Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата создания мониторинга 26.11.2019 14:03. Дата последнего редактирования мониторинга 27.12.2019 16:29

Выявленные органом государственного финансового контроля признаки нарушения (нарушений) законодательства в сфере публичных закупок в информации, опубликованой в электронной системе закупок

ID мониторинга UA-M-2019-11-26-000021  
ID 81deffb7a11e48b9be6088932985b55a  

Планирование закупки и публикация информации о ее проведении. Заключение и исполнение договора о закупке (принятие решения об отмене торгов)

Мониторинг опубликован
26.11.19
Нарушения не выявлены

Выводы

Описание За результатами моніторингу встановлено порушення ч. 1 ст. 35, п. 5 ч. 2 ст. 35 Закону. За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору та його оприлюднення - порушень не встановлено.  
Тип определенного нарушения  
Обязательства по устранениют нарушения (нарушений) законодательства в сфере публичных закупок З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до частини восьмої статті 7-1 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.  
Дата публикации 13.12.2019 12:26  
Информация о результатах мониторинга закупки в разрезе стадий проведения процедуры закупки Дата закінчення моніторингу: 11.12.2019. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, перевірки підстав для проведення переговорної процедури закупівлі, своєчасності укладання договору та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік, оголошення про проведення переговорної процедури закупівлі, обґрунтування застосування переговорної процедури, повідомлення про намір укласти договір, протокол засідання тендерного комітету від 24.10.2019 № 3-П, договір від 04.11.2019 № 17-11/19, укладений з ТОВ «КРЕМЕНЬ-1», пояснення Замовника від 06.12.2019. За результатами проведеного моніторингу встановлено, що згідно з повідомленням про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури закупівлі) Замовником, посилаючись на підставу, визначену пунктом 5 частини 2 статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), проведено переговорну процедуру закупівлі, предметом якої є «Коригування проектно-кошторисної документації робочого проекту: «Будівництво комунального дошкільного дитячого навчального закладу по вул. Шкільній в місті Вишгород» (код ДК 021:2015: 45210000-2 – Будівництво будівель). При цьому, за результатами переговорної процедури Замовником укладено договір від 04.11.2019 № 17-11/19, предметом якого є «Здійснення робіт з будівництва відповідно до ДК 021:2015: 45210000-2 – Будівництво будівель за робочим проектом «Коригування проектно-кошторисної документації робочого проекту: «Будівництво комунального дошкільного дитячого навчального закладу по вул. Шкільній в місті Вишгород». Враховуючи зазначене, Замовником не дотримано умови проведення переговорної процедури, оскільки відповідно до ч. 1 ст. 35 Закону переговорна процедура закупівлі – це процедура, що використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю з учасником після проведення переговорів з одним або кількома учасниками. Крім того, надані Замовником під час здійснення моніторингу пояснення та інформація, що міститься у повідомленні про намір укласти договір, не підтверджують необхідність закупівлі робіт в того самого постачальника з метою уніфікації, стандартизації або забезпечення сумісності з наявними товарами, технологіями, роботами чи послугами, якщо заміна попереднього постачальника (виконавця робіт, надавача послуг) може призвести до несумісності або виникнення проблем технічного характеру, пов’язаних з експлуатацією та обслуговуванням. До того ж, підставою для розірвання попереднього договору (не виконаного у повному обсязі), укладеного за результатами процедури відкритих торгів, інформація щодо якої опублікована за номером ID: UA-2017-07-17-000491-a, була відмова ТОВ «КРЕМЕНЬ-1» від виконання договору, в зв’язку зі здорожчанням матеріалів, збільшенням мінімальної заробітної плати та виникненні потреби у виконанні додаткових робіт. У зв’язку з вищевикладеним, Замовником проведено переговорну процедуру закупівлі за відсутності законодавчо визначених підстав, чим порушено вимоги п. 5 ч. 2 ст. 35 Закону, оскільки відкриті торги є основною процедурою закупівлі відповідно до частини 1 ст. 20 Закону.  
Обнаружены нарушения (да/нет) ДА  
Дата создания 13.12.2019 12:26  
Документы    

Информация относительно обжалования в суде

Описание Замовник, керуючись нормами частини 10 статті 7-1 Закону України "Про публічні закупівлі", оскаржує висновок за результатами моніторингу №UA-M-2019-11-26-000021 до суду.  
Дата публикации 27.12.2019 16:16  
Дата создания 27.12.2019 16:16  
Дата открытия производства  
Номер открытии производства  
Документы    

