Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата создания мониторинга 16.06.2025 16:08. Дата последнего редактирования мониторинга 09.07.2025 23:50

Выявленные органом государственного финансового контроля признаки нарушения (нарушений) законодательства в сфере публичных закупок в информации, опубликованой в электронной системе закупок

ID мониторинга UA-M-2025-06-16-000033  
ID 5b56da7704ff4146bb6595dd02aa5608  

Заключение и исполнение договора о закупке (принятие решения об отмене торгов)

Мониторинг опубликован
16.06.25
Нарушения не выявлены

Выводы

Описание За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Рамкової угоди, установлено що у проєкті договору про закупівлю (Додаток 3 до тендерної документації) не враховано вимоги встановлені 7, 16 та 17 Рамкової угоди. За результатами моніторингу установлено, що у договорі про закупівлю не враховано вимоги встановлені статтями 16 Рамкової угоди, в частині зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility». За результатами аналізу питання оприлюднення інформації щодо закупівлі, установлено порушення вимог пункту 10 та 11 частини 1 статті 10 Закону № 922-VIII. За результатами аналізу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, установлено недотримання вимог пункту 18 Особливостей № 1178. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Українська будівельна компанія «Ю.Бі.Сі.», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень не встановлено.  
Тип определенного нарушения  
Обязательства по устранениют нарушения (нарушений) законодательства в сфере публичных закупок З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, а також вимог Рамкової угоди щодо реалізації спеціальних механізмів фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо приведення умов договору підряду від 10.06.2025 № 9/06-25/ПРУО у відповідності до вимог статті 16 Рамкової угоди, а у разі неможливості припинити зобов’язання за договором, а також здійснити заходи щодо недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.  
Дата публикации 07.07.2025 17:31  
Информация о результатах мониторинга закупки в разрезе стадий проведения процедуры закупки Дата закінчення моніторингу: 07 липня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у редакції чинній на дату оголошення торгів (далі – Особливості № 1178), відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди щодо реалізації спеціальних механізмів фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21 травня 2024 року у м. Києві та 22 травня 2024 року у місті Брюссель та ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX (далі – Рамкова угода), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та вимогам законодавства, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 16.04.2025 № 2, зі змінами (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 26.05.2025, тендерну пропозицію ТОВ «Українська будівельна компанія «Ю.Бі.Сі.» (далі – Переможець), вимогу про усунення невідповідностей у документах тендерної пропозиції ТОВ «Українська будівельна компанія «Ю.Бі.Сі.», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про визначення переможця від 30.05.2025 № 4, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 30.05.2025, договір підряду від 10.06.2025 № 9/06-25/ПРУО, додаткову угоду від 01.07.2025 № 1, пояснення та документи надані Замовником 20.06.2025 та 02.07.2025 на запити органу державного фінансового контролю. Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу встановлено, що протоколом про прийняття уповноваженою особою рішення від 30.05.2025 № 4, Замовником переможцем торгів визначено пропозицію учасника - ТОВ «Українська будівельна компанія «Ю.Бі.Сі.», з остаточною пропозицією 121 621 202,48 гривень. З метою здійснення фінансової підтримки України від Європейського Союзу, спрямованої, зокрема на фінансування державного бюджету, стимулювання інвестицій, між Україною та Європейським Союзом підписана Рамкова угода. Для реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility» розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р схвалено План України (далі – План України). Згідно з Постановою Кабінету України від 15 листопада 2024 року № 1318, Держаудитслужбу визначено органом, який здійснює в установленому законодавством порядку державний фінансовий контроль за видатками, передбаченими у межах виконання Плану України, зокрема під час здійснення публічних закупівель, виплати компенсацій та кредитів. Моніторингом установлено, що фінансування закупівлі UA-2025-04-16-005669-a передбачено, у тому числі, за бюджетною програмою 2211810 «Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на облаштування безпечних умов у закладах, що надають загальну середню освіту (облаштування укриттів), зокрема військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеях, ліцеях із посиленою військово-фізичною підготовкою». Розподіл коштів зазначеної субвенції здійснено на виконання індикатору Плану «Інвестиція 1. Інвестиції в освіту», відповідальним за впровадження якої є Міністерство освіти і науки України. Враховуючи зазначене, на закупівлю за ID: UA-2025-04-16-005669-a поширюються умови Рамкової угоди. 1. Відповідно до статті 5 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу правил щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання: - участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиції яких не відповідають умовам, що усі поставки та матеріали повинні походити із прийнятних країн, зазначених у підпунктах (a) та (b) пункту 1 статті 5 Рамкової угоди, крім випадків, коли поставки та матеріали не можуть бути отримані на розумних умовах у жодній із таких країн (пункт третій статті 5 Рамкової угоди). Моніторингом установлено, що Замовником, за результатами проведення процедури закупівлі, укладено договір підряду від 10.06.2025 № 9/06-25/ПРУО умови якого не відповідають умовам тендерної пропозиції Переможця, з огляду на наступне. Відповідно до Підсумкової відомості ресурсів, наданої в складі тендерної пропозиції ТОВ «Українська будівельна компанія «Ю.Бі.