| Информация о результатах мониторинга закупки в разрезе стадий проведения процедуры закупки |
Дата закінчення моніторингу: 15 серпня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості №1178), оприлюднення інформації про закупівлю, розгляд тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Тернопільської загальноосвітньої школи I-III ступенів №11 Тернопільської міської ради Тернопільської області (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 17.03.2023 за №1, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 29.03.2023, пропозицію фізичної особи-підприємця Трофімової Євгенії Павлівни (далі – ФОП Трофімова Є.П.), повідомлення про намір укласти договір від 29.03.2023, договір закупівлі від 05.04.2023 за №2305, пояснення (із долученими документами) Замовника від 02.08.2023 та від 14.08.2023, отримані через електронну систему закупівель.
Згідно пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей.
Згідно пункту 44 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
Однак, на порушення пункту 44 Особливостей №1178 (із змінами внесеними Постановою Кабінету Міністрів від 17.02.2023 за №157 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178» (далі – зміни від 17.02.2023), Замовником в Додатку 1 до тендерної документації зазначено вимогу щодо подачі переможцем торгів документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6, 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, а також зазначено підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі відповідно до статті 17 Закону, тобто, без врахування змін від 17.02.2023.
Поряд з цим, на порушення пункту 44 Особливостей №1178 (із змінами від 17.02.2023) Замовником в тендерній документації зазначено вимоги, щодо надання переможцем торгів документів, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у пунктах 2, 8, 9 частини першої статті 17 Закону.
Відповідно до вимог пункту 3 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). За нормою частини першої статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Крім того, частиною третьою статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі наведені у Додатку 2 до тендерної документації.
Так, згідно Додатку 2 до тендерної документації при надані послуг з організації харчування учнів пільгових категорій, учасник повинен керуватись Постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 №305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» (далі – Порядок №305).
У складі тендерної документації Замовника (Додаток 2) міститься Примірне меню на 4 тижні для харчування учнів (Примірне чотиритижневе меню для харчування учнів пільгових категорій).
Проведеним під час моніторингу аналізом Примірного меню (Додаток 2 до тендерної документації Замовника) встановлено, що для харчування учнів молоко та яйця взагалі відсутні, а вихід фруктів та ягід, риби та птиці є меншим, ніж це передбачено нормами харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затверджених Порядком №305, а саме, Додатком 9 «Норми споживання основних груп харчових продуктів для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти та інших закладах освіти, що провадять освітню діяльність на певному рівні (рівнях) повної загальної середньої освіти, дитячих закладах оздоровлення та відпочинку у разі п’ятиденного перебування» (далі – Додаток 9).
Так, у Примірному меню встановлено для харчування учнів: - салати із вмістом квашеної капусти - двічі на 3-му тижні, в той час, як згідно норм харчування Порядку №305, квашені овочі можуть пропонуватися не частіше ніж один раз на тиждень; - вихід риби (стіки рибні, подвійна термічна обробка) по 50 грам один раз на 2-му тижні, необхідно – один раз на тиждень 60-120 грамів; - фрукти та ягоди (різноманітні, сезонні, свіжі, або заморожені) при щоденній нормі споживання (100 грам) – щоденно у Примірному меню не пропонуються; - вихід хліба на 3 та 4-му тижні пропонується чотири рази, тоді як згідно норм харчування за Порядком №305 норма споживання хліба є тричі на тиждень.
Також, Додатком 9 Порядку №305 використання м’яса свинини для харчування даної категорії дітей не передбачено, а у Примірному меню Замовника передбачена тєфтеля свинна (подвійна термічна обробка).
Відповідно до вимог пункту 35 Порядку №305, з метою забезпечення різноманітності харчування, достатнього циклу зміни страв, що пропонуються здобувачам освіти/ дітям, складаються примірне чотиритижневе сезонне меню, включення окремих страв до щоденного раціону, калорійність окремих прийомів їжі, мінімальні вимоги до режиму (кратності) приймання в їжу овочів, фруктів, м’яса, риби, яєць, горіхів, бобових та інших продуктів повинні відповідати нормам харчування, під час складання примірного чотиритижневого сезонного меню у закладах освіти обов’язково враховуються вимоги цього Порядку та встановлені МОЗ вимоги щодо організації харчування в закладах загальної середньої освіти.
Крім того, відповідно до вимог Порядку №305 (пункт 22), заплановані закупівлі харчових продуктів та/або послуг з харчування повинні на 100 відсотків відповідати вимогам норм харчування.
Примірне чотиритижневе сезонне меню та щоденне меню-розклад повинно враховувати особливі дієтичні потреби дітей (у разі наявності), сезонність, наявні харчові продукти, порцію страв для різних вікових груп (пункт 18 Порядку №305).
Таким чином, на порушення вимог пункту 3 частини другої та частини третьої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей №1178 у тендерній документації Замовника необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (норми виходу страв, частота включення при харчуванні, чергування харчових продуктів) визначено з недотриманням норм законодавства, яке регулює надання послуг громадського харчування, а саме Норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 №305. |
|