Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 25.07.2022 16:22. Дата останього редагування моніторингу 18.08.2022 15:39

Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

ID моніторингу UA-M-2022-07-25-000058  
ID b620bbd5eca848688d850948230fe1b9  

Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення.. Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
25.07.22
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено порушення вимог абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «УК «КОМФОРТ-БУД» встановлено порушення вимог пунктів 1 та 2 частини 1 статті 31 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору, - порушень не встановлено.  
Тип виявленого порушення встановлено порушення законодавства в частині подання та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) документації, встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій), встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником пропозицій(ї) учасника(ів)  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими, зокрема, через необ’єктивне та упереджене визначення переможця, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 15.12.2021 року № 121, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.  
Дата публікації 11.08.2022 16:09  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 09 серпня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2021 рік Управління капітального будівництва Житомирської міської ради (далі - Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація (зі змінами), тендерна пропозиція переможця Товариства з обмеженою відповідальністю «УПРАВЛЯЮЧА КОМПАНІЯ «КОМФОРТ-БУД» (далі - ТОВ «УК «КОМФОРТ-БУД»), протокол розгляду тендерних пропозицій від 29.11.2021 року, повідомлення про намір укласти договір від 29.11.2021 року, договір про закупівлю від 15.12.2021 року № 121, додаткова угода до договору від 28.12.2021 року № 1, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 28.12.2021 року, додаткова угода до договору від 14.02.2022 року № 2, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 15.02.2022 року, пояснення надане Замовником через електронну систему закупівель від 01.08.2022 року. За результатом аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, встановлено, що на порушення вимог абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, підпункт 1.1 пункту 1 розділу V тендерної документації містить умови щодо дотримання учасником, при формуванні договірної ціни, норм національного стандарту України ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 року № 293, при тому, що зазначений нормативний документ втратив чинність. За результатом аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено, що тендерна пропозиція переможця торгів ТОВ «УК «КОМФОРТ-БУД» не відповідала умовам тендерної документації Замовника. Так, відповідно до підпункту 1.1 пункту 1 розділу V тендерної документації встановлено імперативну умову, що ціна тендерної пропозиції повинна бути розрахована учасником відповідно технічного завдання (Додаток 6 до Тендерної документації) та відповідно до вимог п. 6.2 р. 6 національного стандарту України ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» (зі змінами) з урахуванням наступного: Разом з тим, відповідно до підпункту 1.1.6 пункту 1 розділу V тендерної документації визначено, що адміністративні витрати визначаються відповідно до пункту 5.3 ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013 «Настанова щодо визначення загальновиробничих і адміністративних витрат та прибутку у вартості будівництва» (зі змінами). Слід відмітити, що пунктом 6.2.3 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правил визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293 (далі - ДСТУ Б Д.1.1-1:2013), визначено, що ціна пропозиції підрядника формується на підставі вартості підрядних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об'єкту, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених пунктом 6.2.10 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов'язкових платежів. В той же час, згідно пункту 6.2.6 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, чітко передбачено, що загальновиробничі та адміністративні витрати в складі ціни пропозиції підрядника обчислюються на підставі положень ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013 «Настанова щодо визначення загальновиробничих і адміністративних витрат та прибутку у вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.08.2013 № 405 (далі - ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013), виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням потужності будівельної організації-підрядника (з урахуванням трудовитрат робітників, зайнятих на керуванні і обслуговуванні власних машин та механізмів). Крім цього, пунктом 5.3 ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013 визначено, що у складі ціни пропозиції учасника адміністративні витрати визначаються підрядником на підставі обґрунтованої їх величини і структури, яка склалася у цій організації за попередній звітній період (рік). Проте, проведеним моніторингом установлено, що відповідно до наданої Замовником на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу процедури закупівель, пояснювальної записки (файл «кошторис ч.1») у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «УК «КОМФОРТ-БУД» адміністративні витрати розраховані відповідно до усереднених показників Додатку Д ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013, а не на підставі обґрунтованої величини структури, яка склалася на підприємстві за попередній звітній період, як це передбачено вимогами пункту 6.2.6 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 та пункту 5.3 ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013, що не відповідає умовам підпункту 1.1.6 пункту 1 розділу V тендерної документації. Отже, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення вимог пунктів 1 та 2 частини 1 статті 31 Закону, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «УК «КОМФОРТ-БУД», як такого, що не відповідав встановленим абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та, як такого, що не відповідав іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 частини 1 статті 32 Закону встановлено імперативну умову, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути, замовник відміняє тендер.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 11.08.2022 16:09  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис Про розгляд висновку про результати моніторингу закупівлі  
Дата редагування  
Дата створення 18.08.2022 15:19  
Документи    

Підтвердження факту усунення порушення

Опис Порушення усунуто, шляхом розірвання договору.  
Результат усунення порушень Усунуто  
Результат по кожному типу встановлено порушення законодавства в частині подання та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) документації: Підтверджено; встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій): Підтверджено; встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником пропозицій(ї) учасника(ів): Підтверджено  
Дата створення 18.08.2022 15:38  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 25.07.2022 № 18-З Житомир Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 25.07.2022 №18-З. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 8. UA-2021-11-03-012966-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 25.07.2022 00:00  
Дата публікації 26.07.2022 17:02  
Дата створення 26.07.2022 17:02  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації Північний офіс Держаудитслужби ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40919579  
Адреса організації Ukraine, Житомир  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа Північний офіс Держаудитслужби ( обл.) 
+38 (0 96) 246-16-47
ania.sherstoboeva@gmail.com 

Учасники моніторингу

Назва організації Північний офіс Держаудитслужби ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40919579  
Адреса організації Ukraine, Житомир  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа Північний офіс Держаудитслужби ( обл.) 
+38 (0 68) 036-42-72
rtyugh555@gmail.com 

Дати та терміни

Період моніторингу 26.07.2022 17:02 - 17.08.2022 00:00  
Дата публікації висновку про результати 11.08.2022 16:09 - 26.08.2022 00:00