| Информация о результатах мониторинга закупки в разрезе стадий проведения процедуры закупки |
Дата закінчення моніторингу: 09 серпня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2021 рік Управління капітального будівництва Житомирської міської ради (далі - Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація (зі змінами), тендерна пропозиція переможця Товариства з обмеженою відповідальністю «УПРАВЛЯЮЧА КОМПАНІЯ «КОМФОРТ-БУД» (далі - ТОВ «УК «КОМФОРТ-БУД»), протокол розгляду тендерних пропозицій від 29.11.2021 року, повідомлення про намір укласти договір від 29.11.2021 року, договір про закупівлю від 15.12.2021 року № 121, додаткова угода до договору від 28.12.2021 року № 1, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 28.12.2021 року, додаткова угода до договору від 14.02.2022 року № 2, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 15.02.2022 року, пояснення надане Замовником через електронну систему закупівель від 01.08.2022 року.
За результатом аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, встановлено, що на порушення вимог абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, підпункт 1.1 пункту 1 розділу V тендерної документації містить умови щодо дотримання учасником, при формуванні договірної ціни, норм національного стандарту України ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 року № 293, при тому, що зазначений нормативний документ втратив чинність.
За результатом аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено, що тендерна пропозиція переможця торгів ТОВ «УК «КОМФОРТ-БУД» не відповідала умовам тендерної документації Замовника.
Так, відповідно до підпункту 1.1 пункту 1 розділу V тендерної документації встановлено імперативну умову, що ціна тендерної пропозиції повинна бути розрахована учасником відповідно технічного завдання (Додаток 6 до Тендерної документації) та відповідно до вимог п. 6.2 р. 6 національного стандарту України ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» (зі змінами) з урахуванням наступного:
Разом з тим, відповідно до підпункту 1.1.6 пункту 1 розділу V тендерної документації визначено, що адміністративні витрати визначаються відповідно до пункту 5.3 ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013 «Настанова щодо визначення загальновиробничих і адміністративних витрат та прибутку у вартості будівництва» (зі змінами).
Слід відмітити, що пунктом 6.2.3 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правил визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293 (далі - ДСТУ Б Д.1.1-1:2013), визначено, що ціна пропозиції підрядника формується на підставі вартості підрядних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об'єкту, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених пунктом 6.2.10 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов'язкових платежів.
В той же час, згідно пункту 6.2.6 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, чітко передбачено, що загальновиробничі та адміністративні витрати в складі ціни пропозиції підрядника обчислюються на підставі положень ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013 «Настанова щодо визначення загальновиробничих і адміністративних витрат та прибутку у вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.08.2013 № 405 (далі - ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013), виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням потужності будівельної організації-підрядника (з урахуванням трудовитрат робітників, зайнятих на керуванні і обслуговуванні власних машин та механізмів).
Крім цього, пунктом 5.3 ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013 визначено, що у складі ціни пропозиції учасника адміністративні витрати визначаються підрядником на підставі обґрунтованої їх величини і структури, яка склалася у цій організації за попередній звітній період (рік).
Проте, проведеним моніторингом установлено, що відповідно до наданої Замовником на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу процедури закупівель, пояснювальної записки (файл «кошторис ч.1») у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «УК «КОМФОРТ-БУД» адміністративні витрати розраховані відповідно до усереднених показників Додатку Д ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013, а не на підставі обґрунтованої величини структури, яка склалася на підприємстві за попередній звітній період, як це передбачено вимогами пункту 6.2.6 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 та пункту 5.3 ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013, що не відповідає умовам підпункту 1.1.6 пункту 1 розділу V тендерної документації.
Отже, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення вимог пунктів 1 та 2 частини 1 статті 31 Закону, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «УК «КОМФОРТ-БУД», як такого, що не відповідав встановленим абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та, як такого, що не відповідав іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 частини 1 статті 32 Закону встановлено імперативну умову, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути, замовник відміняє тендер. |
|