| Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу: 20 червня 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; надання учасниками-переможцями; документів при укладанні договорів про закупівлю; своєчасності укладення договорів про закупівлю та їх оприлюднення; відповідності умов укладених договорів умовам тендерної документації та тендерних пропозицій переможців тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства Теребовлянської міської ради «Теребовлянська міська лікарня» (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-02-16-004028-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій (за Лотами 1, 2 та 3); протоколи розкриття тендерних пропозицій (за Лотами 1, 2 та 3); тендерні пропозиції ТОВ «Подорожник Тернопіль» (за Лотом 1), ПП ВКФ «Скайінвест» (за Лотом 2), ТОВ «ВЕНТА. ЛТД» (щодо правомірності його відхилення Замовником; за Лотом 3) та спільного Українсько-Естонського підприємства у формі ТОВ «Оптіма-фарт, ЛТД» (за Лотом 3); протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 01.03.2023 №28 та від 02.03.2023 №29 (за Лотами 1, 2 та 3); повідомлення про намір укласти договір від 01.03.2023 (за Лотами 1 та 2) та від 02.03.2023 (за Лотом 3); рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 20.03.2023 №3390-р/пк-пз; опубліковані учасниками-переможцями документи за Лотами 1, 2 та 3; договори від 22.03.2023 №16/03 (за Лотом 1), від 23.03.2023 №41/03 (за Лотом 2) та від 22.03.2023 №05/03 (за Лотом 3); опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону №2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 24 Особливостей №1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Вимогами пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Порядок №1082), визначено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо назви товару кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, а також коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Відповідно до інформації про предмет досліджуваної закупівлі, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовником здійснюється закупівля фармацевтичної продукції, зокрема: Азитроміцин, Алопуринол, Альбендазол, Аміаку розчин концентрований, Амікацин, Аміодарон, Амітриптилін, Амлодипін, Амоксицилін + Клавуланова кислота, Ампіцилін, Атропін, Ацетилцистеїн, Ацикловір, Бензилпеніцилін, Бісопролол, Будесонід, Бупівакаїн, Ванкоміцин, Варфарин, Верапаміл, Вода для ін’єкцій, Вугілля активоване, Галоперидол, Гентаміцин, Гепарин натрій, Гідрокортизон, Гідрохлортіазид, Глюкоза, Дексаметазон, Дигоксин, Диклофенак, Допамін, Дротаверин, Еналаприл, Еноксапарин, Епінефрин/Адреналін, Етанол, Йогексол, Ібупрофен. Ізоніазид, Ізосорбіду динітрат, Інсулін, Кальцію глюконат, Каптоприл, Карбамазепін, Карведілол, Кислота ацетилсаліцилова, Кларитроміцин, Клопідогрель, Лактулоза, Левотироксин, Лідокаїн, Лінезолід, Лозартан, Лоперамід, Лоратадин, Магнію сульфат, Меропенем, Метамізол натрію, Метилпреднізолон, Метоклопрамід, Метопролол, Метотрексат, Метронідазол, Метформін, Моксифлоксацин, Налоксон, Натрію гідрокарбонат, Ністатин, Нітрогліцерин, Ніфедипін, Ніфедипін, Озельтамівір, Окситоцин, Омепразол, Ондансетрон, Офлоксацин, Парацетамол, Пілокарпін, Пірантел, Преднізолон, Пропранолол, Протаміну сульфат, Рифампіцин, Саліцилова кислота, Сальбутамол, Севофлуран, Сена, Сімвастатін, Спіронолактон, Теофілін, Тетрациклін, Транексамова кислота, Фенілефрин, Фітоменадіон, Флуконазол, Фолієва кислота, Фуросемід, Цефепім, Цефіксим, Цефотаксим, Цефтазидим, Цефтріаксон, Цефтріаксон, Циклопентолат, Ципрофлоксацин, Ціанокобаламін та вказано код Національного класифікатора ДК 021:2015: 33600000-6: Фармацевтична продукція (за Лотом 1); Суксаметоній, Атракуріум, Пропофол, Тіопентал (за Лотом 2); Альтеплаза (за Лотом 3).
Слід зазначити, що Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 №1749, містить такі номенклатурні позиції щодо товару, який є предметом досліджуваної закупівлі, зокрема: 33622000-6 «Лікарські засоби для лікування захворювань серцево-судинної системи», 33622600-2 «Бета-блокатори», 33622200-8 «Протигіпертонічні засоби», 33612000-3 «Лікарські засоби для лікування функціональних розладів шлунково-кишкового тракту», 33651200-0 «Протигрибкові засоби для системного застосування», 33622300-9 «Сечогінні засоби», 33621100-0 «Протитромбозні засоби», 33661200-3 «Анальгетичні засоби», 33692500-2 «Розчини для ін'єкцій» тощо.
Однак, за результатами моніторингу встановлено, під час розміщення інформації щодо предмета закупівлі за Лотами 1 та 2 (оголошення про проведення відкритих торгів) Замовником не зазначено коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, чим порушено вимоги пункту 14 Порядку № 1082 та пункту 24 Особливостей №1178.
Відповідно до норм пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Перелік підстав, за яких замовник відхиляє тендерну пропозицію, наведений у пунктах 41, 42 та 44 Особливостей №1178.
Проведеним моніторингом встановлено, що у пункті 4 «Відхилення тендерних пропозицій» розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника зазначено підстави для відхилення тендерних пропозицій з посиланням на абзац другий частини п’ятнадцятої статті 29 Закону, частину чотирнадцяту статті 29 Закону та частину другу статті 28 Закону, тоді як такі підстави для відхилення у пункті 41 Особливостей №1178 визначені з посиланням на абзац другий пункту 39 Особливостей №1178, абзац п’ятий пункту 38 Особливостей №1178 та абзац другий пункту 36 Особливостей №1178.
Таким чином, Замовником при складанні тендерної документації не враховано норми Особливостей №1178, чим порушено вимогу пункту 28 Особливостей №1178. |
|