Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата создания мониторинга 11.02.2025 11:46. Дата последнего редактирования мониторинга 11.03.2025 12:08

Выявленные органом государственного финансового контроля признаки нарушения (нарушений) законодательства в сфере публичных закупок в информации, опубликованой в электронной системе закупок

ID мониторинга UA-M-2025-02-11-000052  
ID 95186b9c6cde4e0984ecfb4525e9d275  

Заключение и исполнение договора о закупке (принятие решения об отмене торгов)

Мониторинг опубликован
11.02.25
Нарушения не выявлены

Выводы

Описание За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення абзацу четвертого пункту 54 Особливостей. За результатами аналізу питання щодо оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 10 та 11 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питань відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей встановлено порушення вимог пунктів 47 та 28 Особливостей. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності надання роз’яснень щодо тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ» та ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення – порушень не виявлено.  
Тип определенного нарушения  
Обязательства по устранениют нарушения (нарушений) законодательства в сфере публичных закупок З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо розміщення в електронній системі закупівель Договору разом з додатками до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) та змін до вказаного договору у машинозчитувальному форматі, не допускати виявлені порушення у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.  
Дата публикации 06.03.2025 18:37  
Информация о результатах мониторинга закупки в разрезе стадий проведения процедуры закупки Дата закінчення моніторингу: 03 березня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі – Особливості) (в редакції станом на дату проведення торгів), своєчасності надання роз’яснень щодо тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту дорожнього господарства Львівської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 06.12.2024 року № 43) зі змінами, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ» (далі – ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ») та товариства з обмеженою відповідальністю «ШЛЯХОВИК-Т» (далі – ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т»), протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 25 грудня 2024 року № 46 та від 26 грудня 2024 року № 50, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей до 24 грудня 2024 року та до 26 грудня 2024 року, повідомлення про намір укласти договір від 26 грудня 2024 року, договір про закупівлю робіт від 10 січня 2025 року № 01-01/25 на суму 166 999 000,00 грн з ПДВ (далі – Договір), додаткові угоди від 10 січня 2025 року № 1 та від 13 січня 2025 року № 2 до Договору, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 17 лютого 2025 року та від 24 лютого 2025 року. 1. Згідно з пунктом 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. У відповідності до абзацу третього пункту 54 Особливостей Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. При цьому, відповідно до абзацу четвертого пункту 54 Особливостей установлено, що зміни, які вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації додатково до їх попередньої редакції. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення. Аналогічну вимогу Замовник установив у пункті 2 розділу «Порядок унесення змін та надання роз’яснень до тендерної документації» тендерної документації. Однак під час здійснення моніторингу установлено, що Замовником 09 грудня 2024 року внесено зміни до тендерної документації, проте окремого документу з переліком змін, що внесені до тендерної документації Замовником в електронній системі закупівель не оприлюднено. Отже, на порушення вимог абзацу четвертого пункту 54 Особливостей Замовник разом із новою редакцією тендерної документації в окремому документі не оприлюднив у спосіб, зазначений в тендерній документації перелік змін, що внесені до тендерної документації протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення. 2. Абзацом першим пункту 17 Особливостей визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей. Згідно із пунктом 10 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення. Крім того, відповідно до пункту 11 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та/або про ціни на матеріальні ресурси - протягом трьох робочих днів з дня: внесення змін до договору про закупівлю у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону. До такого повідомлення додаються зміни до договору про закупівлю (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, в разі зміни цін на них) у машинозчитувальному форматі (у разі внесення змін до договорів, зазначених в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 цього Закону). Абзацом другим частини першої статті 41 Закону до договорів про закупівлю, на які розповсюджуються вимоги пункту 10 та 11 частини першої статті 10 Закону, віднесені договори із закупівлі послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об'єкта будівництва. Разом з тим, вимогами пункту 1 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 (далі – Положення № 835) визначено, що машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини. Відповідно до пункту 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*, для структурованих даних - RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*. Також, пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 року № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року за № 610/34893, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF. З огляду на викладене, у разі розміщення замовником в електронній системі закупівель договору про закупівлю, визначеного абзацом другим частини першої статті 41 Закону, додатків до такого договору (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси), змін до договору про закупівлю (відповідно до пункту 11 частини першої статті 10 Закону) у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі у строки, встановлені пунктами 10 і 11 частини першої статті 10 Закону. Однак, за результатами моніторингу встановлено, що Замовником в електронній системі закупівель опубліковано Договір, додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) та зміни до договору про закупівлю, у форматі PDF. Під час здійснення моніторингу на запит Держаудитслужби з цього питання Замовник 17 лютого 2025 року надав пояснення, зокрема: «… щодо оприлюднення договору про закупівлю та додатків до нього у форматі PDF (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) повідомляємо, що Замовником оприлюднено скан-копії підписаного Договору та додатків до нього, що не суперечить нормам чинного законодавства, оскільки є доступним для читання та повторного використання…». Отже, на порушення пункту 10 та 11 частини першої статті 10 Закону Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель Договір, всі додатки до нього та зміни до Договору не у машинозчитувальному форматі. 3. Згідно пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Так, в абзаці восьмому пункту 28 Особливостей визначено, що у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 Особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Пунктом 47 Особливостей визначено, що учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім підпунктів 1 і 7 цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції. Також пунктом 47 Особливостей визначено, що замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту. В ході моніторингу установлено, що у підпункті 2 пункту 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та Додатку 2 до тендерної документації Замовник установив вимогу, що «Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в пункті 47 Особливостей (крім підпунктів 1 і 7, абзацу чотирнадцятого пункту 47 Особливостей), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції. Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого пункту 47 Особливостей», що не відповідає пункту 47 Особливостей. Разом з тим, Замовник в Додатку 2 до тендерної документації зазначив перелік документів та інформації для підтвердження відповідності переможця вимогам, визначеним у пункті 47 Особливостей, а саме: «ПЕРЕМОЖЕЦЬ процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей». Крім того, в Додатку 2 до тендерної документації Замовник зазначив, що на виконання вимог пункту 47 Особливостей переможець процедури закупівлі повинен надати: «Довідку в довільній формі за підписом керівника чи іншої уповноваженої особи переможця про те, що між учасником та замовником раніше не було укладено договорів або про те, що учасник процедури закупівлі виконав свої зобов’язання за раніше укладеним із замовником договором про закупівлю, відповідно підстав, що призвели б до його дострокового розірвання, і до застосування санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків не було або довідка з інформацією про те, що він надав підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі». При цьому, пунктом 47 Особливостей в редакції, що діяла на момент проведення процедури закупівлі передбачено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Зважаючи, що абзац чотирнадцятий з пункту 47 Особливостей було виключено, Замовником не враховано чинні норми пункту 47 Особливостей, чим недотримано вимоги пункту 28 Особливостей.  
Обнаружены нарушения (да/нет) ДА  
Дата создания 06.03.2025 18:37  
Документы    

