Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 29.11.2021 13:26. Дата останього редагування моніторингу 28.12.2021 17:02

Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

ID моніторингу UA-M-2021-11-29-000072  
ID 44c1a0a7c06343479d73e893aad833f7  

Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення.. Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
29.11.21
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питань щодо оприлюднення інформації щодо закупівлі установлено порушення вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питання щодо надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «Проектно - будівельна компанія «УКРІНВЕСТБУД», ВКП «ТАУРУС» ТОВ, повноти виконання рішень Антимонопольного комітету України, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не установлено.  
Тип виявленого порушення встановлено порушення законодавства в частині неоприлюднення, несвоєчасного оприлюднення інформації на веб-порталі Уповноваженого органу, Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема шляхом вжиття заходів з недопущення їх в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку або аргументовані заперечення до висновку або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.  
Дата публікації 21.12.2021 08:54  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 20 грудня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, повноти виконання рішень Антимонопольного комітету України, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення, надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік Управління капітального будівництва Одеської міської ради (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішеннями тендерного комітету від 28 травня 2021 року та від 10 червня 2021 року (протоколи №43Т/-2 та №43Т/-3, далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції ТОВ «УКРСПЕЦПРОЕКТ», ТОВ «Проектно - будівельна компанія «УКРІНВЕСТБУД», ВКП «ТАУРУС» ТОВ, протокол розкриття тендерних пропозицій, рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі - колегія АМКУ) від 28 липня 2021 року №17333-р/пк-пз, повідомлення про обґрунтування аномально низької ціни ТОВ «Проектно - будівельна компанія «УКРІНВЕСТБУД», протоколи засідання тендерного комітету від 01 липня 2021 року №43/Т-4, 06 липня 2021 року №43/Т-5, 13 липня 2021 року №43/Т-6, 05 серпня 2021 року №43/Т-8 та №43/Т-9, 09 серпня 2021 року №43/Т-9, договір про закупівлю підрядних робіт за державні кошти від 25 серпня 2021 року №51-21/П (далі – Договір №51-21/П), додаткову угоду від 01 грудня 2021 року №3, звіт про результати проведення процедури закупівлі від 26 серпня 2021 року, звіт про виконання договору про закупівлю від 01 грудня 2021 року, пояснення від 13 грудня 2021 року, отримане від Замовника через електронну систему закупівель. Моніторинг закупівлі з питань дотримання законодавства у сфері публічних закупівель Замовником щодо тих порушень, обставин та підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався. За результатами моніторингу установлено, що тендерна документація містить вимоги щодо надання учасником (переможцем) торгів на електронну адресу Замовника (zakupki.uks@gmail.com), документів, визначених додатком №8 тендерної документації. Так, Замовником в додатку №8 зобов’язано учасника (переможця), тендерна пропозиція якого визначена як найбільш економічно вигідна за результатами аукціону, протягом одного робочого дня з дати проведення аукціону надіслати на електронну адресу Замовника (zakupki.uks@gmail.com), інформаційну модель договірної ціни та кошторисів, а також учасника торгів, остаточна пропозиція якого за результатами автоматичної оцінки визначена, як найбільш економічно вигідна та має статус «Переможець», але за результатами аукціону більше ніж на 10% нижча очікуваної вартості предмета закупівлі, протягом доби після настання цієї події - обґрунтування запропонованої ціни за результатами аукціону у вигляді гарантійного листа. При цьому, в додатку №8 тендерної документації визначено, що ненадання Учасником вказаних документів є відмовою від подальшого підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації і така тендерна пропозиція буде відхилена замовником відповідно до абзацу першого пункту 3 частини першої Закону. Рішенням тендерного комітету від 05 серпня 2021 року (протокол №43/Т-8) тендерна пропозиція учасника ТОВ «УКРСПЕЦПРОЕКТ» відхилена внаслідок невідповідності наданих документів, а саме інформаційної моделі договірної ціни та кошторисів, вимогам, які передбачено додатком №8 тендерної документації. Водночас, тендерна пропозиція учасника ТОВ «УКРСПЕЦПРОЕКТ», розміщена в електронній системі закупівель, не містить інформаційної моделі договірної ціни та кошторисів. Згідно із частиною п’ятою статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області 08 грудня 2021 року звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації та документів, на підставі яких Замовник прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКРСПЕЦПРОЕКТ». Однак, Замовник на порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону не надав через електронну систему закупівель інформацію та документи, на підставі яких ним прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКРСПЕЦПРОЕКТ», що унеможливило дослідження питання дотримання вимог законодавства у сфері публічних закупівель при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «УКРСПЕЦПРОЕКТ» та правомірності її відхилення. Крім того, згідно із поясненням від 13 грудня 2021 року, отриманим через електронну систему закупівель, Замовником додатковою угодою від 01 жовтня 2021 року №1 внесені зміни до Договору №51-21/П, зокрема в частині зміни строку дії договору зокрема його зменшення на один рік. Відповідно до вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на вебпорталі Уповноваженого органу повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 Закону - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін. Частиною п’ятою статті 41 Закону визначено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім виключного переліку випадків, до яких зменшення строку дії договору