| Информация о результатах мониторинга закупки в разрезе стадий проведения процедуры закупки |
Дата закінчення моніторингу: 24 червня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 у редакції чинній на дату оголошення відкритих торгів (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та звіт про виконання договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 26.03.2025 № 17 (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 10.04.2025, тендерні пропозиції ТОВ «УКР МЕТА БУД» та ТОВ «КОМФОРТ БУД СЕРВІС» (далі – Переможець), протокол про прийняття рішення уповноваженою особою щодо продовження строку розгляду тендерної пропозицій від 14.04.2025 № 51, вимогу про усунення невідповідностей у документах тендерної пропозиції ТОВ «УКР МЕТА БУД», протокол про прийняття рішення уповноваженою особою про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «УКР МЕТА БУД» від 05.05.2025 № 64, протокол про прийняття рішення уповноваженою особою щодо визначення переможцем процедури закупівлі ТОВ «КОМФОРТ БУД СЕРВІС» від 06.05.2025 № 68 та повідомлення про намір укласти договір від 06.05.2025, договір підряду від 21.05.2025 № 39-у (далі – Договір), додаткову угоду від 22.05.2025 до Договору, додаткову угоду від 13.06.2025 № 01-розір. до Договору, пояснення та документи надані Замовником від 13.06.2025 на запит органу державного фінансового контролю та звіт про виконання договору про закупівлю.
Моніторингом встановлено, що тендерну пропозицію ТОВ «УКР МЕТА БУД» відхилено Замовником (протокольне рішення уповноваженої особи від 05.05.2025 № 64) на підставі абзацу четвертого підпункту 1 пункту 44 Особливостей № 1178. Перевіркою підстав відхилення ТОВ «УКР МЕТА БУД» зазначених в протоколі від 05.05.2025 № 64, порушень не встановлено.
Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу встановлено, що Переможцем торгів обрано - ТОВ «КОМФОРТ БУД СЕРВІС», з остаточною ціновою пропозицією 1 919 109,80 гривень з ПДВ та укладено договір підряду від 21.05.2025 № 39-у.
Відповідно до пункту 3 Особливостей № 1178 Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII.
Згідно з пунктом 47 Особливостей № 1178, установлено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
Так, відповідно до вимог Додатку 5 (ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА/АБО ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ ПЕРЕМОЖЦЕМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ) до ТД, Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
Аналізом інформації розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу установлено, що Замовником 06.05.2025 оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю з Переможцем процедури закупівлі – ТОВ «КОМФОРТ БУД СЕРВІС».
Однак, ТОВ «КОМФОРТ БУД СЕРВІС», як переможцем процедури закупівлі, не надано, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель, документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей № 1178, у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, чим порушено вимоги Додатку 5 до ТД та вимоги пункту 47 Особливостей № 1178.
З огляду на викладене, керуючись положеннями частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII Північний офіс Держаудитслужби 10.06.2025 із відповідним запитом звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень/інформації щодо вищезазначеного.
У відповідь на запит Замовником від 13.06.2025 надано наступні пояснення, зокрема: «…Враховуючи, що переможцем зазначеної закупівлі ТОВ «КОМФОРТ БУД СЕРВІС» не надано шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель, документів, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у пункті 47 Особливостей № 1178, у строки визначені пунктом 47 Особливостей № 1178 прийнято рішення про розірвання договору від 21.05.2025 № 39-у.».
Враховуючи вищевикладене, надані пояснення Замовника, підтверджують встановлене порушення в частині не надання Переможцем процедури закупівлі у спосіб та строк, зазначений в тендерній документації, документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей № 1178.
Відповідно до абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей № 1178, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей № 1178.
Проте, на порушення абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей № 1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «КОМФОРТ БУД СЕРВІС», а укладено договір підряду від 21.05.2025 № 39-у на суму 1 919 109,80 гривень.
Разом з тим, Замовником під час здійснення моніторингу процедури закупівлі в електронній системі закупівель оприлюднено додаткову угоду від 13.06.2025 №01-розір. до договору підряду від 21.05.2025 № 39-у про розірвання договору. |
|