Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата создания мониторинга 25.07.2025 16:14. Дата последнего редактирования мониторинга 12.08.2025 14:00

Выявленные органом государственного финансового контроля признаки нарушения (нарушений) законодательства в сфере публичных закупок в информации, опубликованой в электронной системе закупок

ID мониторинга UA-M-2025-07-25-000005  
ID 87c5a23eed484079867e6d02daaab540  

Заключение и исполнение договора о закупке (принятие решения об отмене торгов)

Мониторинг опубликован
25.07.25
Нарушения не выявлены

Выводы

Описание За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону із урахуванням Особливостей №1178, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, дотримання принципів закупівель, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, укладання додаткової угоди та оприлюднення - порушень не встановлено. За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції «ТОВ "БУДІНВЕСТ-ЧЕРКАЩИНА" встановлено порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178.  
Тип определенного нарушения  
Обязательства по устранениют нарушения (нарушений) законодательства в сфере публичных закупок З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень в подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.  
Дата публикации 06.08.2025 17:51  
Информация о результатах мониторинга закупки в разрезе стадий проведения процедуры закупки Дата закінчення моніторингу: « 06 » серпня 2025 року. Предметом аналізу були питання: відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон №922) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості №1178), розгляду тендерної пропозиції, оприлюднення інформації про закупівлю, дотримання принципів закупівель, відповідність умов тендерної пропозиції переможця, укладання договору, укладання додаткової угоди від 16.06.2025 №2. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель департаменту освіти і науки Запорізької міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік; тендерна документація, затверджена протоколом уповноваженої особи від 04.06.2025 №35; тендерна пропозиція учасника ТОВ "БУДІНВЕСТ-ЧЕРКАЩИНА" (далі – Учасник); вимога про усунення невідповідностей від 18.06.2025; протокол розгляду тендерних пропозицій про визначення переможцем відкритих торгів ТОВ "БУДІНВЕСТ-ЧЕРКАЩИНА" та намір укласти договір від 19.06.2025 № 35/Р; договір від 02.07.2025 № 4545/232; додаткова угода від 16.06.2025 №2; додаткова угода від 31.07.2025 №3 пояснення Замовника від 31.07.2025 на запит від 28.07.2025. За результатами розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця торгів встановлено наступне. Відповідно до розділу «Документи, що мають бути подані учасником для підтвердження відповідності розрахунків ціни пропозиції» Додатку 2 ТД встановлено, що учасник процедури закупівлі у складі пропозиції повинен надати документи, які підтверджують відповідність розрахунків ціни пропозиції електронних торгів згідно з обсягами поточного ремонту, визначеного замовником у дефектному акті, з урахуванням нормативної потреби в трудових і матеріальнотехнічних ресурсах, необхідних для виконання поточного ремонту на об’єкті замовника, та поточних цін на вироби та будівельні матеріали, усіх витрат та ризиків учасника, а саме: - Договірна ціна (тверда); - Пояснювальна записка; - Дефектний акт; - Локальні кошторисні розрахунки; - Розрахунок загальновиробничих витрат; - Розрахунок адміністративних витрат будівельно-монтажних організацій; - Розрахунки «Інших витрат» (у разі включення витрат до складу договірної ціни); - Підсумкова відомість ресурсів* (обов’язково зазначається така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції); - Календарний графік виконання робіт. Учасником ТОВ "БУДІНВЕСТ-ЧЕРКАЩИНА" була подана тендерна пропозиція, у складі якої надано договірну ціну разом із пояснювальною запискою, у якій зазначено, що середньомiсячна заробiтна плата на 1 робiтника в режимi повної зайнятостi становитиме 169,58 людино-годин, в той час, як з урахуванням продовження воєнного стану в Україні згідно з Указом Президента від 15.04.2025 №235/2025, з 09.05.2025 до 07.08.2025, норма тривалості робочого часу при 40-годинному робочому тижні - 171,75 людино-годин. Отже, учасником при розрахунку ціни пропозиції (договірної ціни) застосовано недіючий станом на дату подання пропозиції (12.06.2025) показник середньомісячної норми тривалості робочого часу. Слід зазначити, що відповідно до пункту 1.1 Настанови, ця настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі – державні кошти). Відповідно до пункту 5.3 розділу V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» Настанови заробітна плата в складі прямих витрат розраховується учасником процедури закупівлі (підрядником) на підставі нормативних трудовитрат на певний обсяг робіт і вартості людино-години середнього нормативного розряду цих робіт для ланки робітників будівельників і монтажників та середнього нормативного розряду ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів. Вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт або за видами робіт, або по об’єкту будівництва в цілому, визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу і розраховується за відповідною формулою. Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану» від 12.05.2015 №389-VIII, діють обмеження та особливості організації трудових відносин, встановлені Законом України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» від 15 березня 2022 року № 2136-ІХ (далі - Закон № 2136-ІХ). Відповідно до частини шостої статті 6 Закону №2136-ІХ у період дії воєнного стану не застосовуються норми статті 53, частини першої статті 65, частин третьої - п’ятої статті 67, статей 71, 73, 78-1 Кодексу законів про працю України (далі – КЗпП) та частини другої статті 5 Закону України «Про відпустки». Зокрема, не застосовуються норми, які встановлюють святкові, неробочі і вихідні дні та тривалість роботи напередодні святкових, неробочих і вихідних днів. Згідно з пунктом 3 розділу «Прикінцеві положення» Закону № 2136-ІХ цей Закон діє у період дії воєнного стану, введеного відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», та втрачає чинність з дня припинення або скасування воєнного стану. Тобто, на період дії воєнного стану положення КЗпП щодо скорочення роботи на одну годину напередодні святкових і неробочих днів, перенесення вихідного дня на наступний після святкового або неробочого, перенесення вихідних та робочих днів відповідно до рекомендації Кабінету Міністрів України, заборони залучення до робіт у вихідні, святкові і неробочі дні, не застосовуються. Збільшення кількості годин роботи, що мають відпрацювати працівники у період воєнного стану у порівнянні з мирним часом, не призводить до збільшення нормальної тривалості робочого часу на тиждень, встановленого частиною першою статті 50 КЗпП, відповідно до якої нормальна тривалість робочого часу працівників не може перевищувати 40 годин на тиждень. Крім того, слід зазначити, що у спеціалізованому щомісячному періодичному виданні «Ціноутворення у будівництві» (Збірник офіційних документів та роз’яснень), розробленого товариством з обмеженою відповідальністю «Наукововиробнича фірма «Інпроект», яке є базовою організацією у будівництві та здійснює науково-технічне, дослідне, методичне та інформаційне забезпечення нормування з питань економіки та ціноутворення у будівництві відповідно до наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 28.08.2021 № 215 (у редакції наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 30.11.2023 № 1088), на регулярній основі публікуються інформаційні повідомлення щодо норми тривалості робочого часу на поточний рік з урахуванням терміну дії воєнного стану, наводяться дані щодо норми тривалості робочого часу в залежності від тривалості робочого тижня та повідомляється, що у випадку продовження воєнного стану можна перерахувати норму тривалості робочого часу з урахуванням терміну його дії. Таким чином, застосування учасником у розрахунках договірної ціни показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, який не відповідає діючому законодавству, порушує вимоги пункту 5.3 Настанови, а отже, не відповідає вимогам Додатку № 2 тендерної документації Замовника. Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/ або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. При цьому, невідповідності у розрахунках договірної ціни стосуються випадків відсутності інформації та/або документів про технічні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, а отже, не є невідповідностями, які можуть бути усунені учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей. Однак, на порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ "БУДІНВЕСТ-ЧЕРКАЩИНА", визначив його переможцем торгів та уклав з ним договір від 02.07.2025 № 4545/232. На зазначений запит Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області, Замовник 31.07.2025 оприлюднив інформацію наступного змісту: « з метою приведення у відповідність норм тривалості робочого часу, було укладено Додаткову угоду від 31.07.2025 № 3, відповідно до п.п. 5 п. 19 Постанови КМУ від 12.10.2022 № 178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» Пояснення, надане Замовником під час проведення моніторингу процедури закупівлі, не обґрунтовує прийняте ним рішення щодо невідхилення тендерної пропозиції даного учасника. Відповідно до пункту 3 Особливостей № 1178 Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII. Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178, установлено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Враховуючи викладене, Замовником, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178 не відхилено тендерну пропозицію «ТОВ "БУДІНВЕСТ-ЧЕРКАЩИНА", як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а, натомість, укладено з Переможцем договір про закупівлю товару від 02.07.2025 № 4545/232 на суму 4 111 540,94 грн без ПДВ. Окремо слід зазначити, що в ході моніторингу, укладено додаткову угоду від 31.07.2025 № 3 із зменшенням ціни договору внаслідок перерахунку договірної ціни, в частині тривалості робочого часу, ціна договору склала 4 093 032104 грн без ПДВ.  
Обнаружены нарушения (да/нет) ДА  
Дата создания 06.08.2025 17:51  
Документы    

