| Информация о результатах мониторинга закупки в разрезе стадий проведения процедуры закупки |
Дата закінчення моніторингу: 25 червня 2025 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (у редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості); розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця процедури закупівлі; дотримання вимог законодавства у сфері закупівель під час укладення договору про закупівлю; внесення змін до договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту капітального будівництва Дніпровської міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 22.04.2025 № 22-04/25-1; дотримання вимог Рамкової Угоди між Україною та ЄС щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility; виконання Порядку управління, моніторингу та контролю за виконанням Плану України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2024 р. № 1318; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «Техбудресурс» (далі – ТОВ «Техбудресурс», Товариство); вимогу про усунення невідповідностей; інформація та документи, надані Товариством для усунення невідповідностей; протокольне рішення уповноваженої особи від 09.05.2025 № 09-05/25-1; документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, надані переможцем відкритих торгів з особливостями ТОВ «Техбудресурс»; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; пояснення Замовника, отримані 11.06.2025, 19.06.2025, 23.06.2025 в електронній системі закупівель; договір від 23.05.2025 № 23/05-1 (далі – Договір); звіт про результати проведення процедури; додаткову угоду від 23.05.2025 № 1; повідомлення про внесення змін.
Аналізом питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, що Замовник в електронній системі закупівель 23.05.2025 оприлюднив у форматі PDF Договір разом з додатками (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси).
Згідно з пунктом 10 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Водночас, відповідно до пункту 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 835 (далі – Положення № 835), машинозчитувальний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини. Згідно з пунктом 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати: текстові дані (TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*); структуровані дані (RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*). Відповідно до пункту 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 11 червня 2020 року № 1082, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF. При цьому, сканований документ у форматі PDF не є машинозчитувальним форматом.
Таким чином, у разі розміщення замовником в електронній системі закупівель договору про закупівлю, додатків до договору про закупівлю (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у форматі «PDF», замовником також повинні розміщуватися ці документи у машинозчитувальному форматі, визначеному в пункті 9 Положення № 835.
Щодо неоприлюднення Договору та додатків до нього у машинозчитувальному форматі Змовник пояснив таке: «… Також, до машиносчитного формату відноситься pdf, що був перетворений з word.
(джерело: https://infobox.prozorro.org/articles/shchodo-u-mashinozchituvalnogo-formatu-publikaciji-dokumentiv). У системі Прозорро замовником оприлюднено договір, додатки до нього та додаткову угоду підписану за допомогою сервісу «Вчасно». Сервіс «Вчасно» є сертифікованим сервісом електронного документообігу і документи підписуються за допомогою електронно-цифрових підписів. У сервіс вчасно документи завантажуються у форматі PDF, який перед цим було перетворений з формату docx (word). Потім на них накладаються електронні підписи та печатки і разом з протоколом підписів оприлюднюються у системі Прозорро.
Виходячи з вищезазначеного, замовник не порушив вимоги статті 10 Закону та оприлюднив договір про закупівлю та додаткову угоду до нього у машинозчитувальному форматі».
Такі пояснення не спростовують факту неоприлюднення Договору та додатків до нього у машинозчитувальному форматі протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Отже, за результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, що на порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону Замовник не оприлюднив в електронній системі закупівель Договір із всіма додатками (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси та країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції) у машинозчитувальному форматі, як передбачено Положенням № 835, протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Аналізом питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Техбудресурс» та визначення переможця процедури закупівлі встановлено, що у п.143 Технічної специфікації до Додатку 3 до тендерної документації (далі – Технічна специфікація) визначено встановлення дверних блоків зовнішніх металевих з порошковим фарбуванням, утеплених, з порогом не більше 20 мм, з ущільненням в притулах, з пристроями для самозачинення, замок-ключ барашек, ручки нажимні.
