| Описание |
Дата закінчення моніторингу: 11 листопада 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), відповідність тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, виконання рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель як органу оскарження (далі - колегія АМКУ), розгляд тендерних пропозицій, своєчасність надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству у сфері закупівель, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунального підприємства «Дніпровський електротранспорт» Дніпровської міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація Замовника з врахуванням внесених змін, рішення колегії АМКУ від 28.12.2021 № 28446-р/пк-пз, тендерні пропозиції учасників ПАТ «СТРАХОВА КОМПАНІЯ «УНІВЕРСАЛЬНА», ТОВ «СТРАХОВА КОМПАНІЯ «ВАРТО», ПАТ «СТРАХОВАЯ КОМПАНІЯ «АЛЬЯНС» (переможець), протоколи щодо прийняття рішень уповноваженою особою Замовника від 12.01.2022 № 2/1, від 17.01.2022 № 4/1 та від 20.01.2022 № 4, повідомлення щодо обґрунтування аномально низької ціни від 11.01.2022, повідомлення про намір укласти договір від 20.01.2022, договір добровільного медичного страхування та страхування від нещасного випадку від 31.01.2022 № 35.0000209.03, додаткові угоди до вказаного договору від 04.02.2022 № 1 та від 28.10.2022 № 2, повідомлення про внесення змін до договору від 07.02.2022 та 31.10.2022, пояснення Замовника, що отримане через електронну систему закупівель 08.11.2022, звіт про виконання договору про закупівлю від 01.11.2022.
В ході контрольного заходу встановлено, що Замовником на підставі пунктів 1 та 2 частини 1 статті 31 Закону відхилено від участі у процедурі закупівлі тендерні пропозиції з найменшими цінами, які подані ПАТ «СТРАХОВА КОМПАНІЯ «УНІВЕРСАЛЬНА» та ТОВ «СТРАХОВА КОМПАНІЯ «ВАРТО», та протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 20.01.2022 № 4 визнано переможцем торгів тендерну пропозицію подану учасником ПАТ «СТРАХОВАЯ КОМПАНІЯ «АЛЬЯНС».
Проте, за результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено, що тендерна пропозиція учасника-переможця процедури закупівлі ПАТ «СТРАХОВАЯ КОМПАНІЯ «АЛЬЯНС» не відповідала умовам тендерної документації Замовника.
Так, відповідно до підпункту 1.1 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовника, тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, зокрема, інформації щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону.
Підпунктом 5.4 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації Замовника передбачено, що учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини 1 та частиною 2 статті 17 Закону у вигляді довідок (зведеної довідки, тощо із посиланням на пункти статті 17 Закону), складених учасником у довільній формі, зміст яких підтверджує відсутність відповідних підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі.
Однак, у складі поданої тендерної пропозиції ПАТ «СТРАХОВАЯ КОМПАНІЯ «АЛЬЯНС» не надано підтвердження відсутності підстав передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини 1 та частиною 2 статті 17 Закону, чим не дотримано вимоги передбачені підпунктом 1.1 пункту 1 та підпунктом 5.4 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації Замовника.
Також, підпунктом 5.2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації передбачено, що для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати у порядку згідно пункту 1.3 цієї документації всі документи згідно переліку, вказаного у Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Згідно Додатку 2 до тендерної документації, для підтвердження дотримання критеріїв ліквідності, прибутковості та якості активів страховика відповідно до розпорядження Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 07.06.2018 № 850, учасники обов’язково повинні надати фінансову звітність за 2019 та 2020 роки.
Слід зазначити, що відповідно до статті 1 розділу І Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV (далі – Закон № 996), фінансова звітність – звітність, що містить інформацію про фінансовий стан та результати діяльності підприємства.
Частиною 2 статті 6 розділу ІІ Закону № 996 передбачено, що регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку та аудиту, затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку в державному секторі, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності.
Разом з тим, частиною 1 розділу ІІ Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.02.2013 № 73 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.02.2013 за № 336/22868 передбачено, що фінансова звітність складається з балансу, звіту про фінансові результати, звіту про рух грошових коштів, звіту про власний капітал і приміток до фінансової звітності.
Однак, у складі тендерної пропозиції ПАТ «СТРАХОВАЯ КОМПАНІЯ «АЛЬЯНС» надано лише баланс та звіт про фінансові результати за 2019 та 2020 роки, та відповідно не надано звіт про рух грошових коштів, звіт про власний капітал і примітки до фінансової звітності за вказані роки, а отже фінансову звітність надано учасником не в повному обсязі, чим не дотримано вимоги передбачені підпунктом 1.1 пункту 1 та підпунктом 5.2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації, а також вимоги передбачені Додатком 2 до тендерної документації Замовника.
Крім цього, відповідно підпункту 1.1 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації встановлено умову, щодо надання у складі тендерної пропозиції учасника проєкту договору про закупівлю (згідно Додатку 4 до тендерної документації).
Разом з тим, Додатком 2 до тендерної документації передбачено, що учаснику обов’язково необхідно надати у складі тендерної пропозиції лист-згоду в довільній формі про згоду учасника з проєктом договору, наведеним у Додатку 4 (проєкт договору).
Однак, в супереч вищевказаним вимогам тендерної документації Замовника, учасником ПАТ «СТРАХОВАЯ КОМПАНІЯ «АЛЬЯНС» у складі тендерної пропозиції надано проєкт договору про закупівлю не в повному обсязі, зокрема, не надано додатки за № № 1, 2, 3 та 4 до вказаного проєкту, які є його невід’ємною частиною.
Отже, моніторингом установлено, що на порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ПАТ «СТРАХОВАЯ КОМПАНІЯ «АЛЬЯНС», як таку, що не відповідає кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону та, як таку, що не відповідала встановленим абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Враховуючи вищевикладене, моніторингом установлено, що Замовник, за наявності підстав відхилення визначених у пункті 1 частини 1 статті 31 Закону, відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «СТРАХОВА КОМПАНІЯ «ВАРТО» проте, за наявності аналогічних підстав відхилення визначених у пункті 1 частині 1 статті 31 Закону, не відхилив тендерну пропозицію ПАТ «СТРАХОВАЯ КОМПАНІЯ «АЛЬЯНС», що за результатами аукціону була дорожчою на 231 000,00 гривень (3 000 000,00 - 2 769 000,00) за пропозицію відхиленого учасника ТОВ «СТРАХОВА КОМПАНІЯ «ВАРТО», що не відповідає принципам публічних закупівель, що закріплені в статті 5 Закону.
Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 частини 1 статті 32 Закону встановлено імперативну умову, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути, Замовник відміняє торги. |
|