| Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу закупівлі та інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 02 березня 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); відповідності тендерної документації вимогам Закону; розгляду тендерних пропозицій, допущення їх до аукціону та визначення переможця тендеру; відповідності повідомлень з вимогами про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності їх розміщення та виконання учасниками; надання учасником-переможцем відповідних документів під час укладання договору; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця; внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту дорожнього господарства Львівської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-09-06-001159-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені до неї зміни; протокол розгляду тендерних пропозицій; тендерні пропозиції приватного підприємства «Рома» (далі – ПП «Рома»), товариства з обмеженою відповідальністю «Онур Конструкціон Інтернешнл» (далі – ТОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл»), товариства з обмеженою відповідальністю «Шляховик-Т» (далі – ТОВ «Шляховик-Т») консорціуму «Добробуд» (щодо правомірності його відхилення Замовником); опубліковані повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерних пропозиціях ТОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл», консорціум «Добробуд» та ТОВ «Шляховик-Т» та опубліковані вказаними учасниками документи на виконання таких вимог; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокол засідання тендерного комітету Замовника від 04.11.2021 №383; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані переможцем тендеру після аукціону документи та інформацію; договір від 09.12.2021 № 123-12/21 та додаткові угоди від 09.12.2021 №1, від 20.12.2021 №2, від 16.02.2022 №3 та від 29.12.2022 №4 до вказаного договору; опубліковані Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запит органу державного фінансового контролю.
За нормою частини першої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів безоплатно оприлюднюється в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
Так, згідно з частиною третьою статті 10 Закону оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну 133 тис. євро для товарів і послуг. Курс євро визначається згідно з офіційним курсом, установленим Національним банком України станом на дату оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі.
Одночасно, у частині другій статті 21 Закону визначено перелік інформації, що повинна міститись в оголошенні про проведення відкритих торгів.
З врахуванням положень пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082, та пункту 21 Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 №166, у разі технічної неможливості заповнити електронне поле щодо оприлюднення інформації, передбаченої Законом, Замовник мав можливість завантажити окремо документ, доступний для друку, із зазначенням всієї необхідної інформації англійською мовою.
Разом з цим, моніторингом встановлено, що оприлюднене Замовником оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою не містить викладеної англійською мовою наступної інформації (обов’язковість зазначення якої в оголошенні визначена частиною другою статті 21 Закону): умови оплати (пункт 7), мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції (пункт 8), вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (пункт 9). Окремий документ, доступний для друку, із зазначенням всієї необхідної інформації англійською мовою, Замовником теж не оприлюднено.
Зазначене призвело до порушення вимог частини третьої статті 10 Закону внаслідок неоприлюднення в оголошенні про проведення відкритих торгів обов’язкової інформації, визначеної пунктами 7, 8 та 9 частини другої статті 21 Закону, англійською мовою.
За нормою пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Перелік формальних помилок затверджено наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710.
Проведеним моніторингом відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що в частині 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника вказано, що формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, та наведено перелік (опис) формальних (несуттєвих) помилок згідно з наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710.
Однак, на порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону тендерна документація Замовника не містить прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Умовами тендерної документації (частина 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції») визначено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, які повинні містити, зокрема, інформацію та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону, згідно з умовами та вимогами тендерної документації (Додаток 1 до тендерної документації).
Відповідно до умов розділу 1 Додатку 1 (Інформація про спосіб документального підтвердження відповідності учасника встановленим замовником кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону) до тендерної документації учасник в складі тендерної пропозиції документально підтверджує наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, які є необхідними для надання послуг за предметом закупівлі, довідкою згідно форми, що встановлена Таблицею 1 у розділі 1 Додатку 1 до тендерної документації та її документальним підтвердженням.
При цьому, у розділі 1 Додатку 1 тендерної документації зазначено, що учасник включає в довідку машини, механізми та техніку, які є необхідними для виконання робіт (надання послуг) за предметом закупівлі відповідно до технології виконання робіт (надання послуг), вимог Технічної специфікації (Додаток 3) з дотриманням діючих норм і правил.
Зокрема, у довідці учасник повинен зазначити про наявність котків.