Товариство у тендерній пропозиції запропонувало двері без порогу та з замком ключем - засувка з середини (п.143 локального кошторису 02-01-01/АР у файлі «Кошторис 2.rar» тендерної пропозиції, п.171 Підсумкової відомості ресурсів у файлі «Кошторис 1.rar» тендерної пропозиції, п.109 Інформації про ціни на матеріальні ресурси на об’єкті будівництва у файлі «Інф.про ціни на матеріали ч.1. PDF» тендерної пропозиції).
Щодо цієї невідповідності тендерної пропозиції вимогам тендерної документації Замовник в електронній системі закупівель 11.06.2025 надав пояснення, а саме: «функціонал замка один і той самий, принцип дії і роботи замка однаковий, а тому жодної невідповідності тут немає …щодо дверні блоки зовнішні, з порогом не більш 20 мм тут також немає жодної невідповідності, так як учасником запропоновано дверні блоки зовнішні, як того вимагає технічна специфікація, а тому учасником він автоматично і запропонований. Технічною специфікацією визначено, що поріг має бути «не більш 20 мм», тобто це навіть не конкретна вимога, а зазначено максимальний розмір порога який має бути, як уточнення до цього пункту…».
Пояснення не спростовує факту невідповідності тендерної пропозиції вимогам тендерної документації щодо встановлення дверних блоків зовнішніх металевих з порошковим фарбуванням, утеплених, з порогом не більше 20 мм.
На порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей тендерна пропозиція Товариства не відхилена як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Аналізом питання дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю встановлено, що в Інформації про ціни на матеріальні ресурси (додаток 4 до Договору) відсутнє устаткування, яке включене до позицій 735-840 розділу IV «Устаткування» підсумкової відомості ресурсів тендерної пропозиції Товариства (файл «Кошторис 1.rar» тендерної пропозиції), та передбачене у Технічній специфікації (локальний кошторис 07-01-06/ГП на МАФи, локальний кошторис 07-01-01/Е3 на електроосвітлення зовнішнє, локальний кошторис 04-01-01/ЕП.ДГ на електропостачання, дизель-генератор, локальний кошторис 02-01-018/З на систему контролю загазованості, локальний кошторис 02-01-017/ВС на відеоспостереження, локальний кошторис 02-01-016/ОС на охоронну сигналізацію, локальний кошторис 02-01-013/СПС-СО на систему пожежної сигналізації, систему керування евакуюванням, локальний кошторис 02-01-010/ВК на водопровід та каналізацію, локальний кошторис 02-01-04/ЗДІ на заходи для забезпечення потреб маломобільних груп населення, локальні кошториси 02-01-02/АР і 02-01-03/АР на ліфти та підйомники та ін.). А саме, в Інформації про ціни на матеріальні ресурси (додаток 4 до Договору) відсутні: насосна установка «WILO», WIFE точка доступу, автоматичні вимикачі, акумулятори, блок живлення, блок керування інформації, блок комутації, блок мовленевого оповіщення, брелок керування системою безпеки, ввідно-розподільний пристрій, вентилятори, вимірювальний трансформатор струму, відеокамери, відеореєстратор, водонагрівачі, гімнастичний комплекс, гребний тренажер, гучномовець настінний, дизель-генератор з АВР в кожусі, ІР23, 380В, (16 кВт) СOELMO PDT44Aa, диференційні автомати, електрична пасажирська платформа, електронний лічильник холодної води, IP телефон, IP міні АТС, комутатор, лічильник електронний трьохфазний, ліфт вантажний, маршрутизатор, оповіщувач, орбітрек; пеленальний столик, припливна установка для укриття, припливно-витяжна установка, провідний пульт управління, ретранслятор радіосигналу, система автоматики, сповіщувачі пожежні, сповіщувач руху, стійка волейбольна, тренажер для м’язів черевного пресу, тренажер для сідничних м’язів, урна, установка підвищеного тиску, шафа керування, шведська стінка, щит баскетбольний тощо (далі – Устаткування).
