| Информация о результатах мониторинга закупки в разрезе стадий проведения процедуры закупки |
Дата закінчення моніторингу: 04 липня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі − Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1178, Особливості); дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій учасників; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства «Міськоформлення» Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області (далі – замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів UA-2023-05-12-010479-a; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від ХХ.ХХ2023 № ХХ; Лот 1: тендерну пропозицію ФОП «Романенко Володимир Олексійович»; протокол щодо прийняття рішення про намір укласти договори з переможцями від 01.06.2023; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю UA-2023-05-12-010479-a; договір від 19.06.2023 № 2, укладений з ФОП «Романенко Володимир Олексійович» на суму 288 000,00 грн (без ПДВ);
Лот 2: тендерну пропозицію ФОП «Романенко Володимир Олексійович»; протокол щодо прийняття рішення про намір укласти договори з переможцями від 01.06.2023; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю UA-2023-05-12-010479-a; договір від 19.06.2023 № 3, укладений з ФОП «Романенко Володимир Олексійович» на суму 94 000,00 грн (без ПДВ);
Лот 3: тендерну пропозицію ФОП «Ананьєв Сергій Григорович»; протокол щодо прийняття рішення про намір укласти договори з переможцями від 01.06.2023; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю UA-2023-05-12-010479-a; договір від 19.06.2023 № 1, укладений з ФОП «Ананьєв Сергій Григорович» на суму 164000,00 грн (без ПДВ);
Лот 4: тендерну пропозицію ФОП «Лісничий Віталій Володимирович»; протокол щодо прийняття рішення про намір укласти договори з переможцями від 01.06.2023; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю UA-2023-05-12-010479-a; договір від 19.06.2023 № 3, укладений з ФОП «Лісничий Віталій Володимирович» на суму 70000,00 грн (без ПДВ);
Лот 5: тендерну пропозицію ФОП «Ананьєв Сергій Григорович»; протокол щодо прийняття рішення про намір укласти договори з переможцями від 01.06.2023; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю UA-2023-05-12-010479-a; договір від 19.06.2023 № 2, укладений з ФОП «Ананьєв Сергій Григорович» на суму 94000,00 грн (без ПДВ);
Лот 6: тендерну пропозицію ФОП «Ананьєв Сергій Григорович»; протокол щодо прийняття рішення про намір укласти договори з переможцями від 01.06.2023; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю UA-2023-05-12-010479-a; договір від 19.06.2023 № 1, укладений з ФОП «Ананьєв Сергій Григорович» на суму 282000,00 грн (без ПДВ);
Лот 7: тендерну пропозицію ФОП «Лісничий Віталій Володимирович»; протокол щодо прийняття рішення про намір укласти договори з переможцями від 01.06.2023; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю UA-2023-05-12-010479-a; договір від 19.06.2023 № 4, укладений з ФОП «Лісничий Віталій Володимирович» на суму 464000,00 грн (без ПДВ);
Лот 8: тендерну пропозицію ФОП «Лісничий Віталій Володимирович»; протокол щодо прийняття рішення про намір укласти договори з переможцями від 01.06.2023; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю UA-2023-05-12-010479-a; договір від 19.06.2023 № 5, укладений з ФОП «Лісничий Віталій Володимирович» на суму 52 000,00 грн (без ПДВ).
Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанові № 1178 встановлено, що тендерна документація розроблена Замовником згідно з Законом, проте без урахування Особливостей, що є порушенням чинного законодавства, а саме пунктів 3, 28 Постанови № 1178 в частині недотримання порядку оформлення тендерної документації, а саме:
- пунктом 1 розділу 2 тендерної документації передбачено, що фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерних пропозицій звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації, тоді як пунктом 51 Особливостей встановлено строк - не пізніше ніж за 3 дні;
- пунктом 1 розділу 2 тендерної документації передбачено, що у разі несвоєчасного надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації електронна система закупівель автоматично призупиняє перебіг тендеру, а для поновлення перебігу тендеру замовник повинен розмістити роз’яснення щодо змісту тендерної документації в електронній системі закупівель з одночасним продовженням строку подання тендерних пропозицій не менше як на 7 днів, тоді як пунктом 51 Особливостей встановлено строк - не менш як на 4 дні;
- пунктом 2 розділу 2 тендерної документації передбачено, що у разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується Замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше 7 днів, тоді як пунктом 51 Особливостей встановлено строк - не менше 4 днів;
- пунктом 2 розділу 4 тендерної документації передбачено, що дата і час розкриття тендерних пропозицій та дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою закупівель автоматично в день оприлюднення замовником оголошення про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель, тоді як пунктом 35 Особливостей встановлено, що відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону;
- пунктом 1 розділу 5 тендерної документації передбачено, що оцінка тендерних пропозицій проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених Замовником у тендерній документації та шляхом застосування електронного аукціону, тоді як пунктом 35 Особливостей встановлено, що відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону;
- в тендерній документації не зазначено інформації про прийняття чи не прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, в той час як обов’язок зазначення даної інформації передбачено пунктом 28 Особливостей;
- пунктом 6 розділу 5 тендерної документації передбачено, що Переможець торгів у строк, що не перевищує 10 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір, повинен подати замовнику документи, тоді як пунктом 44 Особливостей встановлено строк, що не перевищує 4 дні;
- пунктом 2 розділу 6 тендерної документації передбачено, що замовник укладає договір про закупівлю з учасником, якого визнано переможцем торгів, протягом строку дії його пропозиції не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір, тоді як пунктом 46 Особливостей встановлено строк не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю;
- пункт 2 розділу 6 тендерної документації: з метою забезпечення права на оскарження рішень замовника договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, тоді як пунктом 46 Особливостей встановлено строк - не раніше ніж через 5 днів;
- у додатках 3 та 4 тендерної документації замовником зазначено, що учасники підтверджують відсутність підстав у відмові учаснику в участі у процедурі закупівлі та відхилення тендерної пропозиції переможця відповідно до статті 17 Закону, тоді як пунктом 44 Особливостей визначено, що учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в пункті 44 (крім абзацу 14), шляхом самостійного декларування відсутності підстав для відхилення в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 16.06.2023 через електронну систему закупівель замовнику надано відповідний запит.
Замовником на момент завершення моніторингу в електронній системі закупівель відповідь на запит не надано.
Моніторингом питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій учасників встановлено порушення Замовником чинного законодавства, в частині не відхилення тендерних пропозицій учасників на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Постанови № 1178 за наявності документальних підстав для відхилення.
Так, замовником в додатку 2 до тендерної документації серед іншого вимагається надання учасником документів, що підтверджують повноваження посадової особи/представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції, які в складі тендерної пропозиції ФОП «Ананьєв Сергій Григорович» не надано. Вказаним, учасником не дотримано умов тендерної документації Замовника.
Крім цього, замовником в пункті 1 розділу ІІІ тендерної документації визначено, що учасник накладає кваліфікований електронний підпис (КЕП) на кожен електронний документ тендерної пропозиції окремо та на тендерну пропозицію в цілому. У випадку відсутності КЕП учасника, відповідно до умов тендерної документації пропозиція учасника вважається такою, що не відповідає вимогам до учасника відповідно до законодавства та буде відхилена.
Однак, тендерні пропозиції учасників ФОП «Романенко Володимир Олексійович», ФОП «Ананьєв Сергій Григорович», ФОП «Лісничий Віталій Володимирович» (по всім лотам) завантажено у формі електронних документів та не містять кваліфікованого електронного підпису на кожному електронному документі тендерної пропозиції, чим порушено умови тендерної документації.
В той же час, накладений на пропозиції в цілому по лотах №№ 1-8 учасників ФОП «Романенко Володимир Олексійович», ФОП «Ананьєв Сергій Григорович», ФОП «Лісничий Віталій Володимирович» електронний підпис являється УЕП (удосконалений електронний підпис) замість КЕП (кваліфікований електронний підпис), чим порушено вимоги тендерної документації замовника, а саме пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації.
Згідно абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Постанови № 1178 Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає, зокрема, іншим вимогам щодо предмета закупівлі, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 цих Особливостей.