На виконання вищевказаної вимоги тендерної документації учасником ТОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл» в складі тендерної пропозиції надано Довідку про наявність обладнання (техніки) та технологій, які є необхідними для виконання робіт (надання послуг) за предметом закупівлі (Вих.№91/1/т від 05.10.2021, арк. 1-3 файлу «91_додаток 1.pdf»), у якій серед переліку машин та механізмів зазначено один коток BOMAG/BW 202 AD-4/2010 р.в., який буде залучено на праві користування згідно договору про надання послуг від 22.02.2021 №22-02/2021.
Також, на підтвердження інформації, зазначеної у вищевказаній довідці, учасником ТОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл» у складі тендерної пропозиції надано скан-копію договору про надання послуг від 22.02.2021 №22-02/2021 з представництвом «Онур Тааххут Ташимаджилик Iншаат Тiджарет Ве Санаї Анонiм Ширкеті» та скан-копію довідки про реєстрацію будівельної машини на турецькій мові з її нотаріально завіреним перекладом на коток BOMAG/BW 202 AD-4/2010 р.в. (номерний знак №06-00-11-0328).
Проведеним аналізом інформації, що знаходиться у вільному публічному доступі, зокрема, на офіційному сайті компанії BOMAG FAYAT GROUP (https://www.bomag.com/pl-pl/) встановлено, що маса вищезазначеного котка BOMAG/BW 202 AD-4 становить 11,3 тони.
Аналогічно, учасником ПП «Рома» у складі тендерної пропозиції надано Довідку від 05.10.2021 №589 (файл «1 Додаток 1 Кваліфікаційні критерії ст.16.pdf»), у якій вказано про наявність в учасника, зокрема, власних 6 котків дорожніх, а саме: НАММ HD 90 2007 р.в., НАММ HD 150 2004 р.в., НАММ HD 110 2004 р.в., НАММ HD 120 2008 р.в., НАММ HD 70 2004 р.в. та BOMAG BW 216 D-40 2020 р.в.
Відповідно до наданих у складі тендерної пропозиції учасника ПП «Рома» свідоцтв про реєстрацію машин на вищевказані котки дорожні, а також враховуючи проведений аналіз наявної у публічному доступі в інтернет-мережі інформації щодо технічних характеристик котків (зокрема на офіційному сайті компанії BOMAG FAYAT GROUP https://www.bomag.com та компанії WIRGTEN GROUP https://www.wirtgen-group.com) встановлено, що маса котка НАММ HD 90 2007 р.в. – 11,9 (11,84) т, НАММ HD 150 2004 р.в. – 15,5 т, НАММ HD 110 2004 р.в. - 10,54 (10,27) т, НАММ HD 120 2008 р.в. – 12,3 т, НАММ HD 70 2004 р.в. – 6,7 (6,99) т та BOMAG BW 216 D-40 2020 р.в. – 15,31 (15,72) тони.
Також, учасником ТОВ «Шляховик-Т» у складі тендерної пропозиції подано Довідку від 06.10.2021 №5047 (файл «Довідки кваліфікаційні критерії.pdf») про наявність обладнання (техніки) та технологій, які є необхідними для надання послуг за предметом закупівлі, у якій зазначено, зокрема, про наявність в учасника відповідно до укладених договорів оренди котків BOMAG BW 24 RH (свідоцтво серії ЕЕ №211925, маса - 8,8 т), Hamm HD 90 (свідоцтво серії ЕЕ №154047, маса – 9,1 т) та Hamm HD+120 VO (свідоцтво серії ЕЕ №203952, маса – 13,04 т).
Водночас, аналізом інформації про необхідні технічні та кількісні характеристики предмета закупівлі, наведеної у Додатку 3 (Технічне завдання) до тендерної документації встановлено, що при виконанні робіт за предметом закупівлі відповідно до технології та вимог Технічної специфікації (Додаток 3) передбачено, зокрема, виконання робіт із ущільнення ґрунту причіпними котками на пневмоколісному ходу масою 25 т за шість проходів по одному сліду при товщині шару 25 см (пункт 49, Локальний кошторис 2-1-3 Земляне полотно).
