| Информация о результатах мониторинга закупки в разрезе стадий проведения процедуры закупки |
Дата закінчення моніторингу: 29 травня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем тендеру документів; укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Центру фінансово-господарського та навчально-методичного забезпечення закладів освіти і культури Розвадівської сільської ради Стрийського району Львівської області (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-03-27-001632-a); оголошення про проведення відкритих торгів; звіт про результати проведення процедури закупівлі; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 22.04.2025 №118; тендерну пропозицію ТОВ «ТЕРМОПЛАСТ БУД»; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; оприлюдненні ТОВ «ТЕРМОПЛАСТ БУД» як переможцем тендеру документи; договір про закупівлю від 05.05.2025 №63 та додатки до нього; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі –Закон) на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Так, згідно з вимогами пункту 15 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію про розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати).
Одночасно, відповідно до пункту 3 Особливостей №1178 під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей замовники застосовують положення статті 25 Закону з урахуванням положень пункту 47 цих особливостей.
У частині першій статті 25 Закону визначено, що у разі якщо замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції, у тендерній документації повинні бути зазначені умови його надання, зокрема, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику.
Частиною третьою статті 25 Закону визначено підстави, за яких забезпечення тендерної пропозиції не повертається, серед яких: ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.
Згідно з частиною шостою статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
В свою чергу, у пункті 47 Особливостей №1178 визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
За чинними нормами Особливостей №1178 перелік підстав, відсутність яких повинен документально підтвердити переможець тендеру, та строк надання таких документів визначені у пункті 47 Особливостей №1178 та відрізняються від вимог, визначених у частині шостій статті 17 Закону. Норма частини шостої статті 17 Закону у період дії Особливостей №1178 не діє.
Моніторингом встановлено, що у пункті 2 розділу ІІІ тендерної документації та у розділі 8 Додатку 1 до тендерної документації Замовником вимагається надання учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії з грошовим покриттям розміром 90 000,00 грн та строком дії 90 календарних днів, починаючи з кінцевого строку подання тендерної пропозиції.
Також, у пункті 2 розділу ІІІ тендерної документації та у розділі 8 Додатку 1 до тендерної документації зазначено, що банківська гарантія повинна бути оформлена відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 №639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» та наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 №2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції».
При цьому, у пункті 3 розділу ІІІ тендерної документації та у пункті 9 розділу 8 Додатку 1 до тендерної документації визначено перелік підстав, за яких забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику, серед яких вказано: ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону (пунктом 47 Особливостей).
Отже, Замовником при визначенні у тендерній документації підстав, за яких забезпечення тендерної пропозиції не повертається, не враховано норми пункту 47 Особливостей №1178 щодо строку надання переможцем процедури закупівлі відповідних документів (норми пункту 47 Особливостей №1178 зазначені лише стосовно самих підстав, щодо яких надаються документи переможцем), що суперечить нормам пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 (положення статті 25 Закону застосовано з урахуванням положень пункту 47 Особливостей №1178 не в повному обсязі).
За вимогами пункту 1.3. розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації Замовника на підтвердження наявності в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід виконання робіт / надання послуг / постачання товару, учасник має надати довідку за формою 3.
У довідці за формою 3 (міститься у Додатку 1 до тендерної документації) учасник повинен вказати інформацію про наявність у нього працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме: власне ім’я та прізвище працівника, посаду, інформацію щодо виду правовідносин учасника з відповідними працівниками (трудові / на підставі цивільно-правового договору), інформацію щодо освіти та іншу інформацію.
При цьому у примітках до форми 3 визначено, що у графі «інформація щодо освіти» вказуються документи, що відповідно до тендерної документації (пункт 1.3 Додатку 1 до тендерної документації) вимагаються Замовником на підтвердження наявності відповідної кваліфікації працівників для виконання певного виду робіт / надання послуг / поставки товарів за предметом закупівлі (для прикладу: дипломи, сертифікати, свідоцтва, посвідчення, протоколи перевірки знань тощо), у разі відсутності такої вимоги в тендерній документації, графа учасником не заповнюється або зазначається «не вимагається замовником».
