| Обязательства по устранениют нарушения (нарушений) законодательства в сфере публичных закупок |
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. |
|
| Информация о результатах мониторинга закупки в разрезе стадий проведения процедуры закупки |
Дата закінчення моніторингу: 30 травня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі − Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1178); дотримання замовником вимог Закону під час розгляду тендерної пропозиції учасника; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; внесення змін до умов договору та їх оприлюднення; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Броди» (далі – замовник) на 2023 рік № UA-Р-2023-02-10-002703-b; оголошення про проведення відкритих торгів № UA-2023-02-10-012280-a; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 10.02.2023 № б/н; тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗАХІДЕНЕРГОПОСТАЧ» (далі – Постачальник, ТОВ «ЗАХІДЕНЕРГОПОСТАЧ»); протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою КП «Броди» від 20.02.2023 № б/н; повідомлення про намір укласти договір від 20.02.2023; договір № 02/2023 від 03.03.2023, укладений з ТОВ «ЗАХІДЕНЕРГОПОСТАЧ» на суму 2 965 000,00 грн., у т. ч. ПДВ; додаткова угода від 03.03.2023 № 1 до договору від 03.03.2023 № 02/2023 (щодо зміни ціни в договорі в бік зменшення).
Моніторингом питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення чинного законодавства.
Так, відомості веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель свідчать, що замовником обрано код предмету закупівлі «ДК 021:2015:09130000-9 – Нафта і дистиляти», що відповідає Порядку визначення предмета закупівлі від 15.04.2020 № 708.
Відповідно абзацу 3 пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 (далі – Порядок № 1082), в оголошенні про проведення відкритих торгів (в окремому електронному полі «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі») Замовник має вказати код товару, визначений згідно з Національним класифікатором України Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження національного класифікатора України ДК 021:2015 та скасування національного класифікатора України ДК 021:2007» від 23.12.2015 № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Відповідно до норм пункту 14 Порядку № 1082 в електронній системі закупівель зазначається кожна номенклатурна позиція предмета закупівлі, а саме перелік конкретних найменувань товарів, який замовник закуповує в межах предмета закупівлі. Так, згідно з відомостями веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2023-02-10-012280-a в графі «Назва номенклатурної позиції предмета закупівлі» в окремих рядках зазначено такі номенклатурні позиції: «Бензин А-92», «Бензин А-95» та «Дизельне паливо».
При цьому, якщо навпроти кожного відповідного рядка: «Бензин А-92» та «Бензин А-95» в графі таблиці «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» зазначено «ДК 021:2015: 09132000-3 — Бензин», то для «Дизельного палива» зазначено Код «ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти».
Натомість, відповідно до Єдиного закупівельного словника, код товару, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі «Дизельне паливо», відповідає код «ДК 021:2015:09134200-9 – Дизельне паливо».
Крім того, відповідно до абзацу 3 пункту 14 Порядку № 1082 передбачено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів в оголошення в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим - четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація зокрема щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Таким чином, замовником не дотримано вимог абзацу 3 пункту 14 Порядку № 1082, в частині не зазначення коду згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі «Дизельне паливо».
Моніторингом питання своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю встановлено порушення чинного законодавства.
Так, в ході моніторингу органом державного фінансового контролю через електронну систему закупівель 23.05.2023 надано запит замовнику. Станом на дату написання висновку (30.05.2023), відповідь на запит органу державного фінансового контролю Замовником не надано.
Згідно з нормами абзацу 1 частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Таким чином, замовником порушено абзац 1 частини п’ятої статті 8 Закону в частині ненадання відповіді на запит органу державного фінансового контролю протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення вказаного запиту. |
|