Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата создания мониторинга 29.11.2022 14:28. Дата последнего редактирования мониторинга 26.12.2022 22:39

Выявленные органом государственного финансового контроля признаки нарушения (нарушений) законодательства в сфере публичных закупок в информации, опубликованой в электронной системе закупок

ID мониторинга UA-M-2022-11-29-000068  
ID d3c14ca7c2144c02ba0aac2b3b1ad434  

Планирование закупки и публикация информации о ее проведении. Расскрытие тендерных предложений, их рассмотрение и оценка. Заключение и исполнение договора о закупке (принятие решения об отмене торгов)

Мониторинг опубликован
29.11.22
Нарушения не выявлены

Выводы

Описание За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення абзацу 3 пункту 3 Порядку № 1082 та частини третьої статті 12 Закону. За результатами аналізу питання дотримання вимог Постанови № 710 встановлено порушення пункту 4-1 Постанови № 710. За результатами аналізу питання дотримання законодавства при укладанні додаткових угод до договору встановлено порушення пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону; відповідності тендерної документації вимогам Закону; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання законодавства при укладанні договору; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю – порушень не встановлено.  
Тип определенного нарушения ,  
Обязательства по устранениют нарушения (нарушений) законодательства в сфере публичных закупок З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо: - усунення виявленого порушення в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом оприлюднення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розмір бюджетного призначення, очікувану вартість предмета закупівлі; - а також з огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, та неможливість його усунення, здійснити заходи щодо недопущення його в подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення; - усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом розірвання додаткової угоди від 02.08.2022 № 1 до договору про закупівлю товару від 27.01.2022 року № 24 на суму 520341,95 грн. (з ПДВ) із ТОВ «БС-ФУД» з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.  
Дата публикации 19.12.2022 14:30  
Информация о результатах мониторинга закупки в разрезе стадий проведения процедуры закупки Дата закінчення моніторингу: 19 грудня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі − Закон); відповідності тендерної документації вимогам Закону; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; розгляду тендерних пропозицій; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання законодавства при укладанні договору та додаткових угод; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Ліщинівського психоневрологічного будинку-інтернату (далі – замовник) на 2022 рік; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 23.12.2021 № 796; тендерну пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БС-ФУД»; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 11.01.2022 № 20; повідомлення про намір укласти договір від 11.01.2022; договір про закупівлю товару від 27.01.2022 року № 24; додаткові угоди від 02.08.2022 № 1 та від 10.11.2022 № 2 до вищевказаного договору; відповіді замовника від 07.12.2022 на запити органу державного фінансового контролю, оприлюднені в електронній системі закупівель. Моніторингом питання оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель встановлено, що замовником при підписанні річного плану закупівель UA-P-2021-12-14-002209-a (процедури закупівлі за номером UA-2021-12-23-004057-a), тендерної документації, протоколу розкриття тендерних пропозицій, повідомлення про намір укласти договір, укладеного договору використано електронний цифровий підпис, що належить фізичній особі Кваша Марина Григорівна; додаткових угод до договору використано електронний цифровий підпис, що належить фізичній особі Васюта Ольга Олександрівна. Вказане суперечить абзацу 3 пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 1082 від 11.06.2020 (далі – Порядок № 1082) та частині третій статті 12 Закону. Так, частиною третьою статті 12 Закону передбачено: «Під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій/пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Моніторингом питання дотримання вимог Постанови № 710 в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, встановлено. З метою з’ясування наявності ознак порушень органом державного фінансового контролю в ході моніторингу через електронну систему закупівель було надано запит замовнику щодо документального обґрунтування виконання вимог Постанови № 710. Відповідь замовника не свідчить про відсутність порушень з даного питання. Зокрема, у своїй відповіді замовник зазначив: «… Щодо поставленого питання надаємо вам документ «Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі» (Додаток №1), який не було оприлюднено протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель шляхом розміщення на власному веб-сайті уповноваженою особою Квашою Мариною Григорівною, яка на даний час не працює. В подальшому зобов'язуємося не допускати виялених порушень». З урахуванням викладеного, замовником не виконана вимога пункту 4-1 Постанови № 710 в частині забезпечення головними розпорядниками бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктами господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів, оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель. Таким чином, моніторингом питання дотримання вимог Постанови № 710 встановлено порушення пункту 4-1 Постанови № 710. Моніторингом питання дотримання законодавства при укладанні додаткових угод до договору встановлено. Стосовно підстав для укладення додаткових угод від 02.08.2022 № 1, від 10.11.2022 № 2 до договору про закупівлю товару від 27.01.2022 № 24 органом державного фінансового контролю 02.10.2022 надано запит замовнику, у відповідь на який замовник 07.12.2022 надав пояснення, а також лист ТОВ «БС-ФУД» від 19.07.2022 № 48/07, щодо зросту ринкових цін на предмет закупівлі та завірену копію цінової довідки Полтавської Торгово-промислової палати від 12.07.2022 № 24.14-05/262. Враховуючи вищевикладене, встановлено що замовник, посилаючись на статті 651-654 Цивільного кодексу України, пункт 2 частини п’ятої статті 41 Закону, пункту 11.3 договору про закупівлю товару від 27.01.2022 року № 24 уклав додаткову угоду до вищевказаного договору від 02.08.2022 № 1. Відповідно до пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії. Додаткову угоду від 02.08.2022 № 1 укладено між замовником в особі директора Шкарбан Анатолія Павловича та ТОВ «БС-ФУД» в особі директора Скрипника Олександра Миколайовича та встановлено постачання Свинини (ІІ категорії) за ціною 111,66 грн/кг з 02.08.2022. Дана додаткова угода набирає чинності з моменту підписання, а в частині розрахунків 02.08.2022. Інші умови договору залишились без змін. Додаткову угоду від 02.08.2022 № 1 укладено керуючись до пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону та на підставі цінової довідки Полтавської торгово-промислової палати від 12.07.2022 № 24.14-05/262, в якому вказано інформацію про моніторинг цін на Свинину (ІІ категорії) станом на 10.01.2022 та 11.07.2022 та відсоток коливання цін вказаних товарів, надісланого листом ТОВ «БС-ФУД» від 19.07.2022 № 48/07. Встановлено, що цінова довідка Полтавської торгово-промислової палати від 12.07.2022 № 24.14-05/262 не підтверджує коливання ціни такого товару на ринку в період з дати укладання договору про закупівлю товару від 27.01.2022 року № 24 (27.01.2022) до дати укладання додаткової угоди від 02.08.2022 № 1 (02.08.2022), оскільки зазначає ціни на Свинину (ІІ категорії) на одну з дат, що передує даті укладання договору про закупівлю товару від 27.01.2022 року № 24 (10.01.2022) та ціни вказаного товару станом на 11.07.2022. Вказаним не дотримано норми частини п’ятої статті 41 Закону, в частині безпідставного збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.  
Обнаружены нарушения (да/нет) ДА  
Дата создания 19.12.2022 14:30  
Документы    