Информация об устранении нарушения/отказа от устранения/причины не возможности устранения нарушения

Описание Повідомляємо, що Замовником додатково розміщенно в електронній системі закупівель Договір разом з додатками до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) та зміни до вказаного договору у машинозчитувальному форматі.Зобов'язуємось не допускати виявлені порушення у подальшому. Також повідомляємо, що осіб, якими було допущено порушення, було притягнуто до відповідальності та проведено навчання для уникення подібних порушень вподальшому.  
Дата редактирования  
Дата создания 11.03.2025 12:00  
Документы    

РЕШЕНИЕ О ПРОВЕДЕНИИ МОНИТОРИНГА

Описание оснований для проведения мониторинга ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 10.02.2025 № 44 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Голова Алла БАСАЛАЄВА Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 24 UA-2024-12-06-003026-a 06.12.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ  
Дата решения о начале мониторинга 10.02.2025 00:00  
Дата публикации 11.02.2025 13:03  
Дата создания 11.02.2025 13:03  
Документы    

УЧАСНИКИ МОНИТОРИНГА

Название организации ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)  
Идентификатор закупки UA-EDR: 40165856  
Адрес компании Ukraine, Київ  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактное лицо ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.) 
+38 (0 44) 425-51-73
t.m.solomenko@dasu.gov.ua 

Название организации ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)  
Идентификатор закупки UA-EDR: 40165856  
Адрес компании Ukraine, Київ  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактное лицо ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.) 
+38 (0 44) 485-17-99
chia86@ukr.net 

Даты и сроки

Период мониторинга 11.02.2025 13:03 - 05.03.2025 00:00  
Дата публикации решения о результатах 06.03.2025 18:37 - 21.03.2025 00:00