Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 16.02.2023 13:14. Дата останього редагування моніторингу 24.03.2023 18:09

Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

ID моніторингу UA-M-2023-02-16-000017  
ID 03e423c1eaf64a37b061f836c8825f8b  

Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення.. Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
16.02.23
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які (яке) є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі відкриті торги з особливостями, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 06.03.2023 № 2 зокрема, шляхом укладання відповідної додаткової угоди з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.  
Тип виявленого порушення встановлено порушення законодавства в частині подання та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) документації, встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій)  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено порушення пункту 28 Особливостей та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону №922. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника, який визначений переможцем встановлено порушення вимог абзацу другого підпункту 2 та абзацу третього підпункту 3 пункту 41 Особливостей. За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, – порушень не встановлено.  
Дата публікації 24.03.2023 18:09  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 24 березня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 № 922 «Про публічні закупівлі» із змінами (далі Закон № 922) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі Особливості), дотримання Замовником вимог Закону № 922 та Особливостей під час розгляду тендерних пропозицій учасників, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА "МАГДАЛИНІВСЬКЕ ВОДОПРОВІДНО-КАНАЛІЗАЦІЙНЕ ГОСПОДАРСТВО" (далі Замовник) на 2023 рік UA-P-2023-02-13-002472-a , оголошення про проведення відкритих торгів UA-2023-02-16-003258-a , Тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи Замовника від 16.02.2023 № 5 (далі Тендерна документація, Документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ "АФІНА ГРУПП ЛТД", протокол розкриття тендерних пропозицій, повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю від 06.03.2023 № 2, пояснення Замовника надані через електронну систему закупівель на запити Східного офісу Держаудитслужби. За результатами проведеного аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922 та Особливостям встановлено, що тендерна документація Замовника складена з порушенням вимог Особливостей та Закону № 922, зокрема пунктом 4 розділу VI. «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовником передбачено підставу зміни істотних умов договору у разі погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення. При цьому слід зазначити, що Замовником вид предмета закупівлі визначено як роботи. Проте зазначена норма зміни істотних умов договору стосується товару, про що свідчить пункт 19 Особливостей. З огляду на зазначене, відображення у тендерній документації вказаної вище зміни істотних умов договору не відповідає абзацу першому частини третьої статті 22 Закону №922 в частині включення до тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства. Наслідком моніторингу встановлено порушення переможцем торгів ТОВ "АФІНА ГРУПП ЛТД" умов підпунктів 1.1.1, 1.1.2, 1.1.3 пункту 1.1 розділу ІІ Додатку 3 Документації, а саме у 4-х денний строк з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення не надав Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої статті 17 Закону № 922. Згідно абзацу 3 підпункту 3 пункту 41 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону № 922, з урахуванням пункту 44 цих особливостей. Надані в ході моніторингу пояснення Замовника не спростовують вказаного порушення, оскільки норми статті 17 Закону №922 з урахуванням пункту 44 Особливостей є імперативними, тобто обов’язковими для виконання Замовником. Замовник не наділений правом звільняти Учасника закупівлі від надання будь-яких документів чи інформації, які передбачені вимогами тендерної документації. Таким чином, тендерна пропозиція Учасника підлягала відхиленню на підставі абзацу 3 підпункту 3 пункту 41 Особливостей, у редакції на дату оголошення процедури закупівлі. Поряд з цим, моніторингом встановлено, що учасник торгів ТОВ "АФІНА ГРУПП ЛТД" на виконання вимог Додатку 5 Документації до складу своєї тендерної пропозиції завантажив файл: Технічна частина пропозиції.pdf 23 лютого 2023 11:30. При цьому, на порушення умов Розділу IIІ Додатку 5 Документації у Локальному кошторисі на будівельні роботи №02-01-04 на Електрощитова. Архітектурно-будівельні рішення Реконструкція водонапірної башти, який завантажений до складу тендерної пропозиції учасника ТОВ "АФІНА ГРУПП ЛТД" у файлі: Технічна частина пропозиції.pdf 23 лютого 2023 11:30 відсутні наступні позиції: надбавка до цін заготовок за складання та зварювання каркасів та сіток плоских діаметром 5-6 мм (шифр норми С124-34) у кількості 0,01688 т. (п. 17 Таблиці 6 Документації «Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-04 на Електрощитова. Архітектурно-будівельні рішення Реконструкція водонапірної башти») та надбавка до цін заготовок за складання та зварювання каркасів та сіток плоских діаметром 10 мм (шифр норми С124-36) у кількості 0,03282 т. (п. 20 Таблиці 6 Документації «Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-04 на Електрощитова. Архітектурно-будівельні рішення Реконструкція водонапірної башти»). Окрім того, співставленням даних Підсумкової відомості ресурсів, яку завантажено до складу тендерної пропозиції учасника (файл: Технічна частина пропозиції.pdf 23 лютого 2023 11:30) з даними Підсумкової відомості ресурсів, яку наведено у Таблиці 2 Розділу II Додатку 5 Документації встановлена розбіжність. Зокрема у розділі II. Будівельні машини і механізми Підсумкової відомості ресурсів, яку завантажено до складу тендерної пропозиції учасника відсутні наступні будівельні машини і механізми, а саме: Автомобілі бортові, вантажопідйомність 8 т (шифр норми СН201-13); Трактори на гусеничному ходу, потужність 79 кВт [108 к.с.] (шифр норми СН201-312); Крани баштові, вантажопідйомність 5 т (шифр норми СН202-128); Крани козлові при роботі на монтажі технологічного устаткування, вантажопідйомність 32 т (шифр норми СН202-403); Крани на автомобільному ходу, вантажопідйомність 16 т (шифр норми СН202-1143); Крани на гусеничному ходу при роботі на монтажі технологічного устаткування, вантажопідйомність 25 т (шифр норми СН202-1202); Крани на гусеничному ходу, вантажопідйомність до 16 т (шифр норми СН202-1243); Навантажувачі одноковшеві, вантажопідйомність 1 т (шифр норми СН203-850); Підіймачі щоглові будівельні, вантажопідйомність 0,5 т (шифр норми СН203-1080); Електростанції пересувні, потужність 2 кВт (шифр норми СН204-101); Електричні печі для сушіння зварювальних матеріалів з регулюванням емператури у межах 80-500 град.С (шифр норми СН204-1400); Електричні печі для сушіння варювальних матеріалів з регулюванням температури у межах 80-500 град.С (працює від пересувної електростанції) (шифр норми СН204-1400); Вузли вакуумні випробувальні для контролю герметичності шва (шифр норми СН204-2400); Компресори пересувні з двигуном внутрішнього згоряння, тиск до 686 кПа [7ат], продуктивність 5 м3/хв. (шифр норми СН205-102); Компресори пересувні з електродвигуном, тиск 600 кПа [6 ат], продуктивність 0,5 м3/хв (шифр норми СН205-401); Екскаватори одноковшеві дизельні на гусеничному ходу, місткість ковша 0,5 м3 (шифр норми СН206-247); Екскаватори одноковшеві дизельні на гусеничному ходу, місткість ковша 0,65 м3 (шифр норми СН206-248); Бульдозери, потужність 79 кВт [108 к.с.] (шифр норми СН207-149); Розчинозмішувачі пересувні, місткість 65 л (шифр норми СН211-901); Автогрейдери середнього типу, потужність 99 кВт [135 к.с.] (шифр норми СН212-202); Машини поливально-мийні, місткість 6000 л (шифр норми СН212-1601); Машини бурильно-кранові на тракторі потужністю 66 кВт [90 к.с.], глибина буріння 1,5-3 м (шифр норми СН216-401), які зазначені Замовником у Підсумковій відомості ресурсів у Таблиці 2 Розділу II Додатку 5 Документації. Аналогічне стосується інших розділів Підсумкової відомості ресурсів. Таким чином, тендерна пропозиція Учасника ТОВ "АФІНА ГРУПП ЛТД" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, оскільки розрахунки у документах, що підтверджують відповідність пропозиції, не відповідають даним технічного завдання, що визначене у Таблицях 2, 6 Розділу II Додатку 5 Документації, як наслідок підлягає відхиленню згідно абзацу другого підпункту 2 пункту 41 Особливостей, у редакції на дату оголошення процедури закупівлі. Натомість, протокольним рішенням від 24.02.2023 №15 ТОВ "АФІНА ГРУПП ЛТД" визначено переможцем та укладено договір про закупівлю від 06.03.2023 № 2.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 24.03.2023 18:09  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу 07.03.2023 № 54 Дніпро Про початок здійснення моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Валентин ДОВГИЙ Додаток до наказу Східного офісу Держаудитслужби від 07.03.2023 № 54 Витяг із переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника 23 UA-2023-02-16-003258-a 16.02.2023 КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МАГДАЛИНІВСЬКЕ ВОДОПРОВІДНО-КАНАЛІЗАЦІЙНЕ ГОСПОДАРСТВО", ЄДРПОУ 24449928 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 07.03.2023 00:00  
Дата публікації 08.03.2023 15:57  
Дата створення 08.03.2023 15:57  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації Східний офіс Держаудитслужби ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40477689  
Адреса організації Ukraine, Дніпро  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа Східний офіс Держаудитслужби ( обл.) 
+38 (0 56) 722-22-69
yurkina2007@ukr.net 

Дати та терміни

Період моніторингу 08.03.2023 15:57 - 30.03.2023 01:00  
Дата публікації висновку про результати 24.03.2023 18:09 - 08.04.2023 01:00