Дата создания мониторинга 23.05.2022 13:07. Дата последнего редактирования мониторинга 14.06.2022 09:38
Выявленные органом государственного финансового контроля признаки нарушения (нарушений) законодательства в сфере публичных закупок в информации, опубликованой в электронной системе закупок
| ID мониторинга | UA-M-2022-05-23-000019 | |
| ID | 9975a278be25487d8e8782240f23dc8f |
Планирование закупки и публикация информации о ее проведении. Расскрытие тендерных предложений, их рассмотрение и оценка. Заключение и исполнение договора о закупке (принятие решения об отмене торгов)
Мониторинг опубликован
23.05.22
Нарушения не выявлены
Выводы
| Описание | За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону та включення до тендерної документації умов, що суперечать нормам частини шостої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, , розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено. |
| Тип определенного нарушения | |
| Обязательства по устранениют нарушения (нарушений) законодательства в сфере публичных закупок | З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення в подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону та норм інших статей Закону при складанні тендерної документації. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. |
| Дата публикации | 07.06.2022 11:04 |
| Информация о результатах мониторинга закупки в разрезе стадий проведения процедуры закупки | Дата закінчення моніторингу: 07 червня 2022 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Служба муніципального управління» Дрогобицької міської ради (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2022-04-04-000690-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; опубліковані звернення за роз’ясненнями та відповіді Замовника на такі звернення, реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерні пропозиції ТОВ «НВП «ВІАН», ТОВ «ХІТ ЕЛЕКТРІК ЛАЙТ» та ТОВ «БЕЛЛАЙТ – ГРУП» (щодо правомірності їх відхилення Замовником), тендерну пропозицію ТОВ «КОМПАНІЯ «ВЕСТДЕВЕЛОПМЕНТ» та протоколи розгляду тендерних пропозицій від 27.04.2022 №3, від 28.04.2022 №4, від 29.04.2022 №5, від 06.05.2022 №6; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; оприлюднені переможцем після аукціону документи, договір №200501 від 20.05.2022, опубліковані Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запит органу державного фінансового контролю. Відповідно до вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Перелік формальних помилок затверджено наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за №715/34998). Проведеним моніторингом встановлено, що в частині 1.2 розділу 3 тендерної документації Замовника зазначено, що формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, відповідно не є підставою для відхилення пропозиції учасника, а також наведено перелік (опис) та приклади формальних помилок. Водночас, на порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону Замовником до переліку формальних помилок у тендерній документації включено формальні помилки, які відсутні в Переліку формальних помилок, затвердженому наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710, а саме: зазначення неповного переліку інформації в певному документі, усупереч вимогам документації, у разі якщо така інформація повністю відображена в іншому документі, що наданий у складі тендерної пропозиції учасника. Крім того, у частині 3 розділу 6 тендерної документації зазначено, що основні вимоги до договору не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору або щодо обставин, які склалися до укладення договору через оскарження процедури закупівлі, чи інші обставини, які не впливають на істотні умови договору, що суперечить нормам частини шостої статті 41 Закону. Так, за нормою частини шостої статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. |
| Обнаружены нарушения (да/нет) | ДА |
| Дата создания | 07.06.2022 11:04 |
| Документы |
Информация об устранении нарушения/отказа от устранения/причины не возможности устранения нарушения
| Описание | Західним офісом Держаудитслужби на підставі наказу від 23.05.2022 № 175 здійснено моніторинг закупівлі відкритих торгів «ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 31520000-7 Світильники та освітлювальна арматура (Лампи світлодіодні 28 Вт, лампи світлодіодні 12Вт, світильники світлодіодні вуличні 30 Вт, світильники світлодіодні вуличні 50 Вт)» та за результатами складено Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-04-04-000551-b від 07 червня 2022року (далі – Висновок). У відповідь на Висновок Замовник повідомляє наступне: Щодо пункту 19 частини другої статті 22 Закону. Відповідно до даної норми у тендерній документації зазначаються такі відомості: опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов'язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Пунктом 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» порядку заповнення тендерної документації Наказу від 13.04.2016 № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації», встановлено, що замовник може передбачити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками в тендерних пропозиціях не призведе до відхилення їх пропозицій. Таким чином дотримуючись законодавства в цілому та принципів здійснення закупівель, встановлених статтею 5 Закону та наказом Мінекономіки від 15.04.2022 р. №710 у тендерній документації описано та наведено приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій, а також приймає рішення про віднесення допущеної учасником помилки до формальної (несуттєвої) у відповідності до статті 11 Закону. Щодо норми частини четвертої статті 41 Закону. У частині 4 розділу 6 тендерної документації Замовником передбачено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. Також варто зазначити, що договір про закупівлю №200501 від 20 травня 2022 року, укладений між КП «Служба муніципального управління» Дрогобицької міської ради та Товариством з обмеженою відповідальністю «Компанія «Вестдевелопмент» повністю відповідає вимогам та змісту проекту договору, який було зазначено в тендерної документації. Таким чином Замовник не порушив ч.6 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме умови договору про закупівлю не відрізняються від змісту тендерної пропозиції. З огляду на викладені у Висновку зауваження нами було вжито заходів щодо недопущення порушень Закону України «Про публічні закупівлі» у майбутньому шляхом проведення роз’яснювальних робіт, а також зобов’язуємось поглиблено вивчити чинне законодавство у сфері публічних закупівель. |
| Дата редактирования | |
| Дата создания | 14.06.2022 09:31 |
| Документы |
РЕШЕНИЕ О ПРОВЕДЕНИИ МОНИТОРИНГА
| Описание оснований для проведения мониторинга | ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 23.05.2022 № 175 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 23.05.2022 №175. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-04-04-000551-b, 04.04.2022. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА |
| Дата решения о начале мониторинга | 23.05.2022 00:00 |
| Дата публикации | 23.05.2022 14:04 |
| Дата создания | 23.05.2022 14:04 |
| Документы |
УЧАСНИКИ МОНИТОРИНГА
| Название организации | Західний офіс Держаудитслужби ( обл.) |
| Идентификатор закупки | UA-EDR: 40479801 |
| Адрес компании | Ukraine, Львів |
| Роль | Співробітник Державної аудиторської служби України |
| Контактное лицо | Західний офіс Держаудитслужби ( обл.) |
+38 (0 32) 297-02-35
|
atv.zakup@ukr.net |
| Название организации | Західний офіс Держаудитслужби ( обл.) |
| Идентификатор закупки | UA-EDR: 40479801 |
| Адрес компании | Ukraine, Львів |
| Роль | Співробітник Державної аудиторської служби України |
| Контактное лицо | Західний офіс Держаудитслужби ( обл.) |
+38 (0 32) 297-02-35
|
shmid@i.ua |
Даты и сроки
| Период мониторинга | 23.05.2022 14:04 - 15.06.2022 00:00 | |
| Дата публикации решения о результатах | 07.06.2022 11:04 - 23.06.2022 00:00 |