Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата создания мониторинга 07.05.2025 10:19. Дата последнего редактирования мониторинга 12.06.2025 13:07

Выявленные органом государственного финансового контроля признаки нарушения (нарушений) законодательства в сфере публичных закупок в информации, опубликованой в электронной системе закупок

ID мониторинга UA-M-2025-05-07-000002  
ID 4b9022e8a24d4bbc874d525a8bbfc282  

Расскрытие тендерных предложений, их рассмотрение и оценка

Мониторинг опубликован
07.05.25
Нарушения не выявлены

Выводы

Описание За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ САРГОН» установлено порушення вимог абзацу першого пункту 43 та абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог абзацу десятого частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.  
Тип определенного нарушения  
Обязательства по устранениют нарушения (нарушений) законодательства в сфере публичных закупок З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону, Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи, щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за Договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.  
Дата публикации 29.05.2025 18:05  
Информация о результатах мониторинга закупки в разрезе стадий проведения процедуры закупки Дата закінчення моніторингу: 28 травня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі – Особливості) (в редакції станом на дату проведення торгів), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти, молоді та спорту Старосалтівської селищної ради Чугуївського району Харківської області (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену протоколом Уповноваженої особи від 11.04.2025 зі змінами від 23.04.2025, реєстр отриманих тендерних пропозицій від 28.04.2025, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «СЛОБОЖАНСЬКА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ САРГОН» (далі – ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ САРГОН»), протокол від 30.04.2025 про визначення переможцем ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ САРГОН», повідомлення про намір укласти договір від 30.04.2025, договір підряду № 9 від 12.05.2025 на загальну суму 144 258 657,93 грн з ПДВ (далі – Договір), пояснення на запит Держаудитслужби, отримані 13.05.2025 та 26.05.2025 через електронну систему закупівель. 1. Відповідно до пункту 1.1 розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, про надання документів, що підтверджують відповідність кваліфікаційному критерію наявності в учасника закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, а саме довідки «щодо наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій за нижченаведеною формою..». «У довідці зазначається все обладнання, будівельні машини, механізми, які вказані у відомості ресурсів, складеною відповідно до п.3 розділу 2 додатку 1 тендерної документації. Крім цього, обов’язково зазначається машина для перевезення будівельного сміття». Для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію наявності в учасника закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій встановленим Замовником в пункті 1.1 розділі 1 Додатку 1 до тендерної документації учасник ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ САРГОН» в складі своєї тендерної пропозиції надав довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, в якій зазначив 37 найменувань обладнання та техніки, що орендується учасником згідно договору оренди від 16.04.2025 № 1604 укладеного з ТОВ «СПЕЦТЕХНІКА-РЕНТ». Однак в наданій довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій зазначене не все обладнання, будівельні машини, механізми, які вказані у відомості ресурсів, що складена відповідно до п.3 розділу 2 додатку 1 тендерної документації, зокрема, відсутні бульдозери, потужністю 59 кВт (п.п.20-22), верстат трубозгинальний гідравлічний (п.п. 24-25), вишки телескопічні (на автомобілі) (п.30), котки дорожні самохідні вібраційні гладковальцеві, маса 13 т (п. 43), котки дорожні самохідні грунтові, маса 19 т (п. 46), котки дорожні самохідні на пневмоколісному ходу, маса 16 т (п. 47), крани на гусеничному ходу при роботі на монтажі технологічного устаткування вантажопідйомність 50-63 т (п. 61), крани – трубоукладальники для труб діаметром до 400 мм, вантажопідйомність 6,3 т (п. 63), машини бурильні на тракторі (п. 64), трактори на гусеничному ходу (п. 85, 86), тощо, чим не дотримано вимог пункту 1.1 розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації. Водночас, згідно пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Проте, на порушення абзацу першого пункту 43 Особливостей Замовник не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, які наявні у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ САРГОН», тим самим Замовник не надав можливість учаснику усунути таку невідповідність. 2. В ході аналізу питання відповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ САРГОН» технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі Замовника, які визначені в тендерній документації встановлено наступне. Пунктом 6 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника визначено, що «Технічна специфікація, що містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та документи, які учасник повинен надати для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі, наведені в додатку 1 до тендерної документації». Відповідно до пункту 3 розділу 2 Додатку 1 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, про надання документів, що підтверджують відповідність умовам технічної специфікації, зокрема, «Відомість ресурсів, за формою передбаченої державними будівельними нормами, Кошторисних норм України (далі-КНУ), затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (з урахуванням устаткування, яке передбачено технічним завданням) та обсяги робіт, які пропонує виконати учасник відповідно до додатку 1.1 тендерної документації. *інформація, яка міститься в відомості ресурсів, яка складається учасником, може відрізнятися від інформації, яка зазначена у відомості ресурсів Замовника (додаток 1.1 тендерної документації), крім, кількості будівельних матеріалів, виробів та конструкцій, а також устаткування.». Відповідно до Додатку 1.1 «Технічна специфікація до предмета