Таким чином, учасниками ТОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл», ПП «Рома» та ТОВ «Шляховик-Т» при наданні документального підтвердження наявності у них обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, які є необхідними для надання послуг за предметом закупівлі, не підтверджено наявності окремої техніки (котків), яка є необхідною для надання послуг за предметом закупівлі відповідно до технології виконання робіт (надання послуг) та вимог Технічної специфікації (Додаток 3) з дотриманням діючих норм і правил (ущільнення ґрунту причіпними котками на пневмоколісному ходу масою 25 т за шість проходів по одному сліду при товщині шару 25 см).
Відповідно до вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, зокрема, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону.
Таким чином, на порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерні пропозиції ТОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл», ПП «Рома» та ТОВ «Шляховик-Т», а допущено їх до аукціону з подальшим визначенням переможцем тендеру ПП «Рома» та укладенням з ним договору від 09.12.2021 № 123-12/21 на суму 19 480 000,00 грн з ПДВ.
Слід зазначити, що відповідно до норм пункту 3 частини другої статті 32 Закону тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з цим Законом.
Відповідно до частини шістнадцятої статті 29 Закону у разі, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Умовами тендерної документації Замовника (підпункт 1.2.4 пункту 1.2. розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації) встановлено, що учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати розрахунок відстані транспортування (перевезення) асфальтобетонної суміші. Відстань транспортування асфальтобетонних сумішей та/або ЩМАС від моменту їх випуску до моменту укладання не повинна перевищувати значень, що вказані в таблиці 20.2а ДБН В.2.3-4 (зі зміною 1), при цьому час транспортування асфальтобетонних сумішей не повинен перевищувати 3-ьох годин. Учасник розраховує відстань транспортування (перевезення) асфальтобетонної суміші відповідно до вимог ДБН В.2.3-4-2015 «Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина II. Будівництво» зі змінами, які набрали чинності із 01.09.2019 року, у тому числі п. 20.8.2 ДБН, із місця відпуску асфальтобетонної суміші (фактичного знаходження АБЗ на момент подання тендерної пропозиції) до об’єкту надання послуг. В підтвердження дотримання Учасником даних вимог щодо часу транспортування асфальтобетонної суміші та/або ЩМАС Учасник надає транспортну схему за формою наведеною в Таблиці 3.
Крім того, за вимогами пункту 1.3. вищевказаного розділу Додатку 1 до тендерної документації, учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати документи, що підтверджують наявність власної або залученої ззовні атестованої служби контролю (лабораторії). В підтвердження атестації наявної в учасника власної атестованої служби контролю (лабораторії), такий учасник в складі тендерної пропозиції надає оригінал документу, що виданий компетентним органом та дійсний (чинний) на дату його подання. У разі залученої учасником ззовні атестованої служби контролю (лабораторії), такий учасник в складі тендерної пропозиції надає оригінал чинного договору оренди тощо, оригінал листа - підтвердження від керівника атестованої служби контролю (лабораторії) щодо не заперечення залучення його служби контролю (лабораторії) під час надання послуг учасником за предметом закупівлі, а також оригінал документу, що підтверджує атестацію залученої служби контролю (лабораторії), виданий компетентним органом та дійсний (чинний) на дату його подання. Галузь атестації (сертифікації) має відповідати виду робіт за предметом закупівлі.
Отже, Замовником у тендерній документації для підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» встановлено вимогу про надання транспортної схеми за формою, наведеною в Таблиці 3 Додатку 1 до тендерної документації, а також документів, що підтверджують наявність власної або залученої ззовні атестованої служби контролю (лабораторії).
Водночас, моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл» у складі тендерної пропозиції вищевказаних документів не надано.
Таким чином, учасником ТОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл» при поданні тендерної пропозиції не дотримано вимог підпункту 1.2.4 пункту 1.2. та пункту 1.3. розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації та, як наслідок, при поданні тендерної пропозиції документально не підтверджено відповідність встановленому Замовником у тендерній документації кваліфікаційному критерію відповідно до вимог тендерної документації Замовника (наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій).
