| Информация о результатах мониторинга закупки в разрезе стадий проведения процедуры закупки |
Дата закінчення моніторингу: 29 вересня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 21.06.2023 (далі – Особливості (в редакції від 21.06.2023)), розгляду тендерних пропозицій.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунальної установи Сумська гімназія №1 (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 05.07.2023, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 13.07.2023, тендерні пропозиції товариств з обмеженої відповідальністю «Будресурспостачання» (далі - ТОВ «Будресурспостачання»), «СУМСЬКА ДЕВЕЛОПЕРСЬКА КОМПАНІЯ» (далі - ТОВ «СУМСЬКА ДЕВЕЛОПЕРСЬКА КОМПАНІЯ») та «Спеціалізоване управління «Хіммонтаж-14» (далі – ТОВ «СУ «Хіммонтаж 14»), вимогу про усунення невідповідностей до 31.08.2023, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 20.07.2023 №4, від 07.08.2023 №5, від 09.08.2023 №6, від 28.08.2023 №7, від 01.09.2023 №9, від 28.09.2023 №11, повідомлення про намір укласти договір від 01.09.2023, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 13.09.2023, від 25.09.2023 та від 28.09.2023 року.
За результатами моніторингу установлено, що відповідно до пункту 2 «Забезпечення тендерної пропозиції» розділу ІІІ тендерної документації для підтвердження грошового забезпечення (покриття) гарантії Замовник встановив вимогу щодо надання оригіналу довідки (листа, тощо), виданої банком-гарантом (надається у складі тендерної пропозиції), завіреної печаткою банку-гаранту та підписом уповноваженої особи банку-гаранту з підтвердженням повноважень уповноваженої особи від банку, що видав таку гарантію.
Учасник ТОВ «СУ «Хіммонтаж-14» на вимогу про усунення невідповідностей надав довідку від 12.07.2023 №27158-83.6/2023 щодо покриття наданої АТ «СЕНС БАНК» банківської гарантії від 12.07.2023 №IG27/202301110/DKBO, завірену печаткою «Для довідок» Відділення «Сумське №3» Акціонерного товариства «СЕНС БАНК» за підписом Приходько І.М., однак, підтвердження повноважень зазначеної уповноваженої особи від банку-гаранту, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «СУ «Хіммонтаж-14», не надано, що не відповідає вимогам пункту 2 розділу ІІІ тендерної документації Замовника.
Наявність підтвердження повноважень уповноваженої особи, яка підписала довідку від банку-гаранту, є прямою вимогою тендерної документації, а тому відсутність такого підтвердження у складі тендерної пропозиції учасника не може бути віднесено до несуттєвих (формальних помилок), як стверджує Замовник у поясненнях від 25.09.2023, наданих на відповідний запит Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області.
Також, за результатами моніторингу установлено, що відповідно до підпункту 6.1 пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації учасник повинен надати сформовану з урахуванням вимог наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» та Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» (далі – Настанова) кошторисну документацію, яка має складатися, зокрема, з договірної ціни (вид: тверда).
При цьому, відповідно до пункту 5.31 Настанови у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: 1) стадії проектування; 2) виду будівництва; 3) технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт; 4) тривалості будівництва; 5) способів фінансування будівництва; 6) виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів. Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому: а) за твердої договірної ціни - в розмірі до 1,5%; б) за динамічної договірної ціни - не враховується. Розмір цих коштів залежить від повноти інформації про об’єкт замовлення та способи виконання робіт, що зменшує небезпеку непередбачених ситуацій на будівельному майданчику при виконанні робіт.
Відповідно до пункту 5.33 Настанови до складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва. Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи зі строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні), та на підставі прогнозних індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди, що встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Крім того, у додатку 1 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації Замовник зазначив, що учасники повинні при розрахунку договірної ціни врахувати кошти на покриття ризиків та кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами.
Однак, у складі тендерної пропозиції ТОВ «СУ «Хіммонтаж-14», якого визначено переможцем процедури закупівлі, міститься договірна ціна (файл «224_ДЦ_Гімназія 1.rtf»), в якій не враховані кошти на покриття ризиків та кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, що не відповідає пунктам 5.31 та 5.33 Настанови, вимогам підпункту 6.1 пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації та додатку 1 до тендерної документації Замовника.
На пояснення Замовника, надані на відповідний запит Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, слід зазначити, що інші учасники процедури закупівлі врахували в договірній ціні кошти на покриття ризиків та кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, при цьому їх пропозиції залишились більш економічно вигідними, ніж пропозиція ТОВ «СУ «Хіммонтаж-14», якого визначено переможцем торгів.
Однак, Замовник на порушення вимог абзацу другого та п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей (в редакції від 21.06.2023) не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «СУ «Хіммонтаж-14» як таку що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, а також умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та визначив його переможцем торгів.
Крім того, на запит Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби щодо надання пояснень стосовно розгляду тендерних пропозицій, з огляду на те, що пропозицію учасника, який запропонував найбільш вигідну пропозицію, ТОВ «Будресурспостачання», було відхилено з підстави наявності недоліків у відомості ресурсів, які присутні також і в пропозиціях учасників, яких було визначено переможцями торгів – ТОВ «СУМСЬКА ДЕВЕЛОПЕРСЬКА КОМПАНІЯ» та ТОВ «Спеціалізоване управління «Хіммонтаж-14», Замовник прийняв рішення відхилити тендерну пропозицію ТОВ «Спеціалізоване управління «Хіммонтаж-14» на підставі інформації, встановленої в ході моніторингу. |
|