Дата создания мониторинга 04.06.2025 10:50. Дата последнего редактирования мониторинга 15.07.2025 10:35
Данные автоматических индикаторов риска
| ID мониторинга | UA-M-2025-06-04-000011 | |
| ID | 4e3b665401de4e12aefada17cf827d62 |
Заключение и исполнение договора о закупке (принятие решения об отмене торгов)
Мониторинг опубликован
04.06.25
Нарушения не выявлены
Выводы
| Описание | За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «УКРАЇНА ІНЖИНІРИНГ» встановлено порушення вимог пункту 43 та абзацу другого частини другої пункту 44 Особливостей, в частині безпідставного відхилення цієї тендерної пропозиції та порушення принципів публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «ЗАХІДТЕХНОБУД» та ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЮКЕСОН ГРУП», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено. |
| Тип определенного нарушения | |
| Обязательства по устранениют нарушения (нарушений) законодательства в сфере публичных закупок | З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за Договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. |
| Дата публикации | 25.06.2025 12:50 |
| Информация о результатах мониторинга закупки в разрезе стадий проведения процедуры закупки | Дата закінчення моніторингу: 24 червня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Волинського національного університету імені Лесі Українки (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 22.04.2025, реєстр пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженої відповідальністю «ЗАХІДТЕХНОБУД» (далі – ТОВ «ЗАХІДТЕХНОБУД»), вимога про усунення невідповідностей до 06.05.2025, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 07.05.2025 № 154, тендерну пропозицію товариства з обмеженої відповідальністю «УКРАЇНА ІНЖИНІРИНГ» (далі – ТОВ «УКРАЇНА ІНЖИНІРИНГ»), протокол продовження строку розгляду тендерної пропозиції від 09.05.2025, вимога про усунення невідповідностей до 17.05.2025, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 19.05.2025 № 173, тендерну пропозицію товариства з обмеженої відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЮКЕСОН ГРУП» (далі – ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЮКЕСОН ГРУП»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.05.2025 № 177, повідомлення про намір укласти договір від 21.05.2025, договір від 02.06.2025 № 330-17В на загальну суму 6 350 000,00 грн, пояснення на запити Держаудитслужби, отримані 10.06.2025 та 17.06.2025 через електронну систему закупівель. Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. За результатами моніторингу встановлено, що пунктом 6 розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» визначені вимоги до учасника торгів, зокрема про вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до тендерної документації. Додатком 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі» (далі – Додаток 2) до тендерної документації встановлено наявність технологічного обладнання та інвентарю, а саме: активна акустична система JBL EON715, активний савбуфер JBL EON7185 та радіосистема Sennheiser XSW 1-835. Учасник ТОВ «УКРАЇНА ІНЖИНІРИНГ» на виконання зазначених вимог тендерної документації у своїй тендерній пропозиції надав «Локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-05 на Технологічне обладнання та інвентар Поточний ремонт актового залу учбового корпусу № 3 Волинського національного університету імені Лесі Українки по проспекту Волі, 13, місто Луцьк, Волинська область» (файл: «40_ДЦ_ЛК1_02-01-05 Лок коштор на технологічне обладнання і інвентар.pdf.p7s.zip»), в якому вказав інформацію про технологічне обладнання та інвентар, а саме: активна акустична система JBL ВON715, активний савбуфер JBL ВON7185 та радіосистема Sennheiser XСW 1-835. Протокольним рішенням Уповноваженої особи Замовника від 19.05.2025 № 173 (далі – Протокол відхилення) Замовник відхилив тендерну пропозицію ТОВ «УКРАЇНА ІНЖИНІРИНГ» на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей, в частині невідповідності запропонованого вищезазначеного технологічного обладнання та інвентарю вимогам технічного завдання. Слід зазначити, що Додатком 2 до тендерної документації вимоги до технологічного обладнання та інвентаря, наведені в табличній формі із зазначенням інформації, а саме: обґрунтування (шифр норми), найменування робіт і витрат, одиницю виміру та кількість. Водночас технічним завданням не встановлено необхідних технічних характеристик, яким повинні відповідати дане обладнання. Крім того, Замовником визначено Додатком 2, що усі посилання у Документації на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, вважати такими, що містять вираз «або еквівалент». Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Однак, Замовник на порушення вимог пункту 43 Особливостей не оприлюднив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей та не надав можливість учаснику ТОВ «УКРАЇНА ІНЖИНІРИНГ» їх усунути. Отже, Замовник за відсутності підстав, зазначених в Протоколі відхилення, відхилив найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника ТОВ «УКРАЇНА ІНЖИНІРИНГ», чим порушив вимоги абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей а також принципи здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, зокрема щодо об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/ спрощеної закупівлі. |
| Обнаружены нарушения (да/нет) | ДА |
| Дата создания | 25.06.2025 12:50 |
| Документы |
Информация относительно обжалования в суде
