| Опис |
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «СТ-ПРОЗОРО» встановлено порушення підпункту 2 пункту 41 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, відповідності умов тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, внесення змін до тендерної документації, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору змісту тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено. |
|
| Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель |
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення, зокрема шляхом визнання недійсним договору про закупівлю від 08.03.2023 № 38, з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та застосувати відповідні наслідки недійсності договору, передбачених статтею 216 Цивільного кодексу України.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення. |
|
| Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу: 01 серпня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель; відповідність умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), в редакції на дату проведення процедури закупівлі; внесення змін до тендерної документації; розгляд тендерних пропозицій; своєчасність укладання договору про закупівлю; відповідність умов договору змісту тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2023 рік Комунального підприємства «Житлово-експлуатаційне об’єднання» (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи Замовника (протокол від 14.02.2023 № 14) зі змінами затвердженими протоколом від 22.02.2023 № 18 (далі – Тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерна пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю «СТ-ПРОЗОРО» (далі – ТОВ «СТ-ПРОЗОРО»); протокольне рішення (протокол) від 28.02.2023 № 24; повідомлення про намір укласти договір; договір про закупівлю від 08.03.2023 № 38 (далі – Договір); звіт про результати проведення процедури закупівлі; інформація щодо переліку локалізованих товарів, оприлюднена в електронній системі закупівель.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що тендерна пропозиція ТОВ «СТ-ПРОЗОРО» не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Так, згідно з підпунктом 1 пункту 6-1 розділу Х Закону замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує у 2023 році – 15 відсотків. Підпунктом 2 пункту 6-1 розділу Х Закону передбачено, що дана умова застосовується до таких товарів: великовантажні мототранспортні засоби.
Відповідно до вказаної умови законодавства додаток 2 до Тендерної документації містить наступні вимоги: «Учасник у складі тендерної пропозиції має надати довідку у довільній формі із зазначенням найменування товару, назви виробника та із посиланням (ID) про включення такого товару до Переліку, який присвоєно електронною системою закупівель або сертифікат походження товару, що підтверджує походження товару з країни, з якою Україна уклала міжнародну угоду та / або країни, яка є учасником Угоди СОТ про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі».
У складі тендерної пропозиції ТОВ «СТ-ПРОЗОРО» надана Інформаційна довідка від 24.02.2023 № 616 (файл «технічна частина.pdf»), згідно з якою «Ступінь локалізації запропонованого до закупівлі товару, а саме Трактор КАТА КВ-504 з навісним обладнанням: причіп 2 ТСП-6, щітка комунальна дорожня з валом карданним ІУЦЛ 31.00.00 становить 29%».
Разом з тим, вказана довідка не містить посилання «(ID) про включення такого товару до Переліку, який присвоєно електронною системою закупівель», що не відповідає умовам тендерної документації.
Аналізом інформації, наявної в електронній системі закупівель, встановлено, що за станом на дату проведення закупівлі ступінь локалізації Трактора КАТА КВ-504, який належить до товару, визначеного підпунктом 2 пункту 6-1 розділу Х Закону – великовантажні мототранспортні засоби, є непідтвердженим.
При цьому, дана закупівля не належить до закупівель, які підпадають під дію положень Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», а також положень про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.
Згідно з умовами додатку 2 до Тендерної документації: «У разі відсутності товару запропонованого учасником процедури закупівлі у відповідному переліку або у разі, якщо ступінь локалізації товару є меншим ніж 15 відсотків або сертифікат походження товару не підтверджує, що країною походження товару є країни, з якими Україна уклала міжнародні угоди та / або країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника на підставі абзацу 3 частини 1 статті 31 Закону, а саме: не відповідає встановленим абзацом 1 частини 3 статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства».
Отже, тендерна пропозиція ТОВ «СТ-ПРОЗОРО» підлягала відхиленню на підставі вищевказаної умови Тендерної документації, а також на підставі підпункту 2 пункту 41 Особливостей. Проте, Замовник на порушення підпункту 2 пункту 41 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію цього учасника, визнав його переможцем процедури закупівлі та уклав з ним Договір. |
|