Информация об устранении нарушения/отказа от устранения/причины не возможности устранения нарушения

Описание Враховуючи висновки моніторингу, щодо усунення виявлених порушень в установленому Законом порядку, надаємо інформацію про усунення порушень, а саме: - на вимогу щодо оприлюднення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розмір бюджетного призначення, очікувану вартість предмета закупівлі – порушення усунуто шляхом оприлюднення на власному веб-сайті. - на вимогу щодо оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель при підписанні річного плану закупівель UA-P-2021-12-14-002209-а (процедури закупівлі за номером UA-2021-12-23-004057-a), тендерної документації, протоколу розкриття тендерних пропозицій, повідомлення про намір укласти договір, укладеного договору використано електронний цифровий підпис, що належить фізичній особі Кваша Марина Григорівна; додаткової угоди до договору використано електронний цифровий підпис, що належить фізичній особі Васюта Ольга Олександрівна. Вказане суперечить абзацу 3 пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 1082 від 11.06.2020 (далі – Порядок № 1082) та частині третій статті 12 Закону. Порушення абзацу 3 пункту 3 Порядку № 1082 та частини третьої статті 12 Закону усунути неможливо, але для недопущення їх в подальшому буде виготовлено кваліфікований електронний підпис посадової особи Васюти Ольги Олександрівни. - на вимогу усунення виявлених порушень шляхом розірвання додаткової угоди від 02.08.2022 № 1 до договору про закупівлю товару від 27.01.2022 року № 24 із ТОВ «БС-ФУД» - порушення усунуто шляхом розірвання Договору №24 від 27.01.2022 року та його додатків за взаємною згодою сторін. Висновок прийнятий до уваги. В подальшому зобов’язуюсь не допускати виявлених порушень.  
Дата редактирования  
Дата создания 26.12.2022 22:33  
Документы    

РЕШЕНИЕ О ПРОВЕДЕНИИ МОНИТОРИНГА

Описание оснований для проведения мониторинга ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 29.11.2022 № 91-З Полтава Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області 29.11.2022 № 91-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 5. UA-2021-12-23-004057-a, 23.12.2021, виявлені органом державного фінансового контролю ознакипорушення (порушень) законодавства у сферіпублічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електроннійсистемі закупівель. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ  
Дата решения о начале мониторинга 29.11.2022 00:00  
Дата публикации 29.11.2022 16:21  
Дата создания 29.11.2022 16:21  
Документы    

УЧАСНИКИ МОНИТОРИНГА

Название организации Північно-східний офіс Держаудитслужби ( обл.)  
Идентификатор закупки UA-EDR: 41127020  
Адрес компании Ukraine, Полтава  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактное лицо Північно-східний офіс Держаудитслужби ( обл.) 
+38 (0 50) 033-71-07
shkliar.olexii@ukr.net 

Даты и сроки

Период мониторинга 29.11.2022 16:21 - 21.12.2022 00:00  
Дата публикации решения о результатах 19.12.2022 14:30 - 03.01.2023 00:00