Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 22.02.2023 09:09. Дата останього редагування моніторингу 23.03.2023 11:40

Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

ID моніторингу UA-M-2023-02-22-000020  
ID d8f015e54d664e3b9e47e7ab8b339872  

Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення.. Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
22.02.23
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення вимог пункту дев’ятнадцятого частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «КИЇВПРОМСЕРВІС 1» установлено порушення вимог пункту 40 та абзацу третього пункту 38 Особливостей. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, стану виконання рішення колегії АМКУ, як органу оскарження, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, – порушень не установлено.  
Тип виявленого порушення встановлено порушення законодавства в частині подання та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) документації, встановлено інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.  
Дата публікації 17.03.2023 17:23  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 14 березня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, стану виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – колегія АМКУ), як органу оскарження, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Броварського ліцею № 4 ім. С.І. Олійника Броварської міської ради Броварського району Київської області (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 05 січня 2023 року прот. 2, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «КИЇВПРОМСЕРВІС 1» (далі – ТОВ «КИЇВПРОМСЕРВІС 1»), повідомлення про вимогу усунення невідповідностей до 03.02.2023, рішення колегії АМКУ від 31.01.23 №1080-р/пк-пз, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 03.02.2023 № 13, повідомлення про намір укласти договір від 03.02.2023, договір від 10.02.2023 № 15, додаткова угода від 10.02.2023 № 1 до договору, пояснення (інформація та документи) Замовника, надані 27.02.2023 через електронну систему закупівель на запит Держаудитслужби. Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався. За результатами здійсненого моніторингу процедури закупівлі установлено, що тендерна документація Замовника не містить приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасником не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, чим не дотримано вимоги пункту дев’ятнадцятого частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей. Відповідно до пункту 40 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник 16.01.2023 розглянув тендерну пропозицію учасника ТОВ «КИЇВПРОМСЕРВІС 1» яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною (протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 16.01.2023 № 5). При цьому невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником ТОВ «КИЇВПРОМСЕРВІС 1» у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією Замовник не виявив. Однак виявлення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією здійснено скаржником-учасником ТОВ «ПОНТЕМ.УА» (номер скарги: UA-2023- 01-05-000250-a.a1), зокрема наданий проект договору не заповнений (в повному обсязі), а саме - не заповнена вступна частина договору та не зазначено ID закупівлі, що передбачено у вступній частині договору (преамбулі), чим порушено вимогу пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовника, (у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати заповнений та підписаний проєкт договору про закупівлю (Додаток № 4 до ТД)). За результатами розгляду скарги ТОВ «ПОНТЕМ.УА» колегією АМКУ її задоволено та встановлено порушення (рішення колегії АМКУ від 31.01.2023 № 1080) пункту 40 Особливостей та частини дев’ятої статті 26 Закону в частині не виявлення Замовником вказаних вище невідповідностей. Рішенням від 31.01.2023 № 1080 колегія АМКУ зобов’язала Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ «КИЇВПРОМСЕРВІС 1» переможцем процедури закупівлі за номером UA-2023-01-05-000250-a, яке Замовник виконав 02.02.2023 року. При цьому, колегія АМКУ своїм рішенням від 31.01.2023 № 1080 не зобов’язувала Замовника до вчинення ним дій, зокрема виявлення невідповідностей в інформації та/або документах, що підтверджують виконання вимоги пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації, які фактично були виявлені скаржником ТОВ «ПОНТЕМ.УА» та їх виправлення. Однак Замовник без наявності на те підстав в порушення пункту 40 Особливостей (яким визначено розміщення повідомлення про усунення не відповідності якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією) розмістив повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей (підтвердження виконання вимоги пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації), встановлених скаржником-учасником ТОВ «ПОНТЕМ.УА» відповідно до його скарги за номером UA-2023-01-05-000250-a.a1, прийнятої до розгляду колегією АМКУ 23.01.2023). ТОВ «КИЇВПРОМСЕРВІС 1» на виконання зазначеної вимоги усунув зазначену в скарзі ТОВ «ПОНТЕМ.УА» та підтверджену органом оскарження невідповідність шляхом розміщення в електронній системі закупівель виправленого (заповненого) проекту договору. В той же час Замовником вдруге визнано ТОВ «КИЇВПРОМСЕРВІС 1» переможцем торгів та уклав з ним Договір. Відповідно до вимог абзацу третього пункту 38 Особливостей у разі відхилення замовником найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції відповідно до цих особливостей замовник розглядає наступну тендерну пропозицію у списку пропозицій, що розташовані за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені цими особливостями. Отже, на порушення вимог пункту 40 та абзацу третього пункту 38 Особливостей Замовник розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідності, які ним не встановлено, та не розглянув після виконання рішення колегії АМКУ від 31.01.2023 № 1080 наступну тендерну пропозицію/пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки визначені цими особливостями.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 17.03.2023 17:23  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, Ліцей здійснив заходи щодо усунення виявлених порушень Закону, шляхом припинення зобов’язань за договором від 10.02.2023 №15 та розірвання договору відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України, враховуючі розділ VIII вищезазначеного договору, та здійснюватиме заходи на недопущення у подальшому виявлених порушень вимог пункту дев’ятнадцятого частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону.  
Дата редагування  
Дата створення 23.03.2023 11:38  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 22.02.2023 № 50 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Голова Алла БАСАЛАЄВА Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 27 UA-2023-01-05-000250-a 05.01.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 22.02.2023 00:00  
Дата публікації 22.02.2023 11:33  
Дата створення 22.02.2023 11:33  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40165856  
Адреса організації Ukraine, Київ  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.) 
+38 (0 44) 425-51-73
vynohradov.monitoryng@gmail.com 

Учасники моніторингу

Назва організації ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40165856  
Адреса організації Ukraine, Київ  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.) 
+38 (0 95) 202-24-91
h.f.chupa@dasu.gov.ua 

Дати та терміни

Період моніторингу 22.02.2023 11:33 - 16.03.2023 00:00  
Дата публікації висновку про результати 17.03.2023 17:23 - 01.04.2023 01:00