| Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу: 28.09.2021.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 07.06.2021 № 111 (зі змінами) (далі – ТД), рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 22.07.2021 №16817-р/пк-пз, реєстр пропозицій від 24.06.2021, тендерні пропозиції ТОВ «БІЛОЦЕРКІВРОЗОПТТОРГ», ТОВ «ПАРИТЕТ БЦ», ТОВ «ЖК – Гарант», ТОВ «АФІНА ПАЛЛАДІУМ» (далі – Переможець) протокол розкриття, протоколи розгляду від 01.07.2021 № 136, від 29.07.2021 № 155, від 11.08.2021 № 163, від 26.08.2021 № 171, та від 07.09.2021 № 177, повідомлення про намір укласти договір 07.09.2021, договір від 20.09.2021 № 402, пояснення замовника від 20.09.2021.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, не здійснювався.
За результатами проведеного моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції Переможця вимогам ТД.
Аналізом документів, які містяться у складі пропозиції Переможця, встановлено, що ним не надано лист-гарантію, складену учасником в довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника та завірену печаткою (за наявності), щодо дотримання учасником в своїй діяльності норм чинного законодавства України, в тому числі: Закону України «Про санкції», Рішення РНБО від 28 квітня 2017 року введеного в дію Указом Президента України від 15.05.2017 № 133/2017 «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» згідно додатків, чим не виконано п. 4 ч. 3 Розділу V ТД.
Також згідно з ч. 1.3 п. 1 Додатку 1 до ТД для підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасники надають довідку, складену у довільній формі, в якій необхідно вказати інформацію про наявність офісних та складських приміщень, транспортних засобів із зазначенням марки, моделі та державного номеру цих транспортних засобів, які будуть задіяні при виконанні замовлення. Для документального підтвердження інформації, вказаній у довідці, учасник надає: копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу. Якщо при виконанні замовлення буде задіяний орендований автотранспорт або за договором про надання транспортних послуг, зазначити таку інформацію в довідці та надати копії договорів оренди або договору про надання транспортних послуг, копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу перевізника, з яким у нього укладений договір, і такі транспортні засоби повинні бути зазначені у договорі і належати перевізнику.
Відповідно до довідки від 23.06.2021 № 79 Переможцем зазначено, що згідно з договором надання послуг від 28.04.2021 № 17 буде задіяно до виконання робіт наступний транспорт: КАМАЗ модель 6520-026-06; тип-самоскид-С, реєстраційний № СА 1230 ВС; КАМАЗ-5311 реєстраційний № 5164 ЧКО; КАМАЗ-5410 реєстраційний № 02744 МЕ.
Однак, документів, які підтверджують надану у довідці інформацію щодо наявності залучених автомобілів (копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу учасника) не надано, чим не підтверджено інформацію, викладену у довідці, та не виконано вимогу ч. 1.3 п. 1 Додатку 1 до ТД.
Крім того, відповідно до п. 1.1 Додатку 3 до ТД учасник повинен надати гарантійний лист про те, що гарантує якість виконаних робіт на термін 60-ти місяців (5-ти років) від дати підписання останнього Акту виконаних робіт, за умови дотримання правил експлуатації конструкції та матеріалів, застосованих при виконанні робіт.
Проте Переможцем не надано вказаного гарантійного листа, чим порушено вимоги п. 1.1 Додатку 3 ТД.
Відповідно до частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону, та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону.
Враховуючи зазначене, в порушення частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «АФІНА ПАЛЛАДІУМ» як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону, а укладено з ним договір на суму 3 818 785,18 гривень.
Вищевказане призвело до порушення частини 16 статті 29 Закону № 922-VIII та частини 9 статті 26 Закону № 922-VIII, відповідно до яких Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, зокрема що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону, а учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Поряд з цим, відхиливши тендерні пропозиції ТОВ «БІЛОЦЕРКІВРОЗОПТТОРГ», ТОВ «ПАРИТЕТ БЦ», ТОВ «ЖК – Гарант» та не відхиливши тендерну пропозицію Переможця, Замовником порушено принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, а також об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, які встановлені пунктами 4 та 5 частини 1 статті 5 Закону № 922-VIII. |
|