Информация об устранении нарушения/отказа от устранения/причины не возможности устранения нарушения

Описание 13.12.2019 через електронну систему закупівель від Північного офісу Держаудитслужби до Комунального підприємства «Координаційний центр з будівництва та земельних питань Вишгородської міської ради» (далі – Замовник) у рамках здійснення моніторингу за № UA-M-2019-11-26-000021 було оприлюднено висновок про результати моніторингу закупівлі «Коригування проектно-кошторисної документації робочого проекту: «Будівництво комунального дошкільного дитячого навчального закладу по вул. Шкільній в місті Вишгород»» (код ДК 021:2015 – 45210000-2 Будівництво будівель) (ідентифікатор закупівлі UA-2019-10-24-000757-a) (далі – висновок). У висновку Північного офісу Держаудитслужби зазначено, що за результатами моніторингу закупівлі встановлено, що Замовником не дотримано умови проведення переговорної процедури, чим порушено ч. 1 ст. 35, п. 5 ч. 2 ст. 35 Закону України «Про публічні закупівлі». Крім того, надані Замовником під час здійснення моніторингу пояснення та інформація, що міститься у повідомленні про намір укласти договір, не підтверджують необхідність закупівлі робіт в того самого постачальника з метою уніфікації, стандартизації або забезпечення сумісності з наявними товарами, технологіями, роботами чи послугами, якщо заміна попереднього постачальника (виконавця робіт, надавача послуг) може призвести до несумісності або виникнення проблем технічного характеру, пов’язаних з експлуатацією та обслуговуванням. Керуючись нормами ч. 6 ст. 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», надаємо аргументовані заперечення до висновку. Відповідно до норм п. 5 ч. 2 ст. 35 Закону України «Про публічні закупівлі» переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі, зокрема: потреби здійснити додаткову закупівлю в того самого постачальника з метою уніфікації, стандартизації або забезпечення сумісності з наявними товарами, технологіями, роботами чи послугами, якщо заміна попереднього постачальника (виконавця робіт, надавача послуг) може призвести до несумісності або виникнення проблем технічного характеру, пов’язаних з експлуатацією та обслуговуванням. Тобто, для застосування даної підстави, на наш погляд, повинно виконуватися три умови: закупівля повинна здійснюватися в того самого постачальника, що й первинна закупівля; повинна забезпечуватися уніфікація, стандартизація або забезпечуватися сумісність з наявними роботами; заміна попереднього виконавця робіт може призвести до несумісності або виникнення проблем технічного характеру, пов’язаних з експлуатацією та обслуговуванням. Водночас, згідно з роз’ясненням Мінекономрозвитку від 22.11.2016 N 3302-06/37709-06 замовник самостійно в залежності від предмета закупівлі визначає документи, зокрема експертні, нормативні, технічні та інші, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Зауважимо, що Замовником в 2017 році було проведено процедуру відкритих торгів за № UA-2017-07-17-000491-a на закупівлю робіт по об’єкту: «Будівництво комунального дошкільного дитячого навчального закладу по вул. Шкільній в місті Вишгород» (Будівельні роботи та поточний ремонт (код ДК 021:2015 – 45000000–7)). За результатами торгів 12.09.2017 Замовником було укладено Договір від 12.09.2017 № 18/09/17 (далі – Договір) з Товариством з обмеженою відповідальністю «КРЕМЕНЬ-1» (далі – Підрядник, учасник) на виконання робіт по об’єкту «Будівництво комунального дошкільного дитячого навчального закладу по вул. Шкільній в місті Вишгород» (Будівельні роботи та поточний ремонт (код ДК 021:2015 – 45000000–7)) на загальну суму 47 250 000 грн 00 коп. (сорок сім мільйонів двісті п’ятдесят тисяч гривень 00 коп.) з терміном виконання до 31.12.2020. Роботи за вказаним Договором виконувались протягом 2017, 2018 та 2019 років і були виконані в грошовому еквіваленті на суму 22 988 455 грн 14 коп. (двадцять два мільйони дев’ятсот вісімдесят вісім тисяч чотириста п’ятдесят п’ять гривень 14 коп.), що складало на момент початку переговорної процедури закупівлі 48% робіт, передбачених проектно-кошторисною документацією і Договором. Враховуючи зазначене вище, зважаючи на норми частини 1 статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» та задля виконання умов п. 5 ч. 2 ст. 35 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовником було запрошено до участі у переговорах, проведено переговори та прийнято рішення про намір укласти договір саме з Товариством з обмеженою відповідальністю «КРЕМЕНЬ-1». Зазначений суб’єкт господарювання в даному випадку є «тим самим постачальником», а тому Замовником дотримано одну з умов застосування переговорної процедури закупівлі через підставу п. 5 ч. 2 ст. 35 Закону України «Про публічні закупівлі» - закупівля буде здійснюватися в того самого постачальника, що й первинна закупівля. При виконанні Підрядником робіт за Договором, виникла потреба у виконанні додаткових робіт, не врахованих проектно-кошторисною документацією, та потреба у внесенні змін в архітектурні рішення, в проект організації будівництва і зовнішнє електропостачання. В результаті виникнення потреби у виконанні додаткових робіт, не врахованих проектно-кошторисною документацією, потреби у внесенні змін в архітектурні рішення, в проект організації будівництва і зовнішнє електропостачання та необхідності виконання даних робіт з метою завершення будівельних робіт по об’єкту «Будівництво комунального дошкільного дитячого навчального закладу по вул. Шкільній в місті Вишгород» та введення об’єкту в експлуатацію, Замовником було затверджено зміни до завдання на проектування від 17.05.2019, відповідно до яких проектною організацією ТОВ «Центробудпроект.» забезпечено коригування проектно-кошторисної документації. Додаткові роботи та зміни в архітектурних рішеннях, в проекті організації будівництва і зовнішньому електропостачанні є необхідними для остаточного завершення