закупівлі» тендерної документації Замовник зазначив що «Документальне підтвердження відповідності робіт вимогам замовника повинно мати документи, передбачені розділом 2 додатку 1 тендерної документації. Клас наслідків об’єкту СС2. Обсяги робіт та відомість ресурсів зазначені в окремих файлах під назвою «Кошторисні документи», які є невід’ємними частинами тендерної документації». При цьому файл під назвою «Кошторисні документи», що є невід’ємною частиною Додатку 1.1 тендерної документації, містить документи, зокрема, «Відомість ресурсів» та таблицю з назвою «Обсяги робіт» в яких Замовником передбачені вимоги щодо обсягів робіт та щодо матеріальних ресурсів предмета закупівлі. Також відповідно до Додатку 1.1 тендерної документації «Вартість тендерної пропозиції включає вартість всіх робіт, передбачених додатком 1.1 тендерної документації. У разі, якщо у пропозиції Учасника не включені будь-які обсяги робіт або обсяги ресурсів, передбачених умовами тендерної документації, або обсяги робіт/відомість ресурсів відрізняються від технічного завдання, така пропозиція відхиляється.» Для підтвердження відповідності технічним вимогам, встановленим Замовником в пункті 3 розділі 2 Додатку 1 до тендерної документації та у Додатку 1.1 до тендерної документації учасник ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ САРГОН» в складі своєї тендерної пропозиції надав документ «Відомість ресурсів», в розділі «III. Будівельні матеріали, вироби і комплекти» якої взагалі відсутні матеріальні ресурси, що визначені у технічному завданні, зокрема, у документі «Відомість ресурсів» додатку 1.1 до тендерної документації, а саме: пунктами 9-12, 27, 30, 40-41, 57-58, 60, 66, 70-71, 73-76, 88, 126, 134-135, 176-177, 229-236, 241, 246, 279, 308-309, 314-317, 346-348, 372, 375, 425-433, 442-443, 486, 507-511, 652, 655, 762, 812-813, 819, 931-936, 958-967, 971, 975, 989-993, 1015-1016 (в тому числі болти будівельні – 0,5785437 т (п. 57), вапно будівельне – 0,92411784 т (п. 75), вироби гумові технічні – 75,17839 кг (п.88), кабель JB-Y(St)Y – 550,0 м (п. 279), листи свинцеві – 0,05564 т (п. 433), папір шліфувальний – 35,599 кв.м (п. 509), рядно – 1003,16782 кв.м (п. 655), склострічка липка ізоляційна – 9,9063 кг (п. 762), цвяхи будівельні 4,0*120мм – 0,7132709 т (п. 960), щити опалубки – 1117,6096954 кв.м (п.п. 1015-1016), тощо), чим не дотримано вимог пункту 3 розділу 2 Додатку 1 до тендерної документації та Додатку 1.1 до тендерної документації. Також інформація щодо обсягів робіт (таблиця з назвою «Обсяги робіт»), яка передбачена технічним завданням взагалі відсутня в складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ САРГОН», чим не дотримано вимог пункту 3 розділу 2 Додатку 1 до тендерної документації та Додатку 1.1 до тендерної документації. Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. З огляду на вищезазначене, під час здійснення моніторингу Держаудитслужба звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень щодо не відповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ САРГОН» вимогам технічної специфікації. На запит Держаудитслужби Замовник 26.05.2025 в електронній системі закупівель розмістив інформацію, а саме «В Договірній ціні ТОВ «СБК САРГОН» вилучено матеріали, які не будуть використовуватися в процесі виконання робіт. Згідно п.1.3 «Вказівок щодо застосування ресурсних елементних кошторисних норм на будівельні матеріали», затвердженими наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 31.12.2021 №374, ресурсні норми відображають середньогалузевий рівень витрат ресурсів на прийняту техніку, технологію та організацію робіт за видами робіт. Тобто будівельними нормами передбачені номенклатура ресурсів та витрати їх в середньому по будівельній галузі. В нормах передбачені всі можливі матеріальні ресурси, що можуть потребуватися для виконання певного виду робіт при всіх можливих умовах виконання робіт. В ході будівельного виробництва не всі матеріали, що передбачені нормами, можуть використовуватися для виконання певних робіт. Дійсно, при складанні інвесторської проектної документації згідно п.4.9 «Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281, вартість будівельних матеріалів визначається на підставі нормативної потреби в них, розрахованої виходячи з обсягів робіт, передбачених проектною документацією. Проте, при складанні Договірної ціни дозволяється змінювати матеріали, порівняно з Інвесторською проектною документацією, або вилучати матеріал, який не буде використовуватись». Отже надані Замовником пояснення не спростовують невідповідність тендерної пропозиції учасника ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ САРГОН» технічним, якісним та кількісним характеристикам визначеним Замовником в пункті 3 розділу 2 Додатку 1 до тендерної документації та Додатку 1.1 до тендерної документації, оскільки вимоги до тендерної документації встановлені не будівельними нормами, а саме Замовником. Враховуючи викладене, за результатами проведеного моніторингу установлено, що Замовник на порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ САРГОН», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, а визначив його переможцем процедури закупівлі та уклав з ним договір. 3. Відповідно до пункту 10 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема, договір про закупівлю та всі додатки до нього – протягом трьох робочих днів з дня його укладення. Згідно пункту 6 частини першої статті 1 Закону договір про закупівлю – господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару. Відповідно до пункту 1.2 Договору підряду від 12.05.2025 № 9 «Перелік та обсяги робіт по даному Договору зазначені у Договірній ціні та Кошторисі, що є невід’ємними частинами Договору». За результатами проведеного моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник оприлюднив Договір підряду укладений з переможцем торгів ТОВ «СЛОБОЖАНСЬКА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ САРГОН» не в повному обсязі, зокрема, оприлюднив Додаток № 1 до Договору підряду від 12.05.2025 № 9 без переліку та обсягів робіт, передбачених пунктом 1.2 Договору підряду від 12.05.2025 № 9, чим недотримався вимог абзацу 10 частини першої статті 10 Закону.  
Обнаружены нарушения (да/нет) ДА  
Дата создания 29.05.2025 18:05  
Документы    