Одночасно, у пункті 1.3. розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації визначено, що для підтвердження інформації, наведеної в довідці за формою 3, учасник має надати: документи про вищу освіту у будівельній галузі інженерних працівників (інженерів), зазначених у довідці за формою 3 (не менше одного), а також документи встановленого законодавством взірця (посвідчення та протокол/витяг з протоколу комісії з перевірки знань), що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці та пожежної безпеки (мають бути видані не раніше, як за три роки до моменту подання пропозиції) (не менше як на 1 (одного) працівника).
Проведеним моніторингом встановлено, що ТОВ «ТЕРМОПЛАСТ БУД» у складі тендерної пропозиції надано довідку №22 від 07.04.2025 (файл «Довідка. Наявність працівників. Форма 3 Додаток 1.pdf») за формою 3 з інформацією про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, у якій серед працівників вказано, зокрема: Олег Коваль (інженер з охорони праці), Володимир Петренко (інженер-будівельник), Роман Марек (електромонтажник будівельний), Іван Періг (лицювальник-плиточник), Іван Рочий (маляр).
Крім того, у складі тендерної пропозиції учасником надано копію диплома про перепідготовку Петренка В.Р. (файл «Диплом Петренко В.Р. (буд.- інж. в буд.галузі).pdf») з присвоєнням йому кваліфікації «інженер в галузі будівництва», а також копію витягу з протоколу №036-24 засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці та відповідних посвідчень (файл «Посвідчення з ОП (Коваль, Петренко, Рочий).rar») щодо результатів перевірки знань з охорони праці та пожежної безпеки працівників ТОВ «ТЕРМОПЛАСТ БУД»: Коваль О.О. (інженер з охорони праці), Петренко В.Р. (інженер-будівельник), Марек Р.Г. (монтажник системи утеплення будівель), Періг І.С. (монтажник системи утеплення будівель), Рочий І.І. (маляр).
Водночас, у довідці №22 від 07.04.2025 з інформацією про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід ТОВ «ТЕРМОПЛАСТ БУД» у графі «інформація щодо освіти» щодо вищевказаних працівників зазначено «не вимагається замовником», що не відповідає умовам приміток пункту 1.3. розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації Замовника.
Згідно з нормами пункту 43 Особливостей №1178 під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником в його тендерній пропозиції).
При цьому, за нормами пункту 43 Особливостей №1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Однак, Замовником при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «ТЕРМОПЛАСТ БУД» не розміщено повідомлення з вимогами про усунення вищевказаних невідповідностей у тендерній пропозиції вказаного учасника (щодо зазначення відповідної інформації у довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід) та не надано учаснику можливості виправити такі невідповідності, чим порушено норми пункту 43 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
Згідно з нормами пункту 17 Особливостей 31178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
Також, відповідно до частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Відповідно до частини першої статті 323 Господарського кодексу України договори підряду на капітальне будівництво укладаються і виконуються на загальних умовах укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Кабінетом Міністрів України, відповідно до закону.
Відповідно до пункту 5 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 (які відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва; далі – Постанова КМУ №668), строки початку та закінчення робіт (будівництва об'єкта) є істотною умовою договору підряду.
За нормою пункту 17 Постанови КМУ №668 строки виконання робіт (будівництва об'єкта) встановлюються договором підряду і визначаються датою їх початку та закінчення. Невід'ємною частиною договору підряду є календарний графік виконання робіт, в якому визначаються дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду.
Проте, моніторингом встановлено, що укладений договір від 05.05.2025 №63 містить календарний графік виконання робіт (Додаток №3 до договору), у якому зазначено лише найменування робіт (Капітальний ремонт підвального приміщення будівлі ЗДО «Вишенька» Розвадівської сільської ради Стрийського району Львівської області з метою укриття) та загальний термін виконання робіт (травень 2025р. – 31 грудня 2025р.), водночас який не містить інформації щодо видів (етапів, комплексів) робіт та дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду, чим недотримано вимоги пункту 17 Постанови КМУ №668 та, відповідно, порушено норми пунктів 3 та 17 Особливостей №1178, а також частини першої статті 41 Закону. |
|