Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 12.05.2021 17:21. Дата останього редагування моніторингу 21.05.2021 11:06

Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

ID моніторингу UA-M-2021-05-12-000018  
ID bba3a3e025e7470d9b855672f8df2a1f  

Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка

Моніторинг опубліковано
12.05.21
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пунктів 2 та 19 частини другої статті 22 Закону та Наказу № 710. За результатами моніторингу питання правомірності розміщення Замовником повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей встановлено порушення вимог пункту 3 частини 16 статті 29 Закону. За результатами моніторингу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення вимог частини четвертої статті 41 Закону. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, дотримання законодавства в частині внесення змін до договору – порушень не установлено.  
Тип виявленого порушення встановлено порушення законодавства в частині подання та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) документації, встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником підписання контракту з учасником, встановлено інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.  
Дата публікації 19.05.2021 18:47  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 19.05.2021. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII (далі – Закон), правомірності розміщення Замовником повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства в частині внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КП «Богодухівжитло» виконавчого комітету Богодухівської міської ради (далі - Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 09.04.20021 №32, реєстр пропозицій, протокол розкриття від 28.04.2021, тендерна пропозиція ФО-П Визір Дарія Миколаївна (далі - учасник-переможець), протокол засідання тендерного комітету від 28.04.2021 №43, вимога про усунення невідповідностей, повідомлення про намір укласти договір від 28.04.2021, договір від 14.05.2021 № 93, додаткову угоду від 17.05.2021 №1, звіт про результати проведення процедури закупівлі від 14.05.2021 року. Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що відповідно до вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме – технічні помилки та описки. Слід зазначити, що вичерпний перелік формальних помилок затверджений наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 та зареєстрований у Міністерстві юстиції України 29 липня 2020 року за № 715/34998 (далі – Наказ № 710). Однак, тендерна документація, затверджена протоколом уповноваженої особи від від 09.04.20021 №32 містить опис та перелік окремих формальних (несуттєвих) помилок, які відсутні у переліку формальних помилок, затверджених Наказом № 710, що є порушенням вимоги пункту 19 частини другої статті 22 Закону та Наказу № 710. Моніторингом питання правомірності надання Замовником вимоги про усунення невідповідностей встановлено, що вимога розміщена до учасника-переможця не містить перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей, чим порушено вимоги пункту 3 частини 16 статті 29 Закону. Крім того, моніторингом питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції учасника-переможця встановлено, що розділ 11 договору від 14.05.2021 № 93 не відповідає розділу 11 проекту договору , який у складі тендерної пропозиції. Також, укладений за результатом проведення процедури відкритих торгів договір містить розділ 12, який у проекті договору відсутній. Таким чином, умови договору від 14.05.2021 № 93 відрізняються від змісту тендерної пропозиції учасника-переможця, невід’ємною частиною якої являється погоджений учасником проект договору, що являється порушенням вимог частини четвертої статті 41 Закону. Відповідно до умов пункту 2 частини 1 статті 43 Закону Договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладання договору з порушенням вимог частини 4 статті 41 Закону.