| Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель |
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. |
|
| Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу: 5 вересня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію (далі – ТД), затверджену рішенням уповноваженої особи від 28.12.2021 № 9, тендерну пропозицію ТОВ «ВТО «Укрпроектмонтаж» (далі – Переможець), реєстр пропозицій, протокол розкриття, протокол про прийняття рішення уповноваженою особою від 17.01.2022 № 4, повідомлення про намір укласти договір від 18.01.2022, договір від 02.02.2022 № 110 (далі – договір № 110), додаткові угоди від 10.02.2022 № 1 та від 01.08.2022 № 2, відповідь Замовника на запит органу державного фінансового контролю від 31.08.2022 року. За результатами здійснення моніторингу установлено, що Замовник у пункті 4 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначив, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій, чим порушив вимоги пункту 11 частини другої статті 22 Закону, яким встановлено, що строк дії тендерної пропозиції не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. У ході моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «ВТО «Укрпроектмонтаж» умовам ТД. Так, відповідно до пункту 1.1 Додатку № 1 до ТД учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати довідку, складену у довільній формі, про наявність обладнання (яке необхідне для виконання умов договору) із зазначенням: власне чи орендоване відповідне обладнання. Учасник повинен надати копії документів, які підтверджують право власності або оренди на матеріально-технічну базу. У складі пропозиції Переможця на підтвердження наявності матеріально-технічної бази (переліченої в довідці про матеріально-технічну базу від 11.01.2022 № 28) надано договір оренди офісу від 01.10.2019 №01/10/19/1 (строк дії до 31.12.2021), укладений між ФОП Зарудною В.А. та ТОВ «ВТО «Укрпроектмонтаж», з додатковою угодою від 31.12.2021 № 2, в якій вказано, що «пункт 8.1. Договору № 01/10/19/1 від 01.10.2019 року викласти в наступній редакції: «Цей договір укладено на строк з 01.10.2019 до 31.12.2023 включно. Ця додаткова угода є невід’ємною частиною договору». Тобто, відповідно до вищевказаної додаткової угоди даний договір укладено більше ніж на 4 роки. Відповідно до частини 2 статті 793 Цивільного кодексу України договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) строком на три роки і більше підлягає нотаріальному посвідченню, крім договору, предметом якого є майно державної або комунальної власності, який підлягає нотаріальному посвідченню у разі, якщо він укладений за результатами електронного аукціону строком більше ніж на п’ять років. Також, відповідно до частини 1 статті 220 Цивільного кодексу України у разі недодержання сторонами вимоги закону про нотаріальне посвідчення договору такий договір є нікчемним. Виходячи з вищевикладеного, додаткову угоду від 31.12.2021 № 2 до договору оренди офісу від 01.10.2019 №01/10/19/1 укладено з порушенням частини 2 статті 793 Цивільного кодексу України, а отже вона є нікчемною відповідно до частини 1 статті 220 Цивільного кодексу України. Тобто, ТОВ «ВТО «Укрпроектмонтаж» не підтверджено наявність матеріально-технічної бази (офісного приміщення), чим не дотримано вимогу пункту 1.1 Додатку № 1 до ТД. Відповідно до частини 1 статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 Закону. Враховуючи зазначене, в порушення частини 1 статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ВТО «Укрпроектмонтаж» як таку, що не відповідає кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону, а уклав з ним договір № 110 на загальну суму 3 145 233,60 грн (з ПДВ). |
|