| Описание | 08.07.2025 року Волинським національним університетом імені Лесі Українки було оскаржено в судовому порядку Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі №UA-M-2025-06-04-000011 від 03 червня 2025р. Державної аудиторської служби України. Позов Університету зареєстровано Волинським окружним адміністративним судом, присвоєно справі № 140/7529/25 (суддя Каленюк Ж.В.). |
| Законодательство | Закон України "Про публічні закупівлі" Статья закона: 8.10 Версия законодательства: 2020-04-19 |
| Дата публикации | 09.07.2025 15:14 |
| Дата создания | 09.07.2025 15:14 |
| Дата открытия производства | 14.07.2025 |
| Номер открытии производства | 140/7529/25 |
| Документы |
Информация об устранении нарушения/отказа от устранения/причины не возможности устранения нарушения
| Описание | Керуючись абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» повідомляємо: 25 червня 2025 року ДАСУ розміщено висновок про результати моніторингу закупівлі процедури закупівель № UA-2025-04-22-005936-a по предмету Поточний ремонт актового залу учбового корпусу № 3 Волинського національного університету імені Лесі Українки по проспекту Волі, 13, місто Луцьк, Волинська область. Згідно з висновком ДАСУ встановила порушення вимог пункту 43 та підпункту 2 пункту 44 вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості). Волинський національний університет імені Лесі Українки не погоджується із інформацією, викладеною у Висновку, так як вважає її необґрунтованою та повідомляє, що буде звертається до Волинського окружного адміністративного суду із позовною заявою про визнання протиправним та скасування Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-04-22-005936-a від 25.06.2025 року. ПО-ПЕРШЕ. Зі змісту Висновку стверджує, що при проведенні Замовником процедури закупівлі № UA-2025-04-22-005936-a останнім було допущено єдине порушення - на порушення вимог пункту 43 Особливостей не оприлюднив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей та не надав можливість учаснику ТОВ «УКРАЇНА ІНЖИНІРИНГ» їх усунути. Так, дійсно, протокольним рішенням Уповноваженої особи Замовника від 19.05.2025 № 173 (далі – Протокол відхилення) Університет відхилив тендерну пропозицію ТОВ «УКРАЇНА ІНЖИНІРИНГ» на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей, в частині невідповідності запропонованого вищезазначеного технологічного обладнання та інвентарю вимогам технічного завдання. Волинський національний університет імені Лесі Українки вважає, що такі дії відповідають положенням чинного законодавства, оскільки в останнього були відсутні правові підстави для надання вимоги про усунення невідповідностей щодо поданої учасником тендерної пропозиції, а саме в частині технічної специфікації (наявності та використання технологічного обладнання та інвентарю). Пункт 43 Особливостей вказує про те, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Таким чином, законодавець чітко визначив, що під невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких НЕ призводить до зміни: - предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, - найменування товару, - марки, - моделі тощо. В інших випадках, у разі виявлення певних неточностей або розбіжностей у тендерній пропозиції учасника замовник може розмістити в електронній системі закупівель повідомлення із вимогою про надання пояснень (усунення таких розбіжностей). Такими неточностями, серед іншого, можуть бути, формальні помилки, які не призводять до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі. В силу пункту 19 частини 2 статті 22 Закону формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов`язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме технічні помилки та описки. Тобто, відсутність інформації або документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, окрім як за вищеназваними виключеннями, не може бути усунута в порядку, визначеному пунктом 43 Особливостей і є підставою для відхилення тендерної пропозиції. Відповідно, в такому разі у замовника не виникає обов`язку розміщувати в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. У своїй тендерній пропозиції ТОВ «УКРАЇНА ІНЖИНІРИНГ» вказав про наміри взяти на себе зобов’язання придбати та встановити активну акустичну систему JBL ВON715, активного савбуфера JBL ВON7185 та радіосистему Sennheiser XСW 1-835, що мали бути встановлені за результатами проведення ремонтних робіт. В дійсності, учасник вказав обладнання, що не відповідає марці та моделі виробника і навіть не є їх еквівалентом, оскільки фактично є неіснуючим. Дана ситуація позбавила можливості оцінити обладнання по характеристикам, як ідентичне або еквівалент. Окрім того, вважаємо, що така невідповідність була здійснена умисно, оскільки однотипна помилка допущена у трьох випадках підряд і у разі виконання робіт в майбутньому за договором призвела б до збільшення вартості кошторису та проведення додаткових витрат. Саме вказані обставини стали підставою для прийняття рішення про відхилення тендерної пропозиції без розміщення повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, оскільки ця невідповідність стосується як предмета закупівлі, так і стосується марки та моделі обладнання, а тому відсутні порушення принципу об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/ спрощеної закупівлі, визначеного ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «УКРАЇНА ІНЖИНІРИНГ» технічному завданню Замовника підтверджується і відсутністю скарг такого учасника на відхилення його тендерної пропозиції. ПО-ДРУГЕ. Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі є актом індивідуальної дії, який складається посадовою особою органу державного фінансового контролю та затверджується керівником цього органу або його заступником. Цей документ має особливе правове значення, оскільки породжує юридичні наслідки для замовника процедури закупівлі. ДАСУ обмежилася лише зазначенням у констатуючій частині спірного висновку про порушення Університетом пункту 43 Особливостей та зобов`язав "здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов`язань за Договором", однак не конкретизував яких саме заходів має вжити Університет, не визначив спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень, що свідчить про його нечіткість та невизначеність. Згідно глави 50 Цивільного кодексу України передбачено декілька видів припинення зобов’язань (договір являється зобов’язанням в тому числі), а тому зобов’язання припинити договір незначеним способом – неправомірним. Верховний Суд неодноразово, зокрема, у постановах від 10 грудня 2019 року у справі №160/9513/18, від 05 березня 2020 року в справі № 640/467/19, від 23 квітня 2020 року у справі №160/5735/19, від 11 червня 2020 року в справі № 160/6502/19, від 12 серпня 2020 року у справа № 160/11304/19, від 21 січня 2021 року у справі №400/4458/19, від 21 жовтня 2021 року у справі № 640/17797/20 від 30 листопада 2021 року у справі № 420/5590/19, де вирішувалися подібні правовідносини, висловлював правову позицію, яка полягає у тому, що можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб`єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), яких слід вжити уповноваженій особі замовника для усунення порушень. Спонукання позивача самостійно визначити на підставі невизначених норм, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень, в свою чергу, може призвести до нового можливого порушення позивачем чинного законодавства. Зазначене є порушенням вимог закону в частині змісту висновку як акта індивідуальної дії. У постанові Верховного Суду від 21.01.2021 у справі №120/1297/20-а суд наголошував, що орган фінансового контролю повинен виходити із принципу пропорційності як одного з елементів верховенства права та враховувати співмірність між виявленим порушенням та засобами його усунення. Верховний Суд в постанові від 21.06.2024 у справі №160/9163/22 зазначив, що вимога Держаудитслужби про розірвання договору є крайньою мірою впливу органу фінансового контролю на учасників закупівлі, при обранні такого зобов`язання суб`єкт владних повноважень має враховувати сутність виявлених правопорушень та вплив їх негативних наслідки на всю процедуру закупівлі в цілому. У зв’язку із тим, що в оскаржуваному висновку про результати моніторингу закупівлі не йде мова про неефективне, незаконне, нецільове використання бюджетних коштів (бо цінова різниця між тендерними пропозиціями ТОВ «ЮКЕСОН ГРУП» та ТОВ «УКРАЇНА ІНЖИНІРИНГ» становить лише 1000 гривень), то вимога про припинення договору не є співмірною із порушеннями, на їх думку, яке має місце. Водночас у висновку зазначається: "за результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не установлено. Вважаємо, що зобов`язання Замовника щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель у визначений ДАСУ у висновку спосіб у даному випадку є непропорційним, право на що гарантується статтею 1 Першого протоколу до Конвенції. ОКРЕМО хочемо звернути увагу, що під час проведення моніторингу ДАСУ не запитувало у Замовника надання пояснень на предмет безпідставного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «УКРАЇНА ІНЖИНІРИНГ», тим самим позбавивши Університет надати обґрунтовані пояснення в цій частині, застосовувавши крайній захід для усунення нібито наявного порушення шляхом припинення зобов’язань за договором, при цьому НЕ встановивши нецільове використання бюджетних коштів. Вказані незаконні дії ДАСУ призвели до того, що Університет змушений захищати свої порушені права в судовому порядку. |
| Дата редактирования | |
| Дата создания | 02.07.2025 17:41 |
| Документы |
РЕШЕНИЕ О ПРОВЕДЕНИИ МОНИТОРИНГА
| Описание оснований для проведения мониторинга | ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 03.06.2025 № 163 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Голова Алла БАСАЛАЄВА Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 12 UA-2025-04-22-005936-a 22.04.2025 дані автоматичних індикаторів ризиків Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ |
| Дата решения о начале мониторинга | 03.06.2025 00:00 |
| Дата публикации | 04.06.2025 11:53 |
| Дата создания | 04.06.2025 11:53 |
| Документы |
УЧАСНИКИ МОНИТОРИНГА
| Название организации | ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.) |
| Идентификатор закупки | UA-EDR: 40165856 |
| Адрес компании | Ukraine, Київ |
| Роль | Співробітник Державної аудиторської служби України |
| Контактное лицо | ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.) |
+38 (0 44) 425-51-73
|
v.o.vysotskyi@dasu.gov.ua |
| Название организации | ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.) |
| Идентификатор закупки | UA-EDR: 40165856 |
| Адрес компании | Ukraine, Київ |
| Роль | Співробітник Державної аудиторської служби України |
| Контактное лицо | ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.) |
+38 (0 44) 425-51-73
|
y.m.kaliuzhna@dasu.gov.ua |
Даты и сроки
| Период мониторинга | 04.06.2025 11:53 - 26.06.2025 00:00 | |
| Дата публикации решения о результатах | 25.06.2025 12:50 - 10.07.2025 00:00 |