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 19.05.2021 18:47  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис КП «Богодухівжитло» виконавчого комітету Богодухівської міської ради (код ЄДРПОУ 22660139) надає аргументовані заперечення до висновку моніторингу UA-M-2021-05-12-000018 за предметом закупівлі Щебенево-піщана суміш фракція 0-40 мм (код ДК 021:2015 ДК 021:2015:14210000-6: Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі , ДК 021:2015: 14212210-5 — Піщано-гравійні суміші за посиланням UA-2021-04-09-003198-b. За результатами моніторингу було виявлено, що відповідно до вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме – технічні помилки та описки. Також зазначено, що вичерпний перелік формальних помилок затверджений наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 та зареєстрований у Міністерстві юстиції України 29 липня 2020 року за № 715/34998. Тендерна документація, затверджена протоколом уповноваженої особи від від 09.04.20021 №32 містить опис та перелік окремих формальних (несуттєвих) помилок, затверджений наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 та зареєстрований у Міністерстві юстиції України 29 липня 2020 року за № 715/34998 у п. 1 Розділу 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції зазначено: «У випадку допущення учасником зазначених нижче формальних (несуттєвих) помилок при оформленні тендерної пропозиції, остання не буде відхилена згідно Закону. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.», а також у п.2.5. - 2.6 Розділу 5. Оцінка тендерної пропозиції зазначено: «Замовник має право на виправлення арифметичних помилок, допущених в результаті арифметичних дій, виявлених у поданій тендерній пропозиції під час проведення її оцінки, у порядку, визначеному тендерною документацією. Умови та порядок виправлення арифметичних помилок: а) при розходженні між сумами, вказаними літерами та в цифрах, сума літерами є визначальною; б) при розходженні між ціною одиниці виміру та підсумковою ціною, одержаною шляхом множення ціни за одиницю на кількість, ціна за одиницю є визначальною, а підсумкова ціна виправляється. Якщо, на думку Замовника, в ціні за одиницю є явне зміщення десяткового розподілювача, в такому випадку призначена підсумкова ціна є визначальною, а ціна за одиницю виправляється; в) при розходженні між загальною ціною пропозиції, зазначеною у тендерній пропозиції та отриманою шляхом додавання підсумкових цін, та загальною ціною пропозиції, отриманою під час перевірки тендерної пропозиції шляхом додавання підсумкових цін, визначальною є фактична сума загальної ціни пропозиції, отриманої шляхом додавання підсумкових цін. Замовник залишає за собою право не відхиляти тендерні пропозиції учасників у випадку допущення ними формальних (несуттєвих) помилок. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що не впливають на зміст пропозиції, а саме - відсутність підписів, печаток на окремих документах, технічні помилки та описки. До формальних (несуттєвих) помилок належать технічні, механічні та інші помилки, допущені учасниками в документах, що є складовою тендерної пропозиції Учасника, і такі, що не нівелюють технічний потенціал та конкурентоздатність Учасника. До формальних (несуттєвих) помилок належать: 1. незавіреня окремої сторінки (сторінок) підписом та/або печаткою (за наявності) Учасника торгів; 2. орфографічні помилки та технічні описки в словах та словосполученнях, що зазначені в документах, які підготовлені безпосередньо Учасником та надані у складі тендерної пропозиції. Наприклад: зазначення в довідці русизмів, сленгових слів та технічних помилок; 3. зазначення неправильної назви документа, що підготовлений безпосередньо Учасником, у разі якщо зміст такого документа повністю відповідає вимогам тендерної документації. Наприклад: замість вимоги надати «довідку в довільній формі» Учасник надав «лист-пояснення»; 4. зазначення неповного переліку інформації в певному документі, усупереч вимогам тендерної документації, у разі якщо така інформація повністю відображена в іншому документі, що наданий у складі тендерної пропозиції Учасника. Наприклад: у відомостях про Учасника не зазначено номер рахунку, відкритого в банківській установі. Проте вся інформація про відкритий рахунок зазначена на фірмовому бланку документів Учасника. - недотримання форми документу, що встановлена тендерною документацією, у разі якщо зміст такого документа повністю відповідає вимогам тендерної документації. Наприклад: замість вимоги надати Довідку «ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО УЧАСНИКА» в табличній формі Учасник надав лист в довільній формі.» Під час розгляду пропозиції Переможця ми не скористалися переліком формальних помилок, адже їх ознак не знайдено та жодним чином не вплинули на перебіг закупівлі. Згідно питання правомірності розміщення Замовником повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей та встановленого порушення вимог пункту 3 частини 16 статті 29 Закону. 