З урахуванням викладеного, тендерні пропозиції учасників ФОП «Романенко Володимир Олексійович» (лот №№ 1, 2), ФОП «Ананьєв Сергій Григорович» (лот №№ 3, 5, 6), ФОП «Лісничий Віталій Володимирович» (лот №№ 4, 7, 8) не відповідали вимогам тендерної документації замовника та підлягали відхиленню на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Постанови № 1178, що не забезпечено замовником.
Моніторингом питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій учасників також установлено порушення Замовником чинного законодавства в частині не відхилення тендерних пропозицій переможців на підставі абзацу 3 підпункту 3 пункту 41 Постанови № 1178, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 44 цих Особливостей.
Так, учасниками-переможцями закупівлі:
- ФОП «Романенко Володимир Олексійович» (лот №№ 1, 2), ФОП «Ананьєв Сергій Григорович» (лот №№ 3, 5, 6), не надано документи переможця, про що свідчить електронна система закупівель;
- ФОП «Лісничий Віталій Володимирович» (лот №№ 4, 7, 8) надав документи переможця (в складі тендерної пропозиції) не в повному обсязі (тільки довідку про несудимість), про що свідчить електронна система закупівель.
При цьому, замовником в тендерній документації зазначено, що:
- тендерна пропозиція переможця відхиляється якщо переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону (пункт 5 Розділу V);
- переможець повинен подати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених частинами першою і другою статті 17 Закону, зазначені у Додатку 4 до тендерної документації (пункт 6 Розділу V).
Згідно з абзацом 3 підпункту 3 пункту 41 Постанови № 1178 Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 44 цих Особливостей.
Таким чином, замовник на порушення абзацу 3 підпункту 3 пункту 41 Постанови № 1178 не відхилив тендерні пропозиції учасників-переможців ФОП «Романенко Володимир Олексійович» (лот №№ 1, 2), ФОП «Ананьєв Сергій Григорович» (лот №№ 3, 5, 6), ФОП «Лісничий Віталій Володимирович» (лот №№ 4, 7, 8), а визначив їх переможцями і підписав з ними договори про закупівлю:
Лот 1: договір від 19.06.2023 № 2, укладений з ФОП «Романенко Володимир Олексійович» на суму 288 000,00 грн (без ПДВ);
Лот 2: договір від 19.06.2023 № 3, укладений з ФОП «Романенко Володимир Олексійович» на суму 94 000,00 грн (без ПДВ);
Лот 3: договір від 19.06.2023 № 1, укладений з ФОП «Ананьєв Сергій Григорович» на суму 164000,00 грн (без ПДВ);
Лот 4: договір від 19.06.2023 № 3, укладений з ФОП «Лісничий Віталій Володимирович» на суму 70000,00 грн (без ПДВ);
Лот 5: договір від 19.06.2023 № 2, укладений з ФОП «Ананьєв Сергій Григорович» на суму 94000,00 грн (без ПДВ);
Лот 6: договір від 19.06.2023 № 1, укладений з ФОП «Ананьєв Сергій Григорович» на суму 282000,00 грн (без ПДВ);
Лот 7: договір від 19.06.2023 № 4, укладений з ФОП «Лісничий Віталій Володимирович» на суму 464000,00 грн (без ПДВ);
Лот 8: договір від 19.06.2023 № 5, укладений з ФОП «Лісничий Віталій Володимирович» на суму 52 000,00 грн (без ПДВ).
Моніторингом питання своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю встановлено порушення Замовником чинного законодавства, в частині ненадання замовником пояснення на запит органу державного фінансового контролю як це передбачено частиною 5 статті 8 Закону.
Згідно пункту 23 Постанови № 1178 «Моніторинг відкритих торгів здійснюється Держаудитслужбою та її міжрегіональними територіальними органами відповідно до статті 8 Закону».
Нормами частини п’ятої статті 8 Закону передбачено, що Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Так, в ході моніторингу 16.06.2023 через електронну систему закупівель замовнику надано запит. Однак, на момент завершення моніторингу в електронній системі закупівель замовником відповідь на запит не надано, чим порушено частину п’ятої статті 8 Закону в частині не надання відповіді на запит органу державного фінансового органу. |
|