| Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу: 16 лютого 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710), відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25 грудня 2015 року № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1178), із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 року № 1495 «Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1495), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, правомірності внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Боянської сільської ради (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-01-16-007156-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 13.01.2023 № 8 (далі – тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій від 24.01.2023; тендерну пропозицію учасника ФОП Майданський Василь Іванович (далі – ФОП Майданський В.І.); протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 24.01.2023 № 22; повідомлення про намір укласти договір від 24.01.2023; договір про закупівлю товару за бюджетні кошти від 02.02.2023 № 11 (далі – Договір № 11); Додаткові угоди від 07.02.2023 № 1 та від 08.02.2023 № 2 до Договору № 11; повідомлення про внесення змін до договору від 08.02.2023; пояснення Замовника, надане 13.02.2023 через електронну систему закупівель; звіт про виконання договору про закупівлю.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, що Замовник на порушення вимог наказу Мінекономіки від 13.04.2016 № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації» (далі – Наказ № 680), під час оприлюднення в електронній системі закупівель тендерної документації, додатки тендерної документації не оприлюднив до електронної системи закупівель окремими файлами.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Постанови № 1178 із змінами, внесеними Постановою № 1495 встановлено, що тендерна документація Замовником складена з порушенням вимог Постанови № 1178 із змінами, внесеними Постановою № 1495, які набрали чинності з 03.01.2023 включно, зокрема:
- у пункті 1.1 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено, що оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, шляхом застосування електронного аукціону, чим порушено вимоги пункту 35 Постанови № 1178 із змінами, внесеними Постановою № 1495 (пункт 7), відповідно до яких відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону;
- у пункті 4 розділу V тендерної документації зазначено випадки, за яких Замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника/переможця торгів із посиланням на норми статей Закону (зокрема, частина 14, частина 15 статті 29, частина 2 статті 28), в той час, коли такі підстави відхилення під час застосування відкритих торгів з особливостями передбачені Постановою № 1178 із змінами (пункт 39, абзац п’ятий пункту 38, абзац другий пункту 36 особливостей), чим порушив вимоги пункту 41 Постанови № 1178 із змінами, внесеними Постановою № 1495 (пункт 9).
За результатами розгляду тендерних пропозицій встановлено, що Замовник не відхилив тендерну пропозицію переможця торгів ФОП Майданський В.І. як такого, що не надав у спосіб, зазначений у тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 цих особливостей виходячи з наступного.
Згідно з пунктом 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної документації», переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Відповідно до підпункту 4.1 пункту 4 «Відхилення тендерних пропозицій» розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник зобов’язаний відхилити учасника переможця процедури закупівлі, який не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 цих особливостей.
Так, повідомлення про намір укласти договір Замовник оприлюднив 24.01.2023, проте переможець закупівлі ФОП Майданський В.І. не завантажив документи, передбачені для переможця, чим не дотримав вимог пункту 44 Постанови № 1178 та пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації.
Таким чином, на порушення абзацу третього підпункту третього пункту 41 Постанови № 1178 Замовник не відхилив переможця процедури закупівлі ФОП Майданський В.І. як такого, що не надав у спосіб, зазначений у тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 цих особливостей, а уклав з ним договір від 02.02.2023 № 11 на суму 308 550,00 гривень.
В ході моніторингу Замовнику 08.02.2023 в електронній системі закупівель оприлюднено запит про надання пояснень з приводу встановлених порушень.
У відповідь Замовник 13.02.2023 оприлюднив пояснення, в якому, зокрема, зазначив, що ним прийнято рішення розірвати договір в зв’язку з неможливістю усунення порушення, що виникли через порушення законодавства з питань публічних закупівель та оприлюднив Додаткову угоду від 08.02.2023 № 2 про розірвання договору від 02.02.2023 № 11, укладеного з ФОП Майданський В.І., а також 10.02.2023 оприлюднив звіт про виконання договору у зв’язку із розірванням договору, чим усунув порушення, виявлені в ході моніторингу. |
|