід відмітити, що моніторинг закупівлі щодо порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії Антимонопольного комітету, не здійснювався. Разом з тим, відповідно до вимог підпункту 2 пункту 47 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 14.04.2023 14:22  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис Комунальним некомерційним підприємством «Житомирська обласна дитяча клінічна лікарня» Житомирської обласної ради розглянуто інформацію, викладену у висновку за результатами моніторингу закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі по предмету «Лікворошунтуючі системи ( ультра малий на середній тиск – 3 шт; контурований дитячий на середній тиск – 4 шт; шунт Bur Hole дитячий на середній тиск – 2 шт; шунт Bur Hole дитячий на високий тиск – 1 шт.) та перитонеальний катетер – 3 шт.» (Ідентифікатор закупівлі UA-2023-02-18-000056-a) від 18.02.2023 року. Факти, зазначені у висновку, прийняті до відома, виявлені порушення усунуті. Вжиті заходи.  
Дата редагування  
Дата створення 20.04.2023 15:18  
Документи    

Підтвердження факту усунення порушення

Опис Порушення усунуто шляхом розірвання договору  
Результат усунення порушень Усунуто  
Результат по кожному типу встановлено порушення законодавства в частині подання та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) документації: Підтверджено; ?:monitoring conclusion violationType notComplyDecisionACU: Підтверджено  
Дата створення 20.04.2023 16:18  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 28.03.2023 № 21-З Житомир Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 28.03.2023 №21-З. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 17. UA-2023-02-18-000056-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 28.03.2023 00:00  
Дата публікації 29.03.2023 10:42  
Дата створення 29.03.2023 10:42  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації Північний офіс Держаудитслужби ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40919579  
Адреса організації Ukraine, Житомир  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа Північний офіс Держаудитслужби ( обл.) 
+38 (0 97) 024-92-47
ekonsevych@gmail.com 

Дати та терміни

Період моніторингу 29.03.2023 10:42 - 20.04.2023 00:00  
Дата публікації висновку про результати 14.04.2023 14:22 - 29.04.2023 00:00