Згідно з абзацом 2 частини першої статті 41 Закону невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси. Відповідно до абзацу 4 частини першої статті 41 Закону у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції.
Відповідно до пункту 3 Загальних умов № 668 матеріальні ресурси – це сировина, будівельні та пально-мастильні матеріали, енергія всіх видів, конструкції, вироби, устаткування.
Замовник надав в електронній системі закупівель 23.06.2025 такі пояснення: «…Згідно з КНУ "Настанова з визначення вартості будівництва" та іншими нормативними документами, поняття "матеріально-технічні ресурси" – це сукупність матеріальних ресурсів (матеріалів, виробів і комплектів) та технічних ресурсів (будівельних машин та механізмів), які використовуються у процесі будівництва (виробництва) і стають частиною готової продукції або споруди. Матеріальні ресурси - це те, що витрачається і інкорпорується в об'єкт будівництва (цегла, цемент, арматура, труби тощо), а устаткування - це те, що використовується для виконання робіт або для функціонування об'єкта (крани, бетонозмішувачі, верстати, ліфти, системи вентиляції) і не стає частиною споруди в прямому розумінні, а є окремим активом. Таким чином, згідно з настановами, ці два терміни чітко розмежовуються і враховуються в кошторисах за різними принципами, а тому устаткування не відноситься до матеріальних ресурсів і не включається до інформації про ціни на матеріальні ресурси...».
Пояснення не спростовує факту відсутності в Договорі та у додатках до нього інформації про ціни на матеріальні ресурси на Устаткування.
Отже, Замовник не забезпечив дотримання принципів здійснення публічних закупівель, визначених у пункті 3 частини першої статті 5 Закону – відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, та на порушення частини першої статті 41 Закону в Інформації про ціни на матеріальні ресурси (додаток 4 до Договору) не зазначив інформацію про Устаткування.
В пункті 2 Особливостей визначено, що замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів походженням з Російської Федерації / Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності цією постановою.
Зокрема, аналізом інформації з відкритих джерел (https://nazk.gov.ua/uk/novyny/postachayut-ochi-dlya-rosijskyh-bpla-nazk-vneslo-kytajski-kompaniyi-hikvision-ta-dahua-technology-do-pereliku-mizhnarodnyh-sponsoriv-vijny) встановлено, що ТОВ «Техбудресурс» у тендерній пропозиції запропонував устаткування, виробником якого є «Dahua Technology» – китайська частково державна публічна компанія, яку Національне агентство з питань запобігання корупції внесло до переліку спонсорів війни: позиції 771 «Відеокамера 4Мп ІР відеокамера (2,8мм) DH-IPS-HDW2449T-S-IL Dahua Technology», 770 «Відеокамера 4Мп ІР Starlight варіофокальна, DH-IPС-HDW2431TP-ZS-S2», 772 «Відеореєстратор 32-канальний 4К мережевий DHI-NVR5432-EI» підсумкової відомості ресурсів розділу IV «Устаткування» тендерної пропозиції.
Щодо цього питання Замовник 23.06.2025 в електронній системі надав такі пояснення: «…Щодо постачання устаткування виробництва «Dahua Technology» повідомляємо наступне: Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови КМУ №1178 від 12 жовтня 2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та тендерної документації, не встановлено обмежень на постачання товарів, вироблених у Китайській Народній Республіці. Обмеження стосуються виключно товарів походженням із Російської Федерації, Республіки Білорусь або Ісламської Республіки Іран, за винятком товарів із Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176). Умовами тендерної документації та договором про закупівлю передбачена динамічна договірна ціна. В розрахунках наданих учасником у складі пропозиції, учасником біля кожної позиції вказано «або аналог», що дозволяє заміну зазначеного устаткування на еквівалентне обладнання інших виробників за умови відповідності технічним вимогам проектної документації при договірній ціні «динамічна», яка передбачена умовами тендерної документації та договору підряду…».
За результатами аналізу питання дотримання вимог Рамкової Угоди між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility (далі – Рамкова угода) та виконання Порядку управління, моніторингу та контролю за виконанням Плану України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.11.2024 № 1318, встановлено таке.