Информация относительно обжалования в суде

Описание 11.06.2025 року - висновок Держаудитслужби оскаржено в Харківському окружному адміністративному суді. Номер та дата провадження: П/520/18222/25 від 11.06.2025 року. Номер справи: №520/15243/25 від 11.06.2025 року.  
Законодательство Закон України "Про публічні закупівлі" Статья закона: 8.10 Версия законодательства: 2020-04-19  
Дата публикации 12.06.2025 13:04  
Дата создания 12.06.2025 13:04  
Дата открытия производства  
Номер открытии производства  
Документы    

РЕШЕНИЕ О ПРОВЕДЕНИИ МОНИТОРИНГА

Описание оснований для проведения мониторинга ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 06.05.2025 № 134 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Голова Алла БАСАЛАЄВА Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 45 UA-2025-04-11-011824-a 11.04.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ  
Дата решения о начале мониторинга 06.05.2025 00:00  
Дата публикации 07.05.2025 14:05  
Дата создания 07.05.2025 14:05  
Документы    

УЧАСНИКИ МОНИТОРИНГА

Название организации ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)  
Идентификатор закупки UA-EDR: 40165856  
Адрес компании Ukraine, Київ  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактное лицо ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.) 
+38 (0 44) 425-51-73
i.v.porfilenko@dasu.gov.ua 

Название организации ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)  
Идентификатор закупки UA-EDR: 40165856  
Адрес компании Ukraine, Київ  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактное лицо ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.) 
+38 (0 67) 326-09-47
o.i.nikitiuk@dasu.gov.ua 

Даты и сроки

Период мониторинга 07.05.2025 14:05 - 29.05.2025 00:00  
Дата публикации решения о результатах 29.05.2025 18:05 - 13.06.2025 00:00