Також, розділом 3 Додатку 1 до тендерної документації визначено, що учасник в складі тендерної пропозиції повинен документально підтвердити наявність досвіду виконання ним аналогічного договору, зокрема, надати довідку, за підписом керівника чи іншої уповноваженої особи учасника завіреною печаткою (за наявності), згідно форми, що встановлена Замовником у Таблиці 5 даного додатку, а також документально підтвердити досвід виконання аналогічного договору (одним договором або сумарно) у складі якого учасником серед іншого надавалися послуги/виконувалися роботи, що визначені відповідно до Технічного завдання (Додаток 3 до тендерної документації).
Наявність в учасника досвіду виконання аналогічного(их) договору(ів) документально підтверджується в складі тендерної пропозиції наступними документами: оригіналом (ами) аналогічного(их) договору(ів) (з усіма додатками, зазначеними в договорі, як невід'ємні, та додатковими угодами/договорами за наявності таких), інформація по якому (яких) відображена в Довідці; оригіналом (ами) підписаної(их) контрагентом (замовником) Довідки(ок) про вартість виконаних будівельних робіт (форма КБ-3); оригіналом (ами) підписаних контрагентом (замовником) Актів приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в); оригіналом (ами) позитивного(их) відгуку(ів) замовника(ів) (за наданим(-и) аналогічним(- и) договором(-ами).
Проведеним моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл» у складі тендерної пропозиції надано довідку (Вих.№78/26/т від20.09.2021 (арк. 38-39 файлу «91_додаток 1.pdf»), яка містить, зокрема, інформацію про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору згідно предмету закупівлі (договори від 02.05.2018 №29-05/18 та від 26.06.2018 №51-06/18).
Разом з тим, вищевказана довідка не відповідає формі, встановленій Замовником у тендерній документації (Таблиці 5 розділу 3 Додатку 1).
Замовником опубліковано повідомлення з вимогою про усунення учасником ТОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл» до 28.10.2021 невідповідностей у тендерній пропозиції, зокрема, усунути невідповідність щодо наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, а також документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
На виконання вказаної вимоги учасником ТОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл» 27.10.2021 опубліковано, зокрема, Транспортну схему Вих.№91/3/т від 27.10.2021 (файл «91_транспортна схема.pdf»), Інформацію про наявність випробувальної/вимірювальної лабораторії для проведення вхідного та операційного контролю Вих.№91/2/т від 27.10.2021 із свідоцтвом про відповідність системи керування вимірюванням від 01.03.2018 №158/18 (файл «91_лабораторія. pdf»), а також Довідку про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору згідно предмету закупівлі Вих.№91/1/т від 27.10.2021, у якій як аналогічні включено договори від 26.06.2018 №51-06/18 та від 01.07.2019 №26-07/19.
Як було вище зазначено, за нормами частини шістнадцятої статті 29 Закону у разі, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Отже, замовник установлює до учасників вимоги про усунення невідповідностей у документах, що надані ними у складі тендерних пропозицій.
Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що Замовник, на порушення частини шістнадцятої статті 29 Закону, установив учаснику ТОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл» вимогу про усунення невідповідностей шляхом надання документів, які були відсутні у складі його тендерної пропозиції (документи на підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям щодо наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, а також документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) згідно з вимогами підпункту 1.2.4 пункту 1.2. та пункту 1.3. розділу 1 та розділу 3 Додатку 1 до тендерної документації).
У даному випадку Замовник не мав можливості встановити невідповідність в інформації та документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та подання яких вимагалось тендерною документацією, оскільки учасником ТОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл» не було подано відповідні документи на вимогу тендерної документації (підпункту 1.2.4 пункту 1.2. та пункту 1.3. розділу 1 та розділу 3 (в частині відсутності в складі тендерної пропозиції учасника договору від 01.07.2019 №26-07/19) Додатку 1 до тендерної документації).
Враховуючи вищезазначене, тендерна пропозиція учасника ТОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл» підлягала відхиленню у відповідності до підстав, визначених у пункті 1 частини першої статті 31 Закону без застосування механізму 24 годин для виправлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, визначеного частиною дев’ятою статті 26 Закону.
Водночас, на порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл», яка не відповідала встановленому у тендерній документації кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 цього Закону. |
|