З метою здійснення фінансової підтримки України від Європейського Союзу, спрямованої, зокрема на фінансування державного бюджету, стимулювання інвестицій, між Україною та Європейським Союзом підписана Рамкова угода. Для реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility» розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р схвалено План України (далі – План).
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2024 року № 1318 «Деякі питання реалізації інструменту Ukraine Facility» Держаудитслужбу визначено органом, який здійснює в установленому законодавством порядку державний фінансовий контроль за видатками, передбаченими у межах виконання Плану України, зокрема під час здійснення публічних закупівель, виплати компенсацій та кредитів.
Під час моніторингу встановлено, що відповідно до пункту 1 додаткової угоди № 1 від 23.05.2025 до Договору договір виконується за кошти місцевого бюджету та кошти субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам.
На запит Управління від 06.06.2025 Замовник в електронній системі закупівель 11.06.2025 надав наступні пояснення, а саме: «…розпорядження Кабінету Міністрів України від 09.05.2025 № 452-р «Про розподіл обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на облаштування безпечних умов у закладах, що надають загальну середню освіту (облаштування укриттів), зокрема військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеях, ліцеях із посиленою військово-фізичною підготовкою, у 2025 році» (далі – Розпорядження № 452-р), наказ Міністерства освіти і науки України від 24.03.2025 № 496 «Про погодження переліку проектів для фінансування за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на облаштування безпечних умов у закладах, що надають загальну середню освіту (облаштування укриттів), зокрема військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеях, ліцеях із посиленою військово-фізичною підготовкою, у 2025 році» (далі – Наказ № 496) та рішення міської ради від 21.05.2025 № 2/66 «Про внесення змін до рішення міської ради від 04.12.2024 № 2/59 «Про бюджет Дніпровської міської територіальної громади на 2025 рік» та інших нормативно-правових актах відсутні будь які посилання та умов щодо Ukraine Facility. Головним розпорядником субвенції є Міністерство освіти і науки України (МОН), яке встановлює ключові вимоги до використання коштів субвенції. При цьому умови надання субвенції не мають інформації про походження виділених коштів і не вказують на необхідність виконання Рамкової угоди саме у цих конкретних випадках. …».
Згідно з Додатком 7 до рішення міської ради від 21.05.2025 № 2/66 «Про внесення змін до рішення міської ради від 04.12.2024 № 2/59 «Про бюджет Дніпровської міської територіальної громади на 2025 рік», що оприлюднені Замовником під час надання пояснень 11.06.2025, закупівля ДК 021:2015: 45210000-2 – Будівництво будівель (Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту на території Дніпровської гімназії № 29 Дніпровської міської ради за адресою: вул. Батумська, 64, м. Дніпро) співфінансується за бюджетною програмою КПКВК 1511262 (0611262) «Виконання заходів щодо реалізації публічного інвестиційного проекту на облаштування безпечних умов у закладах, що надають загальну середню освіту (облаштування укриттів), зокрема військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеїв, ліцеїв із посиленою військово-фізичною підготовкою за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам».
Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України «Про погодження переліку проектів для фінансування за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на облаштування безпечних умов у закладах, що надають загальну середню освіту (облаштування укриттів), зокрема військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеях, ліцеях із посиленою військово-фізичною підготовкою, у 2025 році» від 24.03.2025 № 496, що оприлюднений Замовником під час надання пояснень 11.06.2025, проект «Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту на території Дніпровської гімназії № 29 Дніпровської міської ради за адресою: вул.Батумська, 64, м. Дніпро» включений до переліку таких проектів.
