| Информация о результатах мониторинга закупки в разрезе стадий проведения процедуры закупки |
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 30 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), внесення змін до ТД та оголошення про проведення відкритих торгів, надання роз’яснень щодо ТД, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповідей на запити органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «МІСТО СЕРВІС АНАНЬЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ» (далі – Замовник) на 2025 рік, ТД та ТД зі змінами, оприлюднену в електронній системі закупівель 21.04.2025, оголошення про проведення відкритих торгів, оприлюднене в електронній системі закупівель 21.04.2025, оголошення зі змінами, оприлюднені в електронній системі закупівлі 21.04.2025, 22.04.2025, звернення за роз’ясненнями щодо ТД, оприлюднені в електронній системі закупівель 22.04.2025, відповіді Замовника на звернення, оприлюднені в електронній системі закупівель 24.04.2025, тендерну пропозицію учасника товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «КИЇВ-СПЕЦТЕХ» (далі – ТОВ «ТД «КИЇВ-СПЕЦТЕХ»), протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 30.04.2025 № 51, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 30.04.2025, договір на поставку контейнерів металевих оцинкованих для збору ТПВ від 07.05.2025 № 56, пояснення та документи, надані Замовником 26.05.2025 та 27.05.2025 на запити Південного офісу Держаудитслужби через електронну систему закупівель, звіт про виконання договору про закупівлю.
За результатами аналізу питання внесення змін до ТД та оголошення про проведення відкритих торгів та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено.
Відповідно до абзацу 3 пункту 54 Особливостей замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів. У разі внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме - в оголошенні про проведення відкритих торгів таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Згідно з абзацем 4 пункту 54 Особливостей зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції. Замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовником внесені зміни до ТД, які розміщені та відображені в електронній системі закупівель у новій редакції зазначеної документації 21.04.2025 о 19:53 додатково до її попередньої редакції, але не оприлюднено разом із змінами до ТД в окремому документі перелік змін, що вносяться.
Також Замовником внесені зміни до оголошення про проведення відкритих торгів, які розміщені та відображені в електронній системі закупівель у новій редакції 21.04.2025 о 19:57, а також 22.04.2025 о 08:09 та 08:14 додатково до його попередньої редакції, але не оприлюднено разом із змінами до оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі переліки змін, що вносяться.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 22.05.2025 щодо неоприлюднення Замовником разом із змінами до оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі перелік змін, що вносяться до оголошення про проведення відкритих торгів, Замовник 26.05.2025 надав пояснення, в якому зазначив, що «… У разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів.
Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку.
Оприлюднення інформації на веб-порталі здійснюється електронною систему закупівель автоматично.
Тобто, більший пріоритет мають заповнені електронні поля в електронній системі закупівель.
Повідомляємо, що в електронній системі закупівель міститься інформація про останню редакцію тендерної документації.
Разом з тим, кожен спроможний побачити історію змін які вносились до оголошення/тендерної документації.
Отже відсутні порушення в цій частині оскільки електронними полями в електронній системі закупівель наявна інформація про останню редакцію тендерної документації, та про те що вносились зміни.»
Проте надане Замовником пояснення не спростовує факту встановленого порушення, оскільки абзацем 4 пункту 54 Особливостей визначено, що Замовник разом із змінами до ТД та оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться та відповідно, оприлюднення переліку змін, що вносяться до тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів, є його обов’язком.
Отже, Замовник на порушення вимог абзацу 4 пункту 54 Особливостей разом із змінами до ТД та оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі не оприлюднив переліки змін, що вносяться.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено.
Згідно з пунктом 4.1 розділу 1 «Загальні положення» ТД Замовник у межах цієї процедури закупівлі закуповує товар за предметом закупівлі: ДК 021:2015 44610000-9 «Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску» (Контейнер металевий оцинкований для збору ТПВ ДК 021:2015-44613700-7).
Відповідно до Додатка 2 «Технічні вимоги до предмета закупівлі» (далі – Додаток 2) до ТД Замовником визначено, що учасник у складі тендерної пропозиції, повинен надати, зокрема: зображення, креслення запропонованого товару та детальні технічні характеристики та опис запропонованого учасником товару.
На виконання зазначеної вимоги учасник ТОВ «ТД «КИЇВ-СПЕЦТЕХ» у складі тендерної пропозиції надав листи від 28.04.2025 № 28/04-9 із зображенням товару, що пропонується та № 28/04-10 із зазначенням інформації про детальні технічні характеристики та опис запропонованого учасником товару.
Проте учасник ТОВ «ТД «КИЇВ-СПЕЦТЕХ» у складі тендерної пропозиції не надав креслення запропонованого товару, що не відповідає вимогам Додатка 2 до ТД.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 26.05.2025 щодо відповідності тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «ТД «КИЇВ-СПЕЦТЕХ» вимогам Додатка 2 до ТД, тоді як зазначеним учасником у складі тендерної пропозиції не надано креслення запропонованого товару, Замовник 27.05.2025 надав пояснення, в якому зазначив, що «Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації, – Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати:
– сертифікат (копію) відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності;
– зображення, креслення запропонованого товару;
– детальні технічні характеристики та опис запропонованого Учасником товару;
– Документи, які підтверджують впровадження на підприємстві Учасника:
– сертифікат системи менеджменту якості ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2018, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги»;
– сертифікат системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування»;
– сертифікат системи менеджменту безпекою ланцюга постачань ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT);
– сертифікат системи екологічного менеджменту ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015);
– сертифікат системи менеджменту протидії корупції вимогам ДСТУ 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT)…
По-перше, повідомляємо про диспозитивний характер, зазначеної вимоги, а саме «– зображення, креслення запропонованого товару;». Тобто учасник у складі пропозиції повинен надати або зображення запропонованого товару або креслення запропонованого товару.
У складі тендерної пропозиції ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «КИЇВ-СПЕЦТЕХ» міститься Технічний паспорт Євроконтейнеру для збору ТПВ оцинкованого зі сферичною кришкою місткістю 1,1 м3, який в свою чергу містить зображення товару.
Разом з тим, вищезазначений Технічний паспорт Євроконтейнеру для збору ТПВ оцинкованого зі сферичною кришкою місткістю 1,1 м3, містить зображення товару та інформацію про Основні розміри: довжина - 1370мм., ширина – 1010 мм., висота – 1430 мм. +/-5%. Також зазначений технічний паспорт містить інформацію про діаметр колес 200 мм., та товщину сталі 1,25 мм. Зазначені характеристики разом із зображенням точно відтворюють креслення. Отже тендерна пропозиція ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «КИЇВ-СПЕЦТЕХ» повністю відповідає вимогам, зазначеним в тендерній документації, зокрема у Додатку № 2 до тендерної документації».
Проте надане Замовником пояснення не спростовує факту виявленої невідповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТД «КИЇВ-СПЕЦТЕХ» вимогам ТД Замовника, оскільки у Додатку 2 до ТД Замовником чітко визначено, що учасник повинен надати, у тому числі, креслення запропонованого товару.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник розглянув тендерну пропозицію учасника ТОВ «ТД «КИЇВ-СПЕЦТЕХ» (повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 30.04.2025). Водночас зазначеної невідповідності в інформації та/або документах, що подані ТОВ «ТД «КИЇВ-СПЕЦТЕХ» у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, Замовник не виявив.
Зважаючи на зазначене, Замовник не встановив невідповідності в інформації та/або документах, що подані ТОВ «ТД «КИЇВ-СПЕЦТЕХ» у тендерній пропозиції, та на порушення вимог пункту 43 Особливостей не надав можливість зазначеному учаснику виправити вищезазначену невідповідність. |
|