будівельних робіт по об’єкту «Будівництво комунального дошкільного дитячого навчального закладу по вул. Шкільній в місті Вишгород». Також, додаткові роботи, не враховані проектно-кошторисною документацією, та зміни в архітектурних рішеннях, в проекті організації будівництва і зовнішньому електропостачанні пов’язані між собою у технологічному процесі будівництва та виконуються в межах одного будівельного майданчику, в рамках одного об’єкта, і технічно та економічно пов'язані з роботами, які передбачені Договором. Тому такі будівельні роботи, які необхідно виконати для завершення будівництва об’єкту «Будівництво комунального дошкільного дитячого навчального закладу по вул. Шкільній в місті Вишгород», вимагають стандартизації та завершення технологічної сумісності з вже виконаними роботами. Зазначений факт підтверджується листом проектної організації Товариства з обмеженою відповідальністю «Центробудпроект» від 17.10.2019 № 212 як організацією, що володіє авторськими правами на проект «Будівництво комунального дошкільного дитячого навчального закладу по вул. Шкільній в місті Вишгород» (додаток № 1 до листа). Отже, Замовником дотримано ще одну з умов застосування переговорної процедури закупівлі через підставу п. 5 ч. 2 ст. 35 Закону України «Про публічні закупівлі» - повинна забезпечуватися уніфікація, стандартизація або забезпечуватися сумісність з наявними роботами. Крім цього, зміна (заміна) попереднього виконавця робіт Товариства з обмеженою відповідальністю «КРЕМЕНЬ-1» є тривалим та складним процесом, пов’язаним з переоформленням всієї дозвільної документації по будівництву, поверненням та повторною передачею будівельного майданчика, проведенням обмірів обсягів виконаних робіт та інвентаризації матеріальних цінностей, що знаходяться на будівельному майданчику. Передача функцій підрядника іншій організації, як правило, викликає зміну технології виконання робіт, тобто проекту виконання робіт. Така необхідність виникає внаслідок заміни машин, механізмів та обладнання, а це в свою чергу призводить до уточнення проекту організації робіт. Для підписання акта приймання – передачі виконаних робіт між попереднім виконавцем, замовником та другим виконавцем необхідно зробити обстеження та уточнення їх об’єму, якості та їх відповідності проекту і нормам. Зміна виконавця, як правило, призводить до несумісності виконання технології робіт різними виконавцями та виникнення проблем технічного характеру через використання новим виконавцем іншого технологічного обладнання. Вищезазначене підтверджується листом від 18.10.2019 № 232/15 директора Науково-технічного центру «Будівельна експертиза» Заслуженим будівельником України, Лауреатом державної премії, Професором Ярмоленком М. Г. який є атестованим судовим експертом з дослідження об'єктів нерухомості, будівельних матеріалів, конструкцій та відповідних документів. (додаток 2 до листа). Зміна попереднього виконавця призводить також до несумісності з вже розпочатим рядом розрізнених будівельно-монтажних робіт, які знаходяться на різних стадіях виконання та потребують завершення, а також уніфікації, стандартизації, так як всі роботи з будівництва об’єкту є технологічно пов’язаними між собою. В свою чергу, роботи, що є розрізненими (та які виступають продовженням вже розпочатих та виконаних робіт) і внесення змін до дозволу (у разі заміни попереднього виконавця робіт) суттєво ускладнить виконання робіт, збільшить строки їх виконання, що призведе до підвищення їх вартості і може вплинути на якість виконаних робіт, а також може призвести до їх несумісності та певних порушень в частині уніфікації будівельних матеріалів відповідно до проектних рішень; несумісності нових інженерних мереж та архітектурних рішень з тими, що вже виконані, а при закінченні робіт неможливості проведення належним чином усіх випробувальних та налагоджувальних робіт та, як наслідок, неможливості здачі об`єкта в експлуатацію в цілому; виникнення проблем технічного характеру, пов’язаних з експлуатацією, а саме: втрати гарантій якості на вже виконані роботи з будівництва, досягнення яких визначено у проектній документації, та можливості їх експлуатації протягом гарантійного строку, що передбачені Договором від 12.09.2017 № 18/09/17, тобто призведе до втрати гарантій на виконані будівельно-монтажні роботи згідно з Договором від 12.09.2017 № 18/09/17, оскільки вони не будуть закінчені попереднім виконавцем, що є неприпустимим. Таким чином, Замовником дотримано останню з умов застосування переговорної процедури закупівлі через підставу п. 5 ч. 2 ст. 35 Закону України «Про публічні закупівлі» - заміна попереднього виконавця робіт може призвести до несумісності або виникнення проблем технічного характеру, пов’язаних з експлуатацією та обслуговуванням. Зважаючи, що на сьогоднішній день в м. Вишгород склалася соціально напружена ситуація у зв’язку із нестачею місць у дитячих садочках та у черзі в дошкільні навчальні заклади міста знаходяться більше ніж півтисячі дітей, майже половина з них потрапити в комунальні садочки цього року не змогли, а дошкільна освіта – обов’язкова первинна складова системи неперервної освіти і дошкільний віковий базовий етап – основи фізичного, психологічного та соціального становлення особистості дитини, Виконавчий комітет Вишгородської міської ради листом від 15.10.2019 № 2-26/1479 просить забезпечити якнайшвидше будівництво Комунального дошкільного дитячого навчального закладу по вул. Шкільній в місті Вишгород, як найважливіше завдання соціально-економічного розвитку громади (додаток 3 до листа). Враховуючи вищевикладене, вважаємо, що Замовником жодним чином не було порушено норми ч. 1 ст. 35, п. 5 ч. 2 ст. 35 Закону України «Про публічні закупівлі» і переговорну процедуру закупівлі проведено за наявності законодавчо визначених підстав та процедуру закупівлі обрано правомірно.  
Дата редактирования  
Дата создания 20.12.2019 12:36  
Документы    