Держаудитслужба отримала від Міністерства освіти і науки України інформацію щодо обсягів субвенцій із державного бюджету місцевим бюджетам, розподілених в межах реалізації інструменту Ukraine Facility на 2025 рік. Згідно з отриманою інформацією у переліку проектів за високим рівнем ризику в системі освіти для фінансування за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на облаштування безпечних умов у закладах, що надають загальну середню освіту (облаштування укриттів), зокрема військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеях, ліцеях із посиленою військово-фізичною підготовкою є проект «Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту на території Дніпровської гімназії № 29 Дніпровської міської ради за. адресою: вул. Батумська, 64, м. Дніпро».
Розподіл коштів зазначеної субвенції здійснено на виконання індикатору Плану «Інвестиція 1. Інвестиції в освіту» Міністерством освіти і науки України, відповідальним за впровадження вказаної інвестиції та згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 09.05.2025 № 452-р «Про розподіл обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на облаштування безпечних умов у закладах, що надають загальну середню освіту (облаштування укриттів), зокрема військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеях, ліцеях із посиленою військово-фізичною підготовкою, у 2025 році» (КПКВК 2211810).
Враховуючи зазначене, на закупівлю UA-2025-04-22-005143-a поширюються умови Рамкової угоди.
Статтею 3 Рамкової угоди встановлені обмежувальні заходи Європейського Союзу щодо:
- ненадання коштів або економічних ресурсів прямо або опосередковано Особі, що підпадає під дію обмежувальних заходів, або на її користь (пункт 1 статті 3 Рамкової угоди) шляхом встановлення зобов’язання для всіх реципієнтів коштів, виплачених для здійснення заходів із реалізації реформ та інвестиційних проектів, включених до Плану, або для всіх інших фізичних осіб чи суб’єктів, залучених до їх реалізації (пункт 11 статті 9 Рамкової Угоди);
- участі Осіб та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, що підпадають під дію обмежувальних заходів, шляхом відстеження збігів із даними в санкційному списку ЄС, перш ніж укласти відповідні угоди або здійснити згідно з ними платежі, стосовно кожного виконавця, щоб жодна фізична або юридична особа, суб’єкт або орган, що опосередковано отримає фінансування, не були Особами, що підпадають під дію обмежувальних заходів (стаття 3 Рамкової угоди).
Статтею 5 Рамкової угоди визначені наступні правила щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання:
- участі у закупівлі міжнародних і регіональних організації, фізичних осіб, які є громадянами, і юридичних осіб та укладення з ними договорів за результатами закупівлі, що фактично зареєстровані у прийнятних країнах (частина перша статті 5 Рамкової угоди);
- участі у закупівлі учасників та укладення з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиції яких не відповідають умовам, що усі поставки та матеріали повинні походити із прийнятних країн, зазначених у підпунктах (a) та (b) пункту 1 статті 5 Рамкової угоди, крім випадків, коли поставки та матеріали не можуть бути отримані на розумних умовах у жодній із таких країн (пункт третій статті 5 Рамкової угоди);
- участі у закупівлі учасників та укладення з ними договорів за результатами закупівлі з неприйнятних країн (країни, які не визначені пунктом 1 статті 5) не у випадках, передбачених пунктом 8 статті 5 Рамкової Угоди.
Статтею 7 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу (далі – ЄС) щодо внутрішньої системи управління та контролю України, а також зобов’язання щодо протидії неналежному управлінню коштами:
- участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиція яких не містить інформації про найменування підрядника та субпідрядника (імен, прізвищ та дат народження бенефіціарних власників реципієнта коштів, підрядника або субпідрядника), як визначено у Статті 3(6) Директиви Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2015/849 від 20 травня 2015 року (підпункти ii. та iii. пункту 5 статті 7 Рамкової Угоди).
Статтею 16 Рамкової угоди передбачено вимогу щодо зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility», зокрема, допущення до участі учасника та укладення договору про закупівлю без аналогічних умов щодо зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» (пункт 1 статті 16 Рамкової Угоди).