Сі.», щодо позиції 197 «Водорозетка Д15» зазначено країну походження – Італія, щодо позиції 737 «Жесткий диск 3.5' 6Tb Western Digital Purple» зазначено країну походження – Німеччина. Натомість, в електронній системі закупівель, 10.06.2025 Замовником оприлюднено укладений за результатами проведення процедури закупівлі, договір підряду від 10.06.2025 № 9/06-25/ПРУО, відповідно до умов якого, щодо позиції 197 «Водорозетка Д15» зазначено країну походження – Швейцарія, щодо позиції 737 «Жесткий диск 3.5' 6Tb Western Digital Purple» зазначено країну походження – США. Водночас, Швейцарія та США не входять до Переліку прийнятних країн відповідно до статті 11 Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2024/792 від 29 лютого 2024 року та статті 5 Рамкової угоди, розміщеному на санкційній карті ЄС за посиланням https://www.sanctionsmap.eu/#/main, чим, відповідно, не дотримано вимоги статті 5 Рамкової угоди. Враховуючи вищезазначене, орган державного фінансового контролю, керуючись положеннями частини 5 статті 8 № 922-VIII, через електронну систему 27.06.2025 звернувся до Замовника із відповідним запитом щодо надання пояснень. У відповідь на запит, Замовником 02.07.2025 надано наступні пояснення: «…5. У зв’язку з виявленням технічної помилки в Додатку №4 до Договору «Підсумкова відомість ресурсів, та з метою усунення помилок і приведення інформації у відповідність, Сторони дійшли згоди укласти Додаткову угода № 1 від 01 липня 2025 року, виклавши Додаток №4 «Підсумкова відомість ресурсів». Разом з тим, у ході моніторингу, Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено додаткову угоду від 01.07.2025 № 1 до договору підряду від 10.06.2025 № 9/06-25/ПРУО згідно з якою щодо позиції 197 «Водорозетка Д15» зазначено країну походження – Швеція, щодо позиції 737 «Жесткий диск 3.5' 6Tb Western Digital Purple» зазначено країну походження – Україна. Таким чином, пояснення надані Замовником 02.07.2025 не спростовують факту порушення Замовником вимог пункту 18 Особливостей № 1178, відповідно до якого умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону. 2. Відповідно до статті 7 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо внутрішньої системи управління та контролю України, а також зобов’язання щодо протидії неналежному управлінню коштами: - участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиція яких не містить інформації про найменування підрядника та субпідрядника (імен, прізвищ та дат народження бенефіціарних власників реципієнта коштів, підрядника або субпідрядника), як визначено у Статті 3(6) Директиви Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2015/849 від 20 травня 2015 року (підпункти ii. та iii. пункту 5 статті 7 Рамкової Угоди). Також, статтею 16 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо публічності: - зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility», зокрема, допущення до участі учасника та укладення договору про закупівлю без аналогічних умов щодо зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» (пункт 1 статті 16 Рамкової Угоди). Статтею 17 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо зберігання документів: - Україна повинна зберігати протягом п’яти років із дати завершення заходу всі документи, які стосуються процедур закупівель і присудження грантів, договорів, порядки денні, відповідну кореспонденцію та всі відповідні документи стосовно виплат і повернень коштів (пункт 1 статті 17 Рамкової Угоди). Однак, моніторингом установлено, що у проєкті договору про закупівлю (Додаток 3 до тендерної документації) та в укладеному за результатами проведення процедури закупівлі договорі підряду від 10.06.2025 № 9/06-25/ПРУО не враховано вимоги встановлені 7, 16 та 17 Рамкової угоди. Поруч з тим, згідно додаткової угоди від 01.07.2025 № 1, укладеної Замовником у ході моніторингу, внесено доповнення щодо врахування у договорі підряду від 10.06.2025 № 9/06-25/ПРУО вимог Рамкової угоди між Україною та Європейською Комісією в межах Ukraine Facility, зокрема статей 3, 5, 7, 16 та 17. Натомість, моніторингом установлено, що у договорі про закупівлю не враховано вимоги встановлені статтями 16 Рамкової угоди, в частині зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility». 3. Відповідно пункту 10 частини 1 статті 10 Закону № 922-VIII, установлено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема, договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення. Крім того відповідно до пункту 11 частини 1 статті 10 Закону № 922-VIII, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та/або про ціни на матеріальні ресурси - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін до договору про закупівлю у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону. До такого повідомлення додаються зміни до договору про закупівлю (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, в разі зміни цін на них) у машинозчитувальному форматі (у разі внесення змін до договорів, зазначених в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 цього Закону). Слід зазначити, що згідно з пунктом 1 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835, (далі – Положення № 835) машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини. Відповідно до пункту 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*, для структурованих даних - RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*. Разом з тим, пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року за № 610/34893, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF. З огляду на викладене, Замовник повинен був оприлюднити в електронній системі закупівель договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) та зміни до договору про закупівлю у форматі PDF, а також розмістити їх у машинозчитувальному форматі. Натомість, моніторингом установлено, що Замовником в електронній системі закупівель не оприлюднено договір про закупівлю (договір підряду від 10.06.2025 № 9/06-25/ПРУО) та зміни до договору про закупівлю (додаткову угоду від 01.07.2025 № 1) у машинозчитувальному форматі, чим, відповідно, порушено вимоги пункту 10 та 11 частини 1 статті 10 Закону № 922-VIII.  
Обнаружены нарушения (да/нет) ДА  
Дата создания 07.07.2025 17:31  
Документы    

