| Описание |
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення вимог пункту дев’ятнадцятого частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «КИЇВПРОМСЕРВІС 1» установлено порушення вимог пункту 40 та абзацу третього пункту 38 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, стану виконання рішення колегії АМКУ, як органу оскарження, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, – порушень не установлено. |
|
| Информация о результатах мониторинга закупки в разрезе стадий проведения процедуры закупки |
Дата закінчення моніторингу: 14 березня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, стану виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – колегія АМКУ), як органу оскарження, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Броварського ліцею № 4 ім. С.І. Олійника Броварської міської ради Броварського району Київської області (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 05 січня 2023 року прот. 2, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «КИЇВПРОМСЕРВІС 1» (далі – ТОВ «КИЇВПРОМСЕРВІС 1»), повідомлення про вимогу усунення невідповідностей до 03.02.2023, рішення колегії АМКУ від 31.01.23 №1080-р/пк-пз, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 03.02.2023 № 13, повідомлення про намір укласти договір від 03.02.2023, договір від 10.02.2023 № 15, додаткова угода від 10.02.2023 № 1 до договору, пояснення (інформація та документи) Замовника, надані 27.02.2023 через електронну систему закупівель на запит Держаудитслужби.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався.
За результатами здійсненого моніторингу процедури закупівлі установлено, що тендерна документація Замовника не містить приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасником не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, чим не дотримано вимоги пункту дев’ятнадцятого частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей.
Відповідно до пункту 40 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник 16.01.2023 розглянув тендерну пропозицію учасника ТОВ «КИЇВПРОМСЕРВІС 1» яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною (протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 16.01.2023 № 5). При цьому невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником ТОВ «КИЇВПРОМСЕРВІС 1» у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією Замовник не виявив.
Однак виявлення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією здійснено скаржником-учасником ТОВ «ПОНТЕМ.УА» (номер скарги: UA-2023- 01-05-000250-a.a1), зокрема наданий проект договору не заповнений (в повному обсязі), а саме - не заповнена вступна частина договору та не зазначено ID закупівлі, що передбачено у вступній частині договору (преамбулі), чим порушено вимогу пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовника, (у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати заповнений та підписаний проєкт договору про закупівлю (Додаток № 4 до ТД)).
За результатами розгляду скарги ТОВ «ПОНТЕМ.УА» колегією АМКУ її задоволено та встановлено порушення (рішення колегії АМКУ від 31.01.2023 № 1080) пункту 40 Особливостей та частини дев’ятої статті 26 Закону в частині не виявлення Замовником вказаних вище невідповідностей.
Рішенням від 31.01.2023 № 1080 колегія АМКУ зобов’язала Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ «КИЇВПРОМСЕРВІС 1» переможцем процедури закупівлі за номером UA-2023-01-05-000250-a, яке Замовник виконав 02.02.2023 року. При цьому, колегія АМКУ своїм рішенням від 31.01.2023 № 1080 не зобов’язувала Замовника до вчинення ним дій, зокрема виявлення невідповідностей в інформації та/або документах, що підтверджують виконання вимоги пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації, які фактично були виявлені скаржником ТОВ «ПОНТЕМ.УА» та їх виправлення.
Однак Замовник без наявності на те підстав в порушення пункту 40 Особливостей (яким визначено розміщення повідомлення про усунення не відповідності якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією) розмістив повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей (підтвердження виконання вимоги пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації), встановлених скаржником-учасником ТОВ «ПОНТЕМ.УА» відповідно до його скарги за номером UA-2023-01-05-000250-a.a1, прийнятої до розгляду колегією АМКУ 23.01.2023). ТОВ «КИЇВПРОМСЕРВІС 1» на виконання зазначеної вимоги усунув зазначену в скарзі ТОВ «ПОНТЕМ.УА» та підтверджену органом оскарження невідповідність шляхом розміщення в електронній системі закупівель виправленого (заповненого) проекту договору.
В той же час Замовником вдруге визнано ТОВ «КИЇВПРОМСЕРВІС 1» переможцем торгів та уклав з ним Договір.
Відповідно до вимог абзацу третього пункту 38 Особливостей у разі відхилення замовником найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції відповідно до цих особливостей замовник розглядає наступну тендерну пропозицію у списку пропозицій, що розташовані за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені цими особливостями.
Отже, на порушення вимог пункту 40 та абзацу третього пункту 38 Особливостей Замовник розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідності, які ним не встановлено, та не розглянув після виконання рішення колегії АМКУ від 31.01.2023 № 1080 наступну тендерну пропозицію/пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки визначені цими особливостями. |
|