Статтею 17 Рамкової угоди визначено вимогу щодо зберігання документів: Україна повинна зберігати протягом п’яти років із дати завершення заходу всі документи, які стосуються процедур закупівель і присудження грантів, договорів, порядки денні, відповідну кореспонденцію та всі відповідні документи стосовно виплат і повернень коштів (пункт 1 статті 17 Рамкової Угоди).
Разом з тим, в умовах Договору не враховані визначені вимоги, встановлені статтями 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди.
Звіркою з джерелом інформації щодо санкцій Європейського Союзу (далі – ЄС) (https://www.sanctionsmap.eu/#/main) щодо наявності/відсутності даних в санкційних списках ЄС на час укладення Договору із ТОВ «Техбудресурс» збігів із списком ЄС не встановлено.
Відповідно до пункту 3 статті 5 розділу ІІ «Податки та прийнятність» Рамкової угоди: усі поставки та матеріали, які фінансуються та закуповуються Україною або суб’єктами під її контролем для реалізації заходів Плану, повинні походити із прийнятних країн, зазначених у пункті 1(a) – (Держави-члени Європейського Союзу, Україна, країни-партнери з регіону Західні Балкани, Грузія та Молдова, а також Договірні сторони Угоди про Європейський економічний простір) та (b) – (країни, які надають Україні рівень підтримки, порівняний з рівнем, що надається Союзом, з урахуванням розміру їхньої економіки і для яких Комісією встановлений взаємний доступ до зовнішньої допомоги в Україні) цієї Статті, крім випадків, коли поставки та матеріали не можуть бути отримані на розумних умовах у жодній із таких країн.
Аналізом встановлено, що відповідно до Інформації про ціни на матеріальні ресурси на об’єкті будівництва (Додаток 4 до Договору) передбачено постачання матеріалів походженням із Швейцарії: Sika® Dilatec® E-220, стрічка ТПО або аналог (п. 11); Sika® Waterbar DF-32, гідрошпонка зовнішня або аналог (п. 12); SikaDrain-850 Geo, шиповидна мембрана з інтегрованим фільтром або аналог (п. 14); SikaProof® A+ 12, ТПО мембрана або аналог (п. 15); SikaProof® Adhesive-02, цементний клей для мембрани або аналог (п.16); SikaProof® ExTape-100, стрічка зовнішня для швів або аналог (п. 17); SikaProof® Primer-02, праймер для цементного клею або аналог (п. 18); SikaProof® Sandwich Tape, стрічка для кріплення гідрошпонки або аналог (п. 19); SikaProof® Tape A+ N, стрічка внутрішня або аналог (п. 20); SikaSwell® A 2010, профіль набухаючий або аналог (п. 21); SikaSwell® S-2, герметик набухаючий 600 мл або аналог (п. 22); Sikadur® Combiflex Adhesive, клей епоксидний для стрічки або аналог (п. 23); Sikadur® Combiflex SG 20 P 150, стрічка ТПО або аналог (п. 24); Sikaplan® W Felt 500 PP, геотекстиль поліпропіленовий 500 г або аналог (п. 25); Клей-герметик поліуретановий Sika Sikaflex-11FC Purform або аналог (п. 274); Полімерна мембрана Sikaplan SGMA 1.8 mm або аналог (п. 426); Шнур типу «Вілатерм» 60мм або аналог (п. 634).
Згідно з розміщеною 11.02.2025 інформацією щодо переліку прийнятних країн відповідно до статті 11 Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2024/792 від 29 лютого 2024 року та статті 5 Рамкової угоди на сайті Міністерства економіки України (за посиланням https://me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=99515de8-4512-4941-afaa-ca5887a9b4f4&title=PerelikPriiniatnikhKrain), країна Швейцарія до зазначеного переліку не входить.
Отже, моніторингом питання дотримання умов статей 3, 5 Рамкової угоди щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання встановлено, що Замовник за умовами Договору має намір придбати матеріали вартістю 13 367,19 грн (без ПДВ) походженням (виробництвом) з країни, відсутньої в переліку 1(а) та (в) статті 5 Рамкової угоди (Швейцарія). |
|