Информация об устранении нарушения/отказа от устранения/причины не возможности устранения нарушения

Описание На виконання висновку державного фінансового контролю від 07.07.2025 року, було прийнято рішення оприлюднити інформацію та документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель через електронну систему закупівель.  
Дата редактирования  
Дата создания 09.07.2025 19:28  
Документы    

РЕШЕНИЕ О ПРОВЕДЕНИИ МОНИТОРИНГА

Описание оснований для проведения мониторинга ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 16.06.2025 № 230 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель/ закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин. В.о. начальника Олександр СОМИК Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби «Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 9 UA-2025-04-16-005669-a 16.04.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель  
Дата решения о начале мониторинга 16.06.2025 00:00  
Дата публикации 16.06.2025 17:21  
Дата создания 16.06.2025 17:21  
Документы    

УЧАСНИКИ МОНИТОРИНГА

Название организации ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)  
Идентификатор закупки UA-EDR: 40479560  
Адрес компании Ukraine, Київ  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактное лицо ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.) 
+38 (0 93) 391-39-85
m.o.mendel@dasu.gov.ua 

Даты и сроки

Период мониторинга 16.06.2025 17:21 - 08.07.2025 00:00  
Дата публикации решения о результатах 07.07.2025 17:31 - 22.07.2025 00:00