Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
 

Алгоритм проведення закупівель з ознакою COVID-19

Інструкція щодо проведення закупівель згідно Постанови № 225 КМУ для запобігання поширенню COVID-19

 

24.03.2020 Лілія Кулик

Алгоритм проведення закупівель з ознакою COVID-19

Інструкція щодо проведення закупівель згідно Постанови № 225 КМУ для запобігання поширенню COVID-19

Постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2020 № 225 (далі – Постанова № 225) було затверджено Порядок проведення закупівель товарів, робіт і послуг, необхідних для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19) на території України.

Проте у Замовників виникло багато питань з приводу того, як же проводити такі закупівлі через Прозорро. Тому ми розписали покроково, що ви маєте зробити.

Призначити Уповноважену особу

В Постанові № 225 чітко зазначено, що планувати та проводити закупівлі для запобігання поширенню коронавірусної хвороби має Уповноважена особа. Відповідно, якщо у вас немає Уповноваженої особи на підприємстві, то потрібно її призначити. Детальніше про Уповноважену особу Ви можете прочитати в статті Уповноважена особа в новому Законі: відповіді на питання

Оприлюднити річний план 

Далі потрібно оприлюднити через особистий кабінет на авторизованому електронному майданчику (далі – Майданчик) річний план закупівлі. 

Не забудьте до плану підвантажити у вигляді файлів всю необхідну інформацію про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі, вимоги до Постачальника по статті 17, строк поставки товарів або виконання робіт чи послуг тощо. Всі ці документи ви підвантажуєте в річний план. Якщо не можете знайти, як це зробити, зверніться до служби підтримки вашого Майданчика.
Цим по суті ця закупівля і буде відрізнятись від звичайного звіту.

Провести переговори з Постачальниками

Далі ви маєте провести переговори. Тут важлива також деталь. По суті закупівлю та переговори ви проводите в паперовому вигляді. Тобто, всі документи Постачальник вам надає в папері особисто.

Ви маєте отримати від Постачальника/Постачальників підтвердження того, що немає підстав для відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі та участі у переговорах. Всі ці підстави наведені в частині 7 Порядку проведення закупівель товарів, робіт і послуг, необхідних для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19) на території України, що затверджений  Постанової № 225.

Ще один документ, який вам потрібен від постачальника - підтвердження того, що Постачальника протягом останніх 3 років не було випадків невиконання своїх зобов’язань за раніше укладеним договором про закупівлю з вами, що призвело до дострокового розірвання таких договорів, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків.
Якщо ж такі випадки були, то Постачальник може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі. Для цього він повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків.
Якщо ви вважаєте таке підтвердження достатнім, учаснику не може бути відмовлено в участі у процедурі закупівлі.
Як вже було написано вище, ці всі документи Ви отримуєте від Постачальника особисто.

Укласти договір

В Постанові № 225 написано, що УО організовує та проводить закупівлі не раніше ніж через 48 годин з моменту оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель. Тобто Ви не можете провести закупівлю (укласти договір) раніше, ніж через 48 годин з моменту публікації плану. 

Опублікувати звіт в системі

Після укладання договору Ви маєте опублікувати звіт про укладений договір та опублікувати його згідно вимог статті 10 Закону, тобто протягом одного календарного дня з дня укладання. 

Важливо! При публікації звіту обов’язково потрібно:

  • зв’язати звіт з планом закупівлі в якому були вказані всі вимоги до товару та Постачальника;

  • Поставити позначку про те, що це звіт для закупівлі товарів для боротьби з COVID-19/ Приклад реалізації такої позначки на картинці нижче:

 

 
Якщо не можете знайти, як та де поставити позначку - звертайтесь до служби підтримки Майданчика.

 

Опублікувати звіт про виконання договору

Ще одна особливість цієї закупівлі про яку не варто забувати - публікація звіту про виконання договору. Опублікувати його потрібно у строки, що визначені в статті 10 Закону, тобто протягом 3 днів з дня завершення строку дії договору, виконання зобов'язань по договору чи розірвання договору.

 

Також про проведення даного виду закупівлі Ви можете прочитати в листі Мінекономіки Щодо порядку закупівель у зв’язку із COVID-19

 

Автор: Лілія Кулик

Джерело: https://infobox.prozorro.org