Подтверждение факта исправления нарушения

Описание порушення не усунуто  
Результат устранения нарушений Не устранено  
Результат по каждому типу : Не устранено  
Дата создания 24.12.2019 13:55  
Документы    

РЕШЕНИЕ О ПРОВЕДЕНИИ МОНИТОРИНГА

Описание оснований для проведения мониторинга ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 25.11.2019 № 214 Київ Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, НАКАЗУЮ: 1. Затвердити Перелік процедур закупівель для здійснення моніторингів (додається). 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Переліку. Начальник Олександр КАРАБАНОВ ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Північного офісу Держаудитслужби від 25.11.2019 № 214 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 9 UA-2019-10-24-000757-a 24.10.2019 виявлені органом державного, фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель  
Дата решения о начале мониторинга 25.11.2019 00:00  
Дата публикации 26.11.2019 17:17  
Дата создания 26.11.2019 17:17  
Документы    

УЧАСНИКИ МОНИТОРИНГА

Название организации ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)  
Идентификатор закупки UA-EDR: 40479560  
Адрес компании Ukraine, Київ  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактное лицо ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.) 
+38 (0 97) 683-92-90
vitaaaa1990@gmail.com 

Даты и сроки

Период мониторинга 26.11.2019 17:17 - 18.12.2019 00:00  
Дата публикации решения о результатах 13.12.2019 12:26 - 31.12.2019 00:00