Информация об устранении нарушения/отказа от устранения/причины не возможности устранения нарушения

Описание Департаментом освіти і науки Запорізької міської ради в межах проведеного моніторингу закупівлі «Поточний (аварійний) ремонт підвального приміщення в будівлі Спеціального закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №232 «Сіренький зайчик» Запорізької міської ради, з метою використання як укриття, розташованого за адресою: м.Запоріжжя, вул. Запорозького козацтва, 9А» (код ДК 021:2015 – 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи) (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-06-04-013592-a), з приводу висновку оприлюдненого Держаудитслужбою повідомляємо наступне. Частиною 9 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон) передбачено, що у разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку. Замовник зобов’язується дотримуватись вимог Закону, Постанови КМУ від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» з метою недопущення настання негативних наслідків, як для замовника та і для учасників. Замовником проаналізовані обставини викладені у висновку та вжиті відповідні заходи, зокрема, вирішено питання щодо направлення уповноваженої особи на додаткове навчання в сфері публічних закупівель, внаслідок як виявлених порушень так і з метою превентивної роботи по недопущенню таких порушень у майбутньому (https://radnyk.academy/navchalni-prohramy/osoblyvosti-zakupivli-robit-i-potochnoho-remontu).  
Дата редактирования  
Дата создания 12.08.2025 11:27  
Документы    

Подтверждение факта исправления нарушения

Описание Порушення усунуто  
Результат устранения нарушений  
Результат по каждому типу : Да  
Дата создания 12.08.2025 14:00  
Документы    

РЕШЕНИЕ О ПРОВЕДЕНИИ МОНИТОРИНГА

Описание оснований для проведения мониторинга Н А К А З 25.07.2025 № 85-з Запоріжжя Про початок моніторингу закупівель Відповідно до пункту 4 частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (зі змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, НАКАЗУЮ: 1. Почати на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. Начальник управління Геннадій ВАЩЕНКО Додаток до наказу управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області від 25.07.2025 № 85-з Перелік процедур закупівель, по яким проводиться моніторинг 3. UA-2025-06-04-013592-a, яку проводить Департамент освіти і науки Запорізької міської ради.  
Дата решения о начале мониторинга 25.07.2025 00:00  
Дата публикации 25.07.2025 16:20  
Дата создания 25.07.2025 16:20  
Документы    

УЧАСНИКИ МОНИТОРИНГА

Название организации СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)  
Идентификатор закупки UA-EDR: 41127371  
Адрес компании Ukraine, Запоріжжя  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактное лицо СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.) 
+38 (0 61) 764-86-75
o.p.filatova@dasu.gov.ua 

Название организации СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)  
Идентификатор закупки UA-EDR: 41127371  
Адрес компании Ukraine, Запоріжжя  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактное лицо СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.) 
+38 (0 95) 505-14-97
n.o.horbatova@dasu.gov.ua 

Даты и сроки

Период мониторинга 25.07.2025 16:20 - 16.08.2025 00:00  
Дата публикации решения о результатах 06.08.2025 17:51 - 21.08.2025 00:00