не віднесено. Водночас, пунктом 6 статті 1 Закону визначено, що договір про закупівлю – це господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару. Згідно з частиною першою статті 41 Закону, договір про закупівлю повинен бути укладеним відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Частинами другою та третьою статті 180 Господарського кодексу України визначено, що господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода. При укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору. Враховуючи вищевикладене, визначений та погоджений сторонами у договорі строк його дії є істотною умовою, а відтак його зміни підлягають оприлюдненню на вебпорталі Уповноваженого органу у відповідності до вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону. Однак, на вебпорталі Уповноваженого органу повідомлення про внесення змін додатковою угодою від 01 жовтня 2021 року №1 до Договору №51-21/П Замовником не оприлюднено, чим порушено вимоги пункту 11 частини першої статті 10 Закону.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 21.12.2021 08:54  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис 21 грудня 2021 року в електронній системі було опубліковано висновок Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області (далі – Управління Держаудитслужби) про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-05-28-004549-b. Відповідно до цього Висновку, за результатами аналізу питань щодо оприлюднення інформації щодо закупівлі Управлінням Держаудитслужби установлено порушення вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питання щодо надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону. Згідно з абз. 2 ч. 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. З вказаним висновком не погоджуємось з наступних підстав. І. Відповідно до пункту 11 ч. 1 статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі», щодо порушення якої зазначено у висновку, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону – оприлюднюються Замовником в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня внесення змін. Згідно ч. 1 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі», договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексівУкраїни з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Згідно з ч. 7 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» у разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених частиною п’ятою цієї статті, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю. Тобто, частиною 5 статті 41 закону встановлено вичерпний перелік випадків, в яких публікація щодо внесення змін до договору закупівлі є обов’язковою. Пунктом 4 частини 5 статті 41 цього закону передбачено випадок обов’язкового оприлюднення повідомлення про внесення змін, а саме - щодо продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Скорочення термінів виконання робіт та/або строку дії договору не належить до вказаного переліку. Зміна строку дії договору про закупівлю в бік зменшення не порушує вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки Закон визначає зміною істотних умов саме збільшення(продовження) строку дії договору. Крім того, зазначені вище зміни не є зміною істотних умов договору, виходячи із наступного. Так, відповідно до пункту 6.4. Договору, підрядник має право на дострокове виконання робіт за письмовим погодженням Замовника. Згідно пункту 20 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2005 року № 668, Замовник може приймати рішення про уповільнення темпів виконання робіт (будівництва об'єкта), їх зупинення або прискорення з внесенням відповідних змін у договір підряду. Згідно з ч. 1 ст. 19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Отже, якщо зміни до договору не належать до переліку, передбаченого ч.5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не зобов’язаний публікувати повідомлення про внесення змін та відповідні додаткові угоди в електронній системі закупівель. ІІ. Згідно з ч. 1 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю). Моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії. Згідно з ч. 1 ст. 631 ЦК України, строком договору є час, протягом якого сторонни можуть здійснити свої права і виконати свої обов'язки відповідно до договору. Згідно з ч. 1 ст. 598 ЦК України, зобов'язання припиняється частково або у повному обсязі на підставах, встановлених договором або законом. Відповідно до ст. 599 ЦК, зобов'язання припиняється виконанням, проведеним належним чином. Згідно з ч. 9. ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі», у разі закінчення строку дії договору про закупівлю, виконання договору про закупівлю або його розірвання замовник обов’язково оприлюднює звіт про виконання договору про закупівлю. 01 грудня 2021 року Замовником оприлюднено звіт про виконання договору про закупівлю. Також в електронній системі Замовником опубліковано додаткову угоду № 3 від 01.12.2021 року до договору про закупівлю, згідно якої у зв’язку з коригуванням проектно-кошторисної документації договір вважається виконаним. Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації та документів 08 грудня 2021 року, поза межами строку дії договору про закупівлю.  
Дата редагування  
Дата створення 28.12.2021 16:59  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 29.11.2021 №685 Вінниця Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, із змінами, доручення Державної аудиторської служби України від 25 листопада 2021 року №003100-18/14939-2021, 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 29.11.2021 №685 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 11.UA-2021-05-28-004549-b 28.05.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 29.11.2021 00:00  
Дата публікації 29.11.2021 16:04  
Дата створення 29.11.2021 16:04  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40479560  
Адреса організації Ukraine, Київ  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.) 
+38 (0 43) 266-13-92
02sosliuk@gmail.com 

Дати та терміни

Період моніторингу 29.11.2021 16:04 - 21.12.2021 00:00  
Дата публікації висновку про результати 21.12.2021 08:54 - 07.01.2022 00:00