27 квітня 2021 о 15:44 було розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах із зазначенням інформації стосовно пунктів тендерної документації, щодо яких такі невідповідності були виявлені: « 1) У п.1 пп.1.1 Додатку № 1 тендерної документації зазначено, що на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати не менше 2 копії договору у повному обсязі (з усіма укладеними додатковими угодами, додатками та специфікаціями до договору). Учасник Фізична особа-Підприємець Визір Дарія Миколаївна у складі своєї тендерної пропозиції надав тільки один договір за аналогічним предметом закупівлі. 2) У п.1 пп.1.1 Додатку № 1 тендерної документації зазначено, що Учасник має надати лист-відгук від контрагента про належне виконання наданого договору, датований не раніше дати публікації оголошення про відкриті торги. Учасник Фізична особа-Підприємець Визір Дарія Миколаївна у складі своєї тендерної пропозиції надав лист-відгук, але не зазначив дату реєстрації.» В п. 1) та 2) є посилання на виявленні невідповідності, а також на документи, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей. Під час перевірки тендерної пропозиції Учасника Фізична особа-Підприємець Визір Дарія Миколаївна були виявлені невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, які Учасник Фізична особа-Підприємець Визір Дарія Миколаївна виправив протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Переможцем було надано повний список документів, що відповідають вимозі про усунення невідповідності. Прийнято рішення визнати тендерну пропозицію Учасника Фізична особа-Підприємець Визір Дарія Миколаївна такою, що відповідає усім вимогам та строкам тендерної документації та не має підстав для відхилення. Таким чином і даний пункт не вплинув на перебіг закупівлі та легітивність визначення Переможця. Крім того, моніторингом питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції учасника-переможця встановлено, що розділ 11 договору від 14.05.2021 № 93 не відповідає розділу 11 проекту договору , який у складі тендерної пропозиції. Також, укладений за результатом проведення процедури відкритих торгів договір містить розділ 12, який у проекті договору відсутній. Таким чином, умови договору від 14.05.2021 № 93 відрізняються від змісту тендерної пропозиції учасника-переможця, невід’ємною частиною якої являється погоджений учасником проект договору, що являється порушенням вимог частини четвертої статті 41 Закону. Відповідно до умов пункту 2 частини 1 статті 43 Закону Договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладання договору з порушенням вимог частини 4 статті 41 Закону. Стосовно питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції учасника-переможця: Тендерна документація у пункті 4 Розділ у 6. Результати торгів та укладання договору про закупівлю містить інформацію стосовно істотних умов, що обов’язково включаються до договору про закупівлю. Додаток 5 в свою чергу містить проект договору, погодження з яким міститься в складі пропозиції Учасника. Зауважуємо, що проект договору включає основні умови, які можуть бути доповнені та скориговані в залежності від особливостей постачання предмету закупівлі в момент підписання самого договору. У відповідності до пункту 4 Розділ у 6 ТД нами і були внесені такі доповнення у вигляді пункту 11 і відповідно пункт, що значився під цим номером в проекті договору став номером 12. Таким чином підписаний договір повністю відповідає вимогам частини четвертої статті 41 Закону. Відповідно до наданої вище інформації повідомляємо, що розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України не в змозі виправити порушення, що були встановлені. Натомість розірвання даного договору призведе до затримки ремонту 60 % доріг міста та до порушення прав ФОП Визір Дарії Миколаївни як переможця закупівлі UA-2021-04-09-003198-b.  
Дата редагування  
Дата створення 21.05.2021 11:00  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 12.05.2021 (дата) Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Костенка П. від 12.05.2021 року. Начальник Станіслав КОСІНОВ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 12.05.2021 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 12 UA-2021-04-09-003198-b 09.04.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Павло КОСТЕНКО  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 12.05.2021 00:00  
Дата публікації 12.05.2021 18:00  
Дата створення 12.05.2021 18:00  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Харківська обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40478572  
Адреса організації Ukraine, Харківська, Харків  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Харківська обл.) 
+38 (0 50) 607-06-26
kurgan_anna@ukr.net 

Дати та терміни

Період моніторингу 12.05.2021 18:00 - 03.06.2021 00:00  
Дата публікації висновку про результати 19.05.2021